Η Fiat αναζητά τρόπους να αναζωογονήσει τη σπορ υπομάρκα Abarth και σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, ποντάρει σε μια κίνηση, που λίγοι θα περίμεναν: την εξέλιξη ενός ηλεκτρικού Fiat Grande Panda Abarth. Στόχος δεν είναι απλώς η προσθήκη ακόμη ενός μοντέλου στη γκάμα, αλλά η δημιουργία του Abarth με τις καλύτερες πωλήσεις, αξιοποιώντας τη δημοφιλία και τον πιο «λαϊκό» χαρακτήρα του Panda.
Η έκπληξη είναι διπλή. Από τη μία, το Grande Panda – ένα αυτοκίνητο με ξεκάθαρα πρακτικό και προσιτό προσανατολισμό – ετοιμάζεται να αποκτήσει μια ριζοσπαστική, σπορ έκδοση. Από την άλλη, η Stellantis φαίνεται αποφασισμένη να παρουσιάσει ένα ηλεκτρικό GTI, διαφορετικό από τα συνηθισμένα, που θα σταθεί δίπλα στα Lancia Ypsilon HF και Peugeot E-208 GTI, αλλά με εντελώς διαφορετική φιλοσοφία.
Ένα project που υπάρχει και προχωρά
Το Grande Panda Abarth δεν αποτελεί απλώς φήμη ή σενάριο. Το project έχει παρουσιαστεί στη διοίκηση της Stellantis και εντάσσεται στο επίσημο πλάνο προϊόντων της Fiat. Άλλωστε, ήδη από το 2022, ο Olivier François, είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο ενός Panda «με σπορ φόρμα».
Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για την Abarth. Τα Abarth 500e και Abarth 600e, αν και τεχνολογικά προηγμένα, δεν έχουν καταφέρει να πετύχουν τις πωλήσεις που ανέμενε ο όμιλος. Το θέμα έχει φτάσει στο σημείο, να συζητείται ακόμη και η επιστροφή των κινητήρων εσωτερικής καύσης στο Abarth 500. Παρ’ όλα αυτά, η Fiat θεωρεί ότι ένα διαφορετικό, πιο προσιτό ηλεκτρικό Abarth, μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα.
Η οικογένεια Grande Panda μεγαλώνει
Για τη Fiat, το Grande Panda δεν είναι ένα μεμονωμένο μοντέλο αλλά η βάση για μια ολόκληρη οικογένεια. Σύντομα αναμένεται:
-
Sedan έκδοση, με στόχο την κατηγορία του Dacia Logan
-
SUV παραλλαγή, βασισμένη στην πλατφόρμα των Citroën C3 Aircross και Opel Frontera, με το όνομα Fiat Pandissima
-
Grande Panda 4×4, που από concept περνά πλέον στην παραγωγή
Σε αυτό το πλούσιο πλάνο, η σπορ έκδοση Abarth, ήταν το κομμάτι που έλειπε.
Ένας σκορπιός με ιστορία
Η ιδέα ενός σπορ Panda δεν είναι καθόλου ξένη στην ιστορία της Fiat και της Abarth. Υπενθυμίζεται το Panda 100 HP της περιόδου 2006-2011 ή ακόμη παλαιότερα το Cinquecento Sporting, που μπορούσε να εξοπλιστεί με κιτ Abarth. Το εμπόδιο στο παρελθόν, ήταν πάντα οι εκπομπές ρύπων. Με την ηλεκτροκίνηση, αυτός ο περιορισμός απλώς εξαφανίζεται.
Δείτε ακόμα: Αξιολόγηση Fiat Grande Panda
Οι τεχνικές προκλήσεις
Σε επίπεδο κινητήρα, η Stellantis έχει ήδη έτοιμη λύση. Ο γνωστός ηλεκτροκινητήρας M4 των 280 ίππων, χρησιμοποιείται σε μοντέλα όπως η Alfa Romeo Junior Veloce και το Abarth 600e. Το μεγάλο ερωτηματικό, αφορά το κατά πόσο η πλατφόρμα STLA Smart, πάνω στην οποία βασίζεται το Grande Panda, μπορεί να υποστηρίξει τόσο υψηλές επιδόσεις.
Για να σταθεί αντάξιο του ονόματος Abarth, το μοντέλο θα χρειαστεί:
-
Φαρδύτερα μετατρόχια
-
Διαφορικό Torsen για καλύτερη πρόσφυση
-
Ισχυρότερα φρένα
-
Πιθανή αναβάθμιση της μπαταρίας για σταθερή απόδοση
Όλα αυτά συνεπάγονται αυξημένο κόστος, βάρος και εκτενή εξέλιξη, γεγονός που εξηγεί γιατί το project παραμένει – προς το παρόν – ανεπίσημο.
Το στοίχημα της αγοράς και της τιμής
Το πιο κρίσιμο ερώτημα παραμένει: υπάρχει ζήτηση για ένα ηλεκτρικό Fiat Grande Panda Abarth; Η μέχρι τώρα πορεία του Abarth 500e δημιουργεί εύλογες αμφιβολίες. Ωστόσο, το Grande Panda Abarth θα μπορούσε να έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα: την τιμή.
Αν η Fiat καταφέρει να το τοποθετήσει αισθητά χαμηλότερα από τα αντίστοιχα μοντέλα της Lancia και της Peugeot, τότε θα μπορούσε να αποτελέσει την πιο προσιτή είσοδο στον κόσμο των ηλεκτρικών Abarth. Ένα σπορ, διασκεδαστικό και καθημερινό ηλεκτρικό, πιστό στο αυθεντικό πνεύμα, τόσο του Panda όσο και της Abarth.
Ρίσκο υπάρχει, αλλά ίσως ακριβώς αυτό το ρίσκο να είναι το κλειδί για την επιστροφή της Abarth στις υψηλές πωλήσεις. Αν μη τι άλλο, το Fiat Grande Panda Abarth δείχνει, ότι η Stellantis δεν φοβάται να αναζωπυρώσει τις προσδοκίες.
Πηγή: forococheselectricos.com

