Ο Γερμανός καγκελάριος Olaf Scholz, δείχνει αρνητικός, στην απόφαση που αναμένεται να πάρει η ΕΕ στις Βρυξέλες. Και θα αφορά, τους επι πλέον δασμούς για τα κινεζικά αυτοκίνητα που εισάγονται στη γηραιά ήπειρο. Οι προθέσεις της ΕΕ, είναι να ταυτιστούν και να ευθυγραμμιστούν με την πρόσφατη ίδια απόφαση του προέδρου Μπάιντεν στις ΗΠΑ. Αλλα βρίσκουν πρώιμες αντιδράσεις στα μέλη της ένωσης, με μπροστάρη την Γερμανία.
Ο Γερμανός καγκελάριος, ζητάει ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο στις συναλλαγές της Ευρώπης με τον κινεζικό γίγαντα. Ο οποίος και αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως. Ο λόγος είναι σχετικά εύκολος να ερμηνευθεί, αφού η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, δραστηριοποιέιται έντονα στην Κίνα. Και θα μπορεί έτσι να συναγωνισθεί απο άποψη κόστους και παραγωγής, της αντίπαλες κινεζικές και όχι μόνο αυτοκινητοβιομηχανίες της Ασίας.
Γερμανία: Εμφατικό όχι στους δασμούς
«Απομόνωση και παράνομα τελωνειακά εμπόδια, τα οποία τελικά απλώς κάνουν τα πάντα πιο ακριβά και τους πάντες φτωχότερους. Δεν κλείνουμε τις αγορές μας σε ξένες εταιρείες, γιατί δεν το θέλουμε, ούτε για τις εταιρείες μας», είπε ο Olaf Scholz σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Opel στο Ruesselsheim στην Γερμανία».
Και συνέχισε λέγοντας. «Η αμφισβήτηση της προόδου, καθώς και η καθυστέρηση της ανανέωσης και του μετασχηματισμού, θα είχε πικρές συνέπειες. Αν το κάνουμε αυτό, οι άλλοι θα μας προσπεράσουν». Σε άλλες δηλώσεις απο τον επιχειρηματικό κόσμο της Γερμανίας, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της VW, Herbert Diess, είπε. «Μια κλιμακούμενη εμπορική διαμάχη, θα τροφοδοτήσει τον πληθωρισμό και θα καθυστερήσει τη μετάβαση σε μια καθαρότερη οικονομία».
Εάν γίνει πράξη απο την ΕΕ, η εφαρμογή των επι πλέον δασμών στα κινεζικά εισαγόμενα αυτοκίνητα, αυτή θα έπληττε περισσότερο τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Όπως η Mercedes, η BMW και η Porsche. Ένα ισχυρό επίσης επιχείρημα της Γερμανίας, ώστε να είναι αρνητική σε αυτούς τους δασμούς που φιλοδοξεί να επιβάλλει η ΕΕ, είναι το ότι οι συναλλαγές της με την Κίνα, εξασφαλίζουν θέσεις εργασίας στο εσωτερικό της χώρας.
Στην αντιπέρα όχθη, το Πεκίνο είναι σχεδόν βέβαιο, ότι θα προβεί σε αντίστοιχα αντίποινα επιβολής δασμών. Στα ευρωπαικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Κίνα, αν υλοποιηθεί στην πράξη η απόφαση της ΕΕ.