Σε μια δήλωσή της η Fiat ανέφερε, ότι θα προσθέσει στη γκάμα του 500 και μια νέα υβριδική έκδοση, του δημοφιλούς σούπερ μίνι, με την ονομασία Fiat 500 Ibrida, το οποίο θα φτάσει στις εκθέσεις στις αρχές του 2026. Αυτή η υβριδική επιλογή, θα γίνει 17 χρόνια μετά απο την παρουσίαση του συμβατικού βενζινοκίνητου 500.
Η παραγωγή του αυτοκινήτου, θα γίνεται στο εργοστάσιο του Mirafiori στην Ιταλία, στο οποίο κατασκευάζεται ήδη το ηλεκτρικό Fiat 500e, αντί του εργοστασίου Tychy στην Πολωνία. Το 500 Ibrida θα κινεί, ο τρικύλινδρος υβριδικός βενζινοκινητήρας Firefly του ενός λίτρου, που υπάρχει στο υπάρχον 500, αλλά και στο Fiat Panda.
Το υβριδικό 500, θα διαθέτει νέα αρχιτεκτονική, όσον αφορά την πλατφόρμα, πάνω στην οποία θα τοποθετηθεί, όλο το σύστημα κινητήρα και μετάδοσης. Η προσπάθεια εξοπλισμού εκ των υστέρων, ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, δεν έχει προηγούμενο στην ευρωπαική αυτοκινητοβιομηχανία.
Μετά απο 17 χρόνια της πρώτης παρουσίασης του βενζινοκίνητου 500, το εμβληματικό σούπερ μίνι, παραμένει το «κλειδί» για την επιτυχημένη πορεία της Ιταλικής εταιρείας. Με την γλώσσα των αριθμών, από τα 173.187 νέα 500 που πωλήθηκαν σε όλη την Ευρώπη πέρυσι (συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων της Abarth), τα 108.943 ήταν βενζινοκίνητα.
Το ξεκίνημα για την ανάπτυξη και παραγωγή του 500 Ibrida, ανοίγει επίσης το δρόμο, για μια δεύτερη γενιά του Abarth 595 hot hatch. Αν και η «αδερφή» μάρκα της Fiat, η οποία παραδοσιακά εστιάζει στις επιδόσεις, δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει τέτοια σχέδια.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat, Olivier François είπε ότι η Ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί κινητήριο δύναμη για το μέλλον μας. Ο François πρόσθεσε: «Αλλά για να αυξήσουμε τον αριθμό των 500 στους δρόμους της Ιταλίας και να ικανοποιήσουμε τους Ιταλούς πελάτες, αποφασίσαμε να παράγουμε το νέο 500 Ibrida.
Το πιθανότερο έιναι, ότι η μεταφορά της παραγωγής του 500 απο την Πολωνία στην Ιταλία, έγινε με σκοπό να απελευθερωθεί χώρος, αφού αναμένεται η Stellantis, να κατασκευάζει στο Tychy, το νέο ηλεκτρικό σουπερμίνι Τ03 της κινεζικής Leapmotor.
Και το όνομα αυτού 500 Ibrida
Συνεχίζοντας ο CEO της Fiat είπε: «Το νέο 500 Ibrida έχει ιταλικό όνομα, θα αναπτυχθεί και θα σχεδιαστεί στο Τορίνο και θα κατασκευαστεί με περηφάνια στο Mirafiori. Είναι σαφές ότι το εργοστάσιο στο Mirafiori, παίζει στρατηγικό ρόλο για τη μάρκα. Kαι θα συνεχίζουμε να επενδύουμε στην Ιταλία, για το 500 αλλά και για τις εγκαταστάσεις μας στο Mirafiori».
Η παραγωγή του 500 Ibrida, θα χρησιμοποιεί κινητήρες που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Termoli, στις ακτές της Αδριατικής, εξατμίσεις που κατασκευάζονται στη Νάπολη και κιβώτια ταχυτήτων που συναρμολογούνται στο Mirafiori.
Εκτός από την ανακοίνωση του 500 Ibrida, η Fiat επανέλαβε ότι θα επενδύσει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ στο 500e. Με μελλοντικά σχέδια, για να επανασχεδιάσει την πλατφόρμα της, για τις νέες τεχνολογίες μπαταριών, με στόχο τη βελτίωση της προσιτότητας του στο κοινό.