Ford: Δεν θα αργήσει το ηλεκτρικό Fiesta

H νέα πλατφόρμα της οποίας ηγείται ένας πρώην μηχανικός της Tesla, θα μπορούσε να υποστηρίξει τους ηλεκτρικούς διαδόχους του Ford Fiesta

Ακούστε το άρθρο

Μια νέα γκάμα μικρότερων και πιο προσιτών ηλεκτρικών Ford θα προκύψει από μια επερχόμενη αρχιτεκτονική «skunkworks», στην οποία η εταιρεία στοχεύει να παράγει τα πιο αποδοτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο. Αυτή η νέα πλατφόρμα, την ανάπτυξη της οποίας ηγείται ένας πρώην μηχανικός της Tesla , θα μπορούσε να υποστηρίξει τους ηλεκτρικούς διαδόχους του Fiesta, του Focus και του Puma, καθώς και να ανοίξει τις δυνατότητες και για άλλα μικρά αυτοκίνητα της Ford.

Το πρόγραμμα αρχιτεκτονικής, βρίσκεται ακόμα σε στάδια μηχανικής, ωστόσο είναι το πρώτο συγκεκριμένο σημάδι, ότι η Ford βλέπει έναν τρόπο επιστροφής, για να προσφέρει μια ολόκληρη σειρά πιο προσιτών μοντέλων, κάτω από τα νέα SUV Explorer, Capri και Mustang Mach-E.

«Ξοδεύουμε έναν αξιοπρεπή χρόνο σε εταιρικό επίπεδο μιλώντας για προσιτές τιμές», είπε πρόσφατα στο Autocar ο Marin Gjaja, επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής του τμήματος Model E της Ford. «Ξέρουμε ότι πρέπει να το κάνουμε και είναι ένας παράγοντας που πρέπει να χτίσουμε με την πάροδο του χρόνου.

«Αν κοιτάξετε τη σειρά μας παγκοσμίως, σε αυτό το σημείο, δεν έχουμε πολλά αυτοκίνητα στην προσιτή κατηγορία. Το κλειδί για εμάς είναι να είμαστε προσιτοί, διαφοροποιημένοι και κερδοφόροι. «Το ερώτημα είναι: πώς ανταγωνίζεστε σε αυτό το «προσιτό», ειδικά όταν έχετε μια χώρα πολύ χαμηλού κόστους, όπως η Κίνα, που προσφέρει οικονομικά οχήματα;

Αυτό κάνουμε στις ΗΠΑ με μια προσιτή πλατφόρμα, και δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο αυτή η πλατφόρμα δεν θα μπορούσε να δημιουργήσει προϊόντα και για την Ευρώπη». Η αρχιτεκτονική αυτή θα χρησιμοποιηθεί για μια προφανή αντικατάσταση και του επόμενου Puma σε ηλεκτρική απόδοση.

Το πρώτο αυτοκίνητο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα η οποία θα λανσαριστεί πρώτα στις ΗΠΑ, θα φτάσει στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027», δήλωσε ο Gjaja. Η προοπτική άλλων μοντέλων είναι θεωρητική αυτή τη στιγμή, αλλά τα σχόλια του Gjaja σχετικά με την προσιτή τιμή, φέρνουν ελπίδα καθώς και προσδοκίες, ότι το Puma δεν θα είναι το μοναδικό Ford κάτω από το Explorer.

Δεδομένου ότι το Explorer έχει μήκος 4,5 μέτρα και ξεκινά από 40.000 £, υπάρχει αρκετός χώρος κάτω από αυτό για το Puma, αλλά και για άλλα μοντέλα. «Η αίσθησή μας είναι ότι τα ηλεκτρικά οχήματα, θα είναι πιο μικρά με την πάροδο του χρόνου», προέβλεψε. Ωστόσο, όπως όλα τα νέα Ford του μέλλοντος, όποια μοντέλα προέρχονται από τη νέα αρχιτεκτονική, δεν θα έχουν συμβατικό σχήμα και μέγεθος και θα «διαφοροποιούνται» στις κατηγορίες τους, σύμφωνα με τον Gjaja.

Μια πρόσφατη αναφορά από την αμερικανική τοποθεσία TechCrunch, αποκάλυψε ότι η ομάδα που εργαζόταν στην αρχιτεκτονική ήταν περίπου 300. Περιλάμβανε μηχανικούς από τις Tesla, Rivian και Apple, ακόμη και αεροδυναμικούς σχεδιαστές από την Formula 1.

Όταν αποκαλύφθηκαν τα νέα για την εισερχόμενη αρχιτεκτονική τον Φεβρουάριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford Jim Farley είπε: «Όλες οι ομάδες μας για τα EVs, επικεντρώνονται αδίστακτα στο κόστος και την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρικών προϊόντων μας, επειδή ο απόλυτος ανταγωνισμός, θα είναι η Tesla και οι Κινέζοι».

Ο Gjaja είπε ότι η νέα αρχιτεκτονική είναι πιθανό να κάνει χρήση της χαμηλού κόστους τεχνολογίας μπαταριών σιδήρου-φωσφορικού λιθίου (LFP), η οποία γίνεται γρήγορα κυρίαρχη στα EVs. «Είναι μια πολύ πιο προσιτή τεχνολογία και είναι επίσης πολύ ανθεκτική», πρόσθεσε.

«Βγάζετε 20-30 $ ανά κιλοβατώρα από την μπαταρία. Η BYD κατάφερε να πάρει περισσότερα. Με μια μπαταρία 100 kWh, αυτό είναι πολύ (κόστος). Αλλά αν είστε κάποιος που φορτίζει πολύ, η μπαταρία είναι πολύ πιο ανθεκτική και μπορεί να διαρκέσει πιθανώς πέντε φορές περισσότερους από τους συνήθεις κύκλους λειτουργίας. Αυτές οι μπαταρίες είναι βασικά άφθαρτες. «Αρχικά πιστεύαμε ότι η χημεία δεν θα είχε τόσο καλή απόδοση σε κρύο καιρό, αλλά όλα τα αποτελέσματά μας έδειξαν, ότι αποδίδει εξίσου καλά.

Η Anna Lena Strigel, διευθύντρια πωλήσεων και διαχείρισης επωνυμίας στο Ford Model E στην Ευρώπη, είπε ότι η Ford θα έχει ένα «μικρότερο, πιο στοχευμένο χαρτοφυλάκιο» μοντέλων στο μέλλον. Θα είναι μια κυρίαρχη μάρκα με μοντέλο σε κάθε κατηγορία, αλλά και μεταβαίνοντας στην ηλεκτρική ενέργεια. Η Strigel πρόσθεσε: «Οι αντιπρόσωποί μας έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά μεταφέροντας πολλούς πελάτες από το Fiesta στο Puma.

Πηγή: Autocar

 

 

abb_img