Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας Lexus, που έχει προγραμματιστεί για το 2026, δεν θα βγει στην παραγωγή μέχρι τα μέσα του 2027. Όπως αναφέρει το ιαπωνικό τηλεοπτικό δίκτυο NHK, η Toyota επιδιώκει μια μεγαλύτερη περίοδο ανάπτυξης, προκειμένου να «ενσωματώσει τις τελευταίες τεχνολογίες» στα επερχόμενα οχήματα. Η Toyota παρουσίασε μια μελέτη για το ηλεκτρικό saloon Lexus, το F-ZC, στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας το φθινόπωρο του 2023. Λέγεται ότι ήταν ο πρώτος εκπρόσωπος της νέας γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θα έπρεπε να βγει από τη γραμμή παραγωγής το 2026.
Τώρα, η έναρξη της παραγωγής προφανώς έχει αναβληθεί. Αυτό ταιριάζει στη συνολική εικόνα, καθώς η Toyota αναβάλλει επίσης την έναρξη παραγωγής του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της, που θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, από τα τέλη του 2025 στο 2026 και έχει μειώσει τον ενδιάμεσο στόχο παραγωγής της για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2026, από 1,5 εκατομμύριο σε 1 εκατομμύριο μονάδες.
Η νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα χαρακτηρίζεται μεταξύ άλλων από νέα μοτέρ, μια νέα πλατφόρμα λογισμικού και καινοτόμες τεχνικές παραγωγής. Η Toyota στοχεύει σε μια αρθρωτή δομή οχημάτων. Σε αυτό το πλαίσιο, οι Ιάπωνες βλέπουν μεγάλες δυνατότητες στη λεγόμενη διαδικασία gigacasting, παρόμοια με την Tesla. Το αμάξωμα χωρίζεται σε τρία μέρη: Εμπρός, κεντρικό και πίσω, με την μπαταρία να βρίσκεται πάντα στο κεντρικό τμήμα.
Αυτό σημαίνει ότι το μπροστινό και το πίσω τμήμα, μπορούν να παραμείνουν δομικά αμετάβλητα, ακόμα και αν η μπαταρία είναι προσαρμοσμένη. Η Toyota βλέπει αυτό ως «την απαραίτητη ευελιξία, για την ενσωμάτωση μελλοντικών προόδων στην τεχνολογία μπαταριών, πιο εύκολα στο όχημα». Όσον αφορά στις επιδόσεις, η νέα γενιά EV, πρόκειται να πρωταγωνιστήσει σε νέους τομείς. Για το Lexus LF-ZC, οι Ιάπωνες έχουν υποσχεθεί αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων και πλήρη φόρτιση της μπαταρίας σε 20 λεπτά.
Η μπαταρία, η οποία δεν περιγράφεται λεπτομερώς, λέγεται ότι λειτουργεί με πρισματικές κυψέλες. Η μελέτη που παρουσιάστηκε πέρυσι, ήταν ένα «σαλούν» με «συντελεστή οπισθέλκουσας μικρότερο από 0,2». Οι διαστάσεις είναι 4,75 x 1,88 x 1,39 μέτρα με μεταξόνιο 2,89 μέτρα. Εκτός από τη μέθοδο κατασκευής gigacasting, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, θέλει να κάνει άλλη μια αλλαγή στην παραγωγή για τα επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα της.
Η κλασική γραμμή συναρμολόγησης, πρόκειται να καταργηθεί και η παραγωγή θα γίνει σε μια «αυτοπροωθούμενη γραμμή συναρμολόγησης», π.χ. ένας τύπος αυτοκινούμενου φορέα φορτίου. Θα πρέπει όχι μόνο να επιτρέπει πιο ευέλικτο προγραμματισμό, αλλά και να συντομεύει το χρόνο παράδοσης.