Όταν η νέα σεζόν της Formula E ξεκινήσει στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας το Σάββατο, έξι Porsche 99X Electric WCG3 θα είναι μέρος του αγώνα. Εκτός από την ομάδα της Porsche με επικεφαλής τον παγκόσμιο πρωταθλητή Pascal Wehrlein, ο κατασκευαστής εξόπλισε δύο ομάδες, με τα ηλεκτρικά αγωνιστικά της αυτοκίνητα για πρώτη φορά.
Οι δύο τελευταίοι τίτλοι του πρωταθλήματος της Formula E, είχαν κερδιθεί με μια Porsche το 2022/2023 από τον Jake Dennis για την ομάδα Andretti και το 2023/2024 από τον Γερμανό Pascal Wehrlein για την ομάδα με έδρα το Zuffenhausen. Στη σεζόν 2024/2025, που ξεκινά το Σάββατο στη Βραζιλία, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ένας οδηγός της Porsche, να κερδίσει ξανά τον τίτλο: Η Porsche είναι ο μόνος κατασκευαστής που εξοπλίζει τρεις ομάδες, με το 99X Electric WCG3 την νέα σεζόν.
Στις ομάδες Andretti και Tag Heuer, θα ενταχθεί η νέα ομάδα Kiro Race, με κύριο χορηγό την Cupra. Η Kiro Race, αγωνίστηκε ως ΕΡΤ (Electric Racing Technologies) την προηγούμενη σεζόν και προέκυψε από την ομάδα Nio 333. Με κάπως κατώτερο υλικό, η ΕΡΤ υστερούσε το 2023/2024. Με το υλικό του παγκόσμιου πρωταθλητή κάτω από το καπό, τα πράγματα θα βελτιωθούν την επερχόμενη σεζόν.
Η μάρκα Cupra της VW, είναι επίσης πρόσφατα ενσωματωμένη στη Kiro. Η Cupra αγωνίστηκε τελευταία μαζί με την Abt, την αγωνιστική ομάδα από τη νότια Γερμανία, η οποία χρησιμοποίησε κινητήρες Mahindra και θα είναι η ομάδα εισόδου για τη νέα συνεργασία Yamaha-Lola από την επόμενη σεζόν. Η Cupra έχει ήδη συνδεθεί με την Porsche στο παρελθόν, καθώς και οι δύο κατασκευαστές, ανήκουν στον Όμιλο VW. Η Stellantis έχει επίσης δύο μάρκες, την DS-Penske και τη Maserati, οι οποίες μοιράζονται ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Η συμμετοχή στην Kiro Race Co, είναι το λογικό επόμενο βήμα για την CUPRA. Συνδυάζοντας την τεχνική μας τεχνογνωσία με την ομάδα, είμαστε πλήρως προετοιμασμένοι να αγωνιστούμε στο υψηλότερο επίπεδο», δήλωσε ο Xavi Serra, Παγκόσμιος Επικεφαλής Αγώνων της CUPRA. «Η δέσμευσή μας στη Formula E, προέρχεται από το αγωνιστικό μας DNA, ώστε να αναπτύξουμε το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δρόμου».
Ακόμα κι αν το σύστημα κίνησης προέρχεται από την Porsche, το Cupra-Kiro, είναι απίθανο να είναι το φαβορί για την ώρα. Με τον Βρετανό Dan Ticktum και τον νεοφερμένο στη Formula E, David Beckmann, η Cupra-Kiro έχει δύο νεαρούς οδηγούς στα αυτοκίνητά της στη Formula E. Οι κορυφαίοι οδηγοί από τις προηγούμενες σεζόν, αγωνίζονται όλοι στη Formula E, εδώ και αρκετά χρόνια.
Δεν υπάρχουν αλλαγές στα πιλοτήρια των δύο κυρίαρχων ομάδων από την προηγούμενη σεζόν δηλαδή των ομάδων Porsche και Jaguar. Οι δύο Νεοζηλανδοί Mitch Evans και Nick Cassidy θα παραταχθούν για τη βρετανική ομάδα, ενώ συμπαίκτης του Pascal Wehrlein παραμένει ο Πορτογάλος οδηγός Felix Antonio da Costa.
Ενδιαφέρον ακόμα από γερμανική σκοπιά: Μέσα στις δύο ομάδες της Stellantis, ο Maximilan Günther προήχθη στην πιο αναγνωρισμένη ομάδα DS-Penkse. Αλλάζει θέσεις με τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή Stoffel Vandoorne (τότε οδηγούσε ακόμα μια Mercedes), ο οποίος θα οδηγήσει για τη Maserati. Ο Ελβετός οδηγός Nico Müller, ο οποίος αγωνίζεται για την Abt-Cupra τα τελευταία δύο χρόνια, είναι ένας άλλος γερμανόφωνος οδηγός στην ομάδα Andretti.
Η έναρξη της σεζόν θα γίνει στη Βραζιλία για πρώτη φορά φέτος, αφού τα προηγούμενα χρόνια, ο πρώτος αγώνας έλαβε χώρα στην πόλη του Μεξικού. Αυτή είναι η δεύτερη φορά που ο αγώνας διεξάγεται στο Σάο Πάολο, ενώ την περσινή πρεμιέρα κέρδισε ο Sam Bird με τη McLaren-Nissan.
Παρεμπιπτόντως, τη σεζόν 2024/2025, θα δούμε τη Formula E να αγωνίζεται με κίνηση σε όλους τους τροχούς, για πρώτη φορά. Ωστόσο, οι κατασκευαστές, θα συνεχίσουν να κατασκευάζουν μόνο το πίσω σύστημα μετάδοσης κίνησης με ηλεκτροκινητήρα, inverter, κιβώτιο ταχυτήτων και ανάρτηση. Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε μόνο ως γεννήτρια την περασμένη σεζόν, είναι ένα τυποποιημένο εξάρτημα της Lucid.