Geely: Η νέα της μπαταρία διαρκεί ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα

Η νέα μπαταρία της Geely, μπορεί να διατηρήσει ακόμη και το 90,54% της χωρητικότητάς της σε θερμοκρασίες κάτω των -30°C

Ακούστε το άρθρο

Η Geely παρουσίασε μια νέα μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού για ηλεκτρικά οχήματα , η οποία λέει ότι θα είναι αξιόπιστη για χρήση 1 εκατομμυρίου χιλιομέτρων και θα διαρκέσει έως και 50 χρόνια. Φορτίζει επίσης πιο γρήγορα και λειτουργεί καλύτερα σε ψυχρά περιβάλλοντα.

Geely: Η νέα της μπαταρία διαρκεί ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα

Η νέα μπαταρία, γνωστή ως «κοντή λεπίδα», διαθέτει βελτιωμένο διάφραγμα για τη βελτίωση της ενεργειακής πυκνότητας και της ασφάλειας. Χρησιμοποιεί πολυστοιχειακά ντοπαρισμένα υλικά ηλεκτροδίων, για να μειώσει σημαντικά τον εσωτερικό ρυθμό χημικής αντίδρασης, κάτι που η εταιρεία ισχυρίζεται, ότι είναι ένας από τους κύριους λόγους που αυτός ο νέος τύπος μπαταρίας, μπορεί να προσφέρει εκτεταμένη διάρκεια ζωής.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, λέει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί 3.500 φορές, που ισοδυναμεί με 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα οδήγησης, όλα με «ελάχιστη επίδραση στην αυτονομία της μπαταρίας». Όχι μόνο η εκτεταμένη διάρκεια χρήσης θα βοηθήσει στην υπολειμματική αξία των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά η Geely λέει ότι θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά περισσότερους από 80.000 τόνους ετησίως. Η κυψέλη έχει χωρητικότητα 192 Wh/kg και είναι περίπου 40% μικρότερη από μια παραδοσιακή μπαταρία blade.

Geely: Η νέα της μπαταρία διαρκεί ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα

Οι δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν με μπαταρίες μικρής και μεγάλης λεπίδας με την ίδια χωρητικότητα, αποκαλύπτουν ότι η συσκευασία βραχείας μορφής φορτίζεται πιο γρήγορα. Ενώ η μπαταρία μακριάς λεπίδας χρειάστηκε 26 λεπτά για να φορτιστεί από 10-80%, η νέα μπαταρία κοντής λεπίδας, χρειάστηκε μόλις 17 λεπτά και 4 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, η διατήρηση χωρητικότητας της μακριάς λεπίδας, μειώθηκε στο 78,96% στους -30°C ενώ η κοντή λεπίδα διατήρησε το 90,54% της χωρητικότητάς της στις ίδιες συνθήκες.

Geely: Η νέα της μπαταρία διαρκεί ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα

Η Geely είναι ιδιαίτερα περήφανη για το πόσο ασφαλής είναι η μπαταρία. Εάν η κυψέλη τρυπηθεί, ένα στρώμα φύλλου αλουμινίου θα ενωθεί αυτόματα στο διάφραγμα της μπαταρίας για να δημιουργήσει ένα μονωτικό στρώμα, αποτρέποντας βραχυκυκλώματα και συμβάντα θερμικής διαφυγής. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μπαταρία τρυπήθηκε από οκτώ χαλύβδινες βελόνες των 5 mm ταυτόχρονα και αφέθηκε να παραμείνει για 1 ώρα «με μηδενικές παρενέργειες». Η Geely πυροβόλησε επίσης την μπαταρία με σφαίρα 5,8 mm και δεν αντιμετώπισε συμβάντα θερμικής ανάφλεξης.

Οι δοκιμές δεν σταμάτησαν εκεί. Η νέα μπαταρία με κοντή λεπίδα, βυθίστηκε επίσης σε θαλασσινό νερό, ρίχτηκε σε φωτιά, τοποθετήθηκε σε εξαιρετικά κρύο περιβάλλον, χτυπήθηκε από το πλάι, συμπιέστηκε κατά 26 τόνους και ξύστηκε.

Η Geely, δεν έχει πει πότε θα ξεκινήσει να κατασκευάζει EV με αυτές τις νέες μπαταρίες.

Πηγή: Carscoops

abb_img