Για πρώτη φορά στην ιστορία τα υβριδικά κατέγραψαν καλύτερες πωλήσεις τριμήνου στην ΕΕ από τα ντίζελ

Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2021, τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισαν να χάνουν μερίδιο πωλήσεων, όπως αναφέρει η ACEA,

Το τρίτο τρίμηνο του 2021 το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη αυξήθηκε, εις βάρος των πωλήσεων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Μάλιστα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αμιγώς ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά, διπλασίασαν το μερίδιο πωλήσεών τους το συγκεκριμένο τρίμηνο, αγγίζοντας το 9,8% και 9,1%, αντίστοιχα.

Για πρώτη φορά στην ιστορία τα υβριδικά ηλεκτρικά καταβαράθρωσαν τα ντιζελοκίνητα από τη δεύτερη θέση

Οι ταξινομήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων αποτελούν το 20,7% του συνολικού ποσοστού της ευρωπαϊκής αγοράς για το τρίτο τρίμηνο, ξεπερνώντας τα ντιζελοκίνητα.

Αυτό σημαίνει πως, για πρώτη φορά στην ιστορία, τα υβριδικά αυτοκίνητα βρέθηκαν δεύτερη θέση των πιο δημοφιλών συστημάτων μετάδοσης στην ΕΕ, ξεπερνώντας τα πετρελαιοκίνητα.

Τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα χάνουν… έδαφος

Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2021, τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισαν να χάνουν μερίδιο πωλήσεων, όπως αναφέρει η ACEA, απορροφώντας, σχεδόν αποκλειστικά, την επίπτωση της συνολικής μείωσης νέων ταξινομήσεων του τελευταίου τριμήνου.

Οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έφτασαν το 35,1%, αγγίζοντας τις 855,476 μονάδες, μείωση 47,6% σε σχέση με το περυσινό τρίμηνο του 2021, όπου οι πωλήσεις είχαν φτάσει το 39,5%.

Από την άλλη, τα πετρελαιοκίνητα παρουσιάζουν μεγαλύτερη πτώση, καθώς το μερίδιο αγοράς τους έπεσε περισσότερο από 10%. Συγκεκριμένα, από το 27,8% στο 17,6%, και αναφερόμαστε στην ίδια περίοδο, το τρίτο τρίμηνο του έτους.

Οι νέες ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν πάνω από το μισό στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα, το τρίτο τρίμηνο του 2020 πωλήθηκαν 769,922 μονάδες, ενώ το τρίτο τρίμηνο του 2021 πωλήθηκαν 381,473 μονάδες.

Διαβάστε επίσης: Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δαπάνησαν 61 δισ. ευρώ το 2018 για έρευνα και ανάπτυξη

Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων εναλλακτικών καυσίμων

Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021, η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEVs) στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 56,7%, που αυτό μεταφράζεται σε 212,582 μονάδες.

Και αυτό συνέβη, παρά το γεγονός της γενικής μείωσης νέων ταξινομήσεων αυτού του τριμήνου, με την αύξηση τους να ωθείται από τα κίνητρα και τις επιδοτήσεις που υπάρχουν σε κάθε αγορά της ΕΕ, ξεχωριστά.

Με αυτά τα δεδομένα, οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ παρουσίασαν διπλή και τριπλή αύξηση κερδών. Η Ιταλία (+122.0%), η Γερμανία (+62.7%), η Γαλλία (+34.6%) και η Ισπανία (+21.8%).

Τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (PHEVs), επίσης, αύξησαν το μερίδιο πωλήσεών τους στην ΕΕ σε ποσοστό 42.6% με 197,300 μονάδες.

Η Ιταλία κατέγραψε την μεγαλύτερη αύξηση από τις τέσσερις μεγάλες αγορές στην ΕΕ, με τα υβριδικά να σημειώνουν αύξηση 130,6% κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021, ακολουθούμενη από την Ισπανία με ποσοστό 87,5%, τη Γαλλία με ποσοστό 49,5% και τη Γερμανία με ποσοστό 37,5%.

Στην κορυφή τα υβριδικά

Η ζήτηση για υβριδικά αυτοκίνητα παρουσίασαν ισχυρή αύξηση τους τελευταίους τρεις μήνες, της τάξης του 31,5% και, με σχεδόν, μισό εκατομμύριο μονάδες να έχουν πωληθεί, παραμένουν τα πιο δημοφιλή εναλλακτικά συστήματα κινητήρων στην ΕΕ.

Αυτή η αύξηση πήρε μία έξτρα ώθηση από τις κεντρικές αγορές της Ευρώπης, όπου η ζήτηση για υβριδικά αυτοκίνητα μεγάλωσε κατά 69,3% από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2021.

Οι πωλήσεις των οχημάτων φυσικού αερίου (NGVs) στην ΕΕ παρουσίασαν χαρακτηριστική πτώση κατά τα τρίτο τρίμηνο του 2021, της τάξης του 48,8%!

Αυτό συνέβη, κυρίως, λόγω της μειωμένης ζήτησης στην Ιταλία (-39.0%), η οποία παραδοσιακά είναι η μεγαλύτερη αγορά για αυτού του τύπου οχήματα.

Οι ταξινομήσεις των αυτοκινήτων υγραερίου αυξήθηκαν κατά 28,1% αγγίζοντας τις 62,574 μονάδες, με τη μεγάλη ζήτηση της Γαλλίας για αυτά τα οχήματα να (+103.2%) να ισοφαρίζει τη μείωση ζήτησης της Ιταλίας (-4.7%).

Διαβάστε επίσης: Έρχεται το τέλος και των βενζινοκινητήρων το 2035; – Πτωτική η αγορά πετρελαιοκίνητων στην Ελλάδα