Γιατί η BYD στοχεύει στην αγορά K-car της Ιαπωνίας με το ηλεκτρικό Racco;

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο 2025, η BYD παρουσίασε το Racco, το πρώτο της ηλεκτρικό K-Car, αποκλειστικά για την ιαπωνική αγορά.

Ακούστε το άρθρο

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο 2025, η BYD παρουσίασε το Racco, το πρώτο της ηλεκτρικό K-Car, αποκλειστικά για την ιαπωνική αγορά. Το όνομα προέρχεται από την ιαπωνική λέξη «βίδρα» και το όχημα έχει σχεδιαστεί ειδικά για τη δημοφιλή κατηγορία K-Car, τα μικρά, ελαφρά οχήματα που κυριαρχούν στους αστικούς δρόμους της Ιαπωνίας. Η επίσημη διάθεση του Racco, αναμένεται το καλοκαίρι ή το φθινόπωρο του 2026 σε δύο εκδόσεις, με τιμή περίπου 16.000 €.

Δείτε ακόμη: BYD Sealion 5 DM-i: Η αυτοκρατορία αντεπιτίθεται

Τα K-Cars είναι ιδανικά για τις στενές πόλεις, προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση ενέργειας, μειωμένο κόστος συντήρησης και ευνοϊκά φορολογικά κίνητρα. Το 2024, οι πωλήσεις K-Car στην Ιαπωνία, ανήλθαν σε περίπου 1,56 εκατομμύρια μονάδες, ή το 35% της συνολικής αγοράς ενώ οι πρώτοι εννέα μήνες του 2025, έφτασαν τα 1,26 εκατομμύρια οχήματα.

Η αγορά παραμένει κυριαρχούμενη από εγχώριες μάρκες: Suzuki 38%, Daihatsu 22% και Honda 19%, με λίγες ξένες επιτυχίες. Για να ανταγωνιστεί, η BYD κατασκεύασε το Racco από την αρχή, ώστε να πληροί όλους τους αυστηρούς κανονισμούς για K-Car στην Ιαπωνία, σχετικά με διαστάσεις, ισχύ και χωρητικότητα.

Η στρατηγική της BYD είναι σαφής: η Suzuki έχει χαρακτηρίσει δημόσια την BYD ως σοβαρή απειλή, υπογραμμίζοντας τη δυναμική του Racco, στον χώρο των μικρών ηλεκτρικών οχημάτων.

Γιατί η BYD στοχεύει στην πολυπληθή αγορά αυτοκινήτων K-car της Ιαπωνίας με το ηλεκτρικό Racco;

Το Racco διαθέτει compact διαστάσεις, ειδικά για αστικά περιβάλλοντα και εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες των K-Cars, για χαμηλότερο κόστος αγοράς και μειωμένη κατανάλωση. Τα ηλεκτρικά K-Cars μπορούν να λάβουν επιδοτήσεις έως 550.000 γιεν (περίπου 3.570 USD / 3.500 €), ενώ η BYD επικεντρώνεται στην αποτελεσματική λειτουργία, λόγω της χαμηλότερης τιμής του Racco, συγκριτικά με τα κλασικά EV.

Δείτε ακόμη: Η BYD κατασκευάζει το μεγαλύτερο εργοστάσιο αυτοκινήτων στον κόσμο

Αν και η συνεισφορά του Racco στα συνολικά κέρδη της BYD για το 2026 εκτιμάται σε μόλις 1-2%, η κερδοφορία ανά μονάδα είναι σημαντική. Η τιμή των 2,5 εκατομμυρίων γιεν (16.200 USD / 16.000 €) αφήνει πιθανό κέρδος περίπου 700–1.120 USD (≈ 670–1.080 €) ανά όχημα. Η BYD στοχεύει αρχικά να κατακτήσει το 20-30% της αγοράς K-Car, με πλήρη δυναμικότητα, που θα μπορούσε να αποφέρει 4-10 δισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 560 εκατ.–1,4 δισ. USD / 540 εκατ.–1,35 δισ. €) σε ετήσια κέρδη.

Το Racco συνδυάζει οικονομία, compact διαστάσεις και ηλεκτρική τεχνολογία, προσφέροντας στην BYD τη δυνατότητα, να μπει δυναμικά στην πιο ανταγωνιστική και κερδοφόρα κατηγορία, της ιαπωνικής αγοράς αυτοκινήτων.

Πηγή: carnewschina.com