Σήμερα ξεκίνησε και η μαζική παραγωγή του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού Ford Explorer. Στην πρώτη αποκλειστική μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας και στην Ευρώπη. Μετά και από επένδυση ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που μεταμόρφωσε έτσι, μια ιστορική εγκατάσταση σε «εργοστάσιο του μέλλοντος».
Αποτελώντας έτσι ένα σημαντικό βήμα στο δρόμο για την παραγωγή και μιας ολοκαίνουργιας γενιάς ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων υψηλής ποιότητας και για την Ευρώπη. Το νέο Explorer είναι και το πρώτο όχημα που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του Κέντρου Ηλεκτρικών Οχημάτων της Ford στην Κολωνία. Αλλά ένα δεύτερο EV, που θα είναι και ένα νέο σπορ crossover, θα αποκαλυφθεί σύντομα.
Το νέο Ford Explorer συνδυάζει έτσι την γερμανική μηχανολογία και την αμερικανική φιλοσοφία, αλλά με ανώτερες στάνταρ προδιαγραφές. Οι οποίες και περιλαμβάνουν ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρία που εξασφαλίζουν έτσι, μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την οδήγηση. Και αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων και με μία μόνο φόρτιση.
«Αλλά το να βλέπει κανείς το ιστορικό εργοστάσιο στη Κολωνία που ιδρύθηκε από τη Ford το 1930 να μετασχηματίζεται. Σε μια υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων είναι έτσι απλά εκπληκτικό. Όπως και η έναρξη της μαζικής παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων με το αμιγώς Ford Explorer. Έτσι σηματοδοτεί την απαρχή και μιας νέας εποχής για τη Ford στην Ευρώπη». Δήλωσε ο Kieran Cahill, vice president, Manufacturing, Ford in Europe and International Markets Group.
Το εργοστάσιο του μέλλοντος κάνει ντεπούτο με το Ford Explorer
Το Κέντρο Ηλεκτρικών Οχημάτων της Ford στην Κολωνία εξοπλίζεται και με προηγμένα συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης. Αλλά και εκατοντάδες υπερσύγχρονα ρομπότ που λειτουργούν έτσι σαν σε χορογραφία. Τα οποία και θα δημιουργούν έτσι μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής ποιότητας και για τους πελάτες της εταιρείας και στην Ευρώπη.
Αλλά το σύστημα «ψηφιακών διδύμων» της μονάδας, παρακολουθεί και υποστηρίζει τους χειριστές της γραμμής παραγωγής, για την επίτευξη υψηλών προτύπων ποιότητας. Το Κέντρο Ηλεκτρικών Οχημάτων στην Κολωνία, υποστηρίζεται και από μηχανές αυτομάθησης, αλλά και περισσότερα από 600 νέα ρομπότ που εκτελούν έτσι εργασίες. Συγκόλλησης, κοπής, κερώματος, βαφής και συναρμολόγησης. Σε μία πολύπλοκη χορογραφία που έρχεται να εξασφαλίσει μεταξύ άλλων ακρίβεια, αποδοτικότητα, αλλά και ποιότητα.
Το νέο κέντρο ελέγχου της μονάδας παρακολουθεί και ολόκληρη τη διαδικασία συναρμολόγησης σε πραγματικό χρόνο. Ακόμα και την ποσότητα των επιμέρους εξαρτημάτων και βιδών σε κάθε σταθμό εργασίας. Με μικρές οθόνες αφής, οι εργαζόμενοι στη γραμμή παραγωγής παρέχουν έτσι περαιτέρω πληροφορίες, σχετικά και με την κατάσταση του χώρου εργασίας τους. «Παρακολουθώντας και ελέγχοντας έτσι κάθε βήμα της διαδικασίας παραγωγής, η Ford θα επιτύχει και πρωτοφανή επίπεδα ποιότητας για τους πελάτες μας». Είπε ο Rene Wolf, managing director, Manufacturing, Ford Werke GmbH.
Πιο βιώσιμη παραγωγή
Το Κέντρο Ηλεκτρικών Οχημάτων της Κολωνίας, είναι και ένα καπό τα πιο αποδοτικά εργοστάσια συναρμολόγησης οχημάτων της Ford παγκοσμίως. Υποστηριζόμενο και από σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές ρύπων και τη χρήση νερού, αλλά και την κατανάλωση ενέργειας.
Αλλά η Ford εργάζεται και για την υλοποίηση μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα και για το Κέντρο Ηλεκτρικών Οχημάτων της Κολωνίας. Και με την έναρξη της παραγωγής, τα δεδομένα έτσι για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) θα παρακολουθούνται αλλά και θα καταγράφονται και για ανεξάρτητη πιστοποίηση. Σύμφωνα και με τα πιο πρόσφατα διεθνή πρότυπα. Έτσι με στόχο και την επίτευξη μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα, η Ford θα βελτιώνει διαρκώς και την αποδοτικότητα. Και συγχρόνως θα μειώνει έτσι τις εκπομπές αερίων και του θερμοκηπίου σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Εκτός από τις πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές, αλλά και τη χρήση νερού, όπως και την κατανάλωση ενέργειας. Όλη η ηλεκτρική ενέργεια, αλλά και το φυσικό αέριο που απαιτούνται για τη λειτουργία του εργοστασίου, προέρχονται έτσι κατά 100% από ανανεώσιμες πηγές. Και βιομεθάνιο. Η Ford Motor Company στοχεύει και σε μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα στην παραγωγή. Σε όλες τις εγκαταστάσεις, αλλά και τα logistics, όπως και τους άμεσους προμηθευτές της στην Ευρώπη έως το 2035.