Η Honda ενισχύει τις προσπάθειές της, για μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, ισχυρίζεται ότι τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα με πακέτα τελευταίας γενιάς, θα μπορούν να διανύουν έως και 1.000 χλμ με πλήρη φόρτιση, μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Αυτό είναι περίπου το διπλάσιο σε αυτονομία, συγκριτικά με την γκάμα των σημερινών ηλεκτρικών οχημάτων.
Πέραν του ότι το άγχος της αυτονομίας δεν θα αποτελεί πλέον πρόβλημα, οι νέες μπαταρίες στερεάς κατάστασης που αναπτύχθηκαν από τη Honda, θα είναι 50% μικρότερες, 35% ελαφρύτερες και 25% φθηνότερες στην κατασκευή, από τις τρέχουσες κυψέλες ιόντων λιθίου. Τα συμπαγή στοιχεία ηλεκτρολύτη, υπόσχονται επίσης να είναι πολύ πιο ασφαλή από αυτά που είναι άμεσα διαθέσιμα στην αγορά σήμερα, καθώς και να δέχονται πολύ υψηλότερες ταχύτητες φόρτισης.
Μετά το 2040, οι στόχοι είναι ακόμη πιο φιλόδοξοι. Αυτή η αυτονομία θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο στα 1.249 χλμ, ενώ το μέγεθος, το βάρος και το κόστος θα είναι ακόμη μικρότερα.
Τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, εξέθεσαν όλα αυτά κατά τη διάρκεια μιας ενημέρωσης στα τέλη του περασμένου μήνα στην Ιαπωνία. Η παρουσίαση έγινε μια εβδομάδα αφότου η Honda ανακοίνωσε ότι κατασκεύασε μια πιλοτική μονάδα παραγωγής, όπου θα προσπαθήσει να βρει πώς να κατασκευάζει μπαταρίες στερεάς κατάστασης βιώσιμα και σε μαζική κλίμακα. Η δοκιμαστική παραγωγή θα ξεκινήσει τον επόμενο μήνα.
Όλα ακούγονται εξαιρετικά και είναι αναμφισβήτητο ότι θα σημειωθεί πρόοδος, αλλά οι στελέχη της Honda, δεν αντιμετώπισαν τα σημαντικά εμπόδια που βρίσκονται ακόμη μπροστά τους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι, ότι οι πρωτότυπες κυψέλες μπαταρίας με τις οποίες πειραματίζεται η αυτοκινητοβιομηχανία, είναι μικροσκοπικές και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κανένα όχημα, αφού είναι 100 φορές μικρότερες στην πραγματικότητα.
«Γι’ αυτό δημιουργήσαμε την πιλοτική σειρά, για να εντοπίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τυχόν ζητήματα, όσον αφορά το μέγεθος και τη μαζική παραγωγή, όσο το δυνατόν συντομότερα», δήλωσε ο Takeshi Ueda, επικεφαλής μηχανικός καινοτόμου έρευνας αριστείας στη Honda R&D. «Πρέπει να κάνουμε την πρωτότυπη μπαταρία μας 100 φορές μεγαλύτερη. Εργαζόμαστε για το πώς θα τα φέρουμε στη φάση της μαζικής παραγωγής».
Άλλα θέματα σχετίζονται με την παραγωγική διαδικασία. Οι κεραμικοί διαχωριστές, μπορεί να ραγίσουν και να σχηματιστούν δενδρίτες στον ηλεκτρολύτη, που μοιάζει με στόκο που μπορεί να οδηγήσει σε βραχυκύκλωμα. Υπάρχει επίσης ένα πρόβλημα με τον έλεγχο του κλίματος και η υγρασία στην εγκατάσταση πρέπει να είναι χαμηλή, πράγμα που συνήθως σημαίνει τεράστιο εξοπλισμό, που χρειάζεται τεράστιες ποσότητες ενέργειας.
Αλλά η Honda φαίνεται σίγουρη ότι μπορεί να ξεπεράσει αυτά τα εμπόδια. Για την πίεση του ηλεκτρολύτη σε ένα ομοιόμορφο και εξαιρετικά συμπαγές στρώμα, επέλεξε μια τεχνική συμπίεσης με ρολό, που λέει ότι επιτυγχάνει λεπτές μεμβράνες σε γρήγορες ταχύτητες. Ο πολτός ηλεκτρολύτη, θα παρασκευαστεί χρησιμοποιώντας μια μέθοδο συνεχούς ανάμειξης, η οποία φέρεται να είναι τρεις φορές ταχύτερη, από τη διαδικασία ανάμειξης κατά παρτίδες, που χρησιμοποιείται για τις συμβατικές κυψέλες ιόντων λιθίου.
Για να διατηρήσει την υγρασία σε χαμηλά επίπεδα, η Honda επέλεξε να ενσωματώσει κάθε διαδικασία παραγωγής στη δική της ελεγχόμενη από το κλίμα περιοχή, κάτι που θα συμβάλει στη μείωση του κόστους ενέργειας.
«Η πλήρως στερεά μπαταρία μας, θα αλλάξει το παιχνίδι σε αυτήν την εποχή EV», δήλωσε ο Keiji Otsu, πρόεδρος της Honda R&D Co. Η Honda είναι μόνο ένας από τους μεγάλους παίκτες που προσπαθούν να κάνουν πραγματικότητα το όνειρο της μπαταρίας στερεάς κατάστασης. Η Toyota, η Nissan, η Stellantis, η BMW και η Volkswagen, εργάζονται προς τον ίδιο στόχο, είτε μόνες τους, είτε μέσω συνεργασιών με τρίτες εταιρείες.
Πηγή: insideevs.com