Τα κινεζικά αυτοκίνητα EV που εισάγονται στην ΕΕ, θα πληγούν με πρόσθετους δασμούς, έως και 38,1%, ως μέρος των σχεδίων, για την εξισορρόπηση των όρων ανταγωνισμού της Ευρώπης, στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι θα εφαρμόσει τον νέο δασμό, ο οποίος θα είναι επιπλέον του υπάρχοντος δασμού 10%, από τις 4 Ιουλίου, σε περίπτωση που οι συζητήσεις με τις κινεζικές αρχές, δεν οδηγήσουν σε αποτελεσματική λύση.
Ο Επίτροπος Εμπορίου της ΕΕ Βάλντις Ντομπρόβσκις, είχε προηγουμένως διακηρύξει: «Ο ανταγωνισμός πρέπει να είναι δίκαιος».
Η κίνηση ακολουθεί μήνες συζητήσεων, σχετικά με το πώς θα περιοριστεί η εισροή κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, που λόγω των τεράστιων επιδοτήσεων της κινεζικής κυβέρνησης, είναι σε θέση συνήθως να είναι φτηνότερα κατά 20% .
Σε έγγραφα που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα, η Επιτροπή επιβεβαίωσε, ότι κάθε κατασκευαστής θα τιμωρείται με ατομικό φορο-πρόστιμο που θα καθόριζει η ΕΕ.
Έτσι επιβεβαίωσε ότι στην SAIC που είναι ιδιοκτήτης της MG θα επιβληθεί φόρος 38,1%, στην μητρική Geely της Volvo 20% και στην BYD 17,4%.
Η Επιτροπή είπε ότι θα μπορούσε να αναθεωρήσει αυτά τα στοιχεία, εάν οι κατασκευαστές αυτές βιομηχανίες αυτοκινήτων, παράσχουν «επαρκή στοιχεία αντιστάθμισης».
Επίσης εκτός απο τους κινέζους κατασκευαστές θα πληγούν και η MINI αλλά και η Tesla από τον νέο φόρο, καθώς κατασκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα με προορισμό την ΕΕ στην Κίνα. Η Tesla, διαθέτει επίσης ένα εργοστάσιο στη Γερμανία, ενώ η Mini είχε ήδη επιβεβαιώσει σχέδια της, για μεταφορά ηλεκτρικής παραγωγής στην Οξφόρδη.
Τα κινεζικής κατασκευής EV, κατέχουν επί του παρόντος μερίδιο 8% στην αγορά της ΕΕ και η Επιτροπή προβλέπει ότι αυτό θα αυξηθεί στο 15% μέχρι το τέλος του 2024. Η Επιτροπή είπε ότι αυτοί οι νέοι νόμοι εφαρμόζονται λόγω της «απειλής οικονομικής ζημίας για τους παραγωγούς BEV της ΕΕ».
Το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας ισχυρίστηκε ότι η επιβολή του νέου δασμού, «παραβιάζει τις αρχές της οικονομίας της αγοράς, αλλά και τους κανόνες του διεθνούς εμπορίου», αναφέρουν οι FT. Το χαρακτήρισε ως «τυπικό παράδειγμα προστατευτισμού», προσθέτοντας: «Ο προστατευτισμός δεν έχει μέλλον. Η ανοιχτή συνεργασία είναι ο σωστός δρόμος».
Το Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται τώρα να ακολουθήσει το παράδειγμά του με τους δικούς του κανόνες, αφού ο υπουργός Μεταφορών Μαρκ Χάρπερ, είχε υποσχεθεί ισχυρά μέτρα. Ωστόσο, οποιαδήποτε νέα νομοθεσία θα κατατεθεί μετά τις γενικές εκλογές της 4ης Ιουλίου.
Δεν είναι όλα τα κράτη της ΕΕ υπέρ της κίνησης. Η Γερμανία, για παράδειγμα, η οποία εξήγαγε 216.000 αυτοκίνητα στην Κίνα πέρυσι, προειδοποίησε για τις κυρώσεις, φοβούμενη ότι θα πυροδοτούσε εμπορικό πόλεμο με το Πεκίνο.
Πηγή: Autocar