Honda Civic Type R : η συνέχεια ενός θρύλου!

Το Sport mode, στο Honda Civic Type R προσφέρει έναν συνδυασμό άνεσης και δυναμικής απόκρισης που του προσδίδει μεγαλύτερη ζωντάνια.

Ακούστε το άρθρο

Στόχος των ανθρώπων της Honda ήταν να δημιουργήσουν το ταχύτερο Civic Type R που έχει κατασκευαστεί μέχρι και σήμερα. Με γνώμονα την ανθρωποκεντρική σχεδίαση και τη δυναμική, αλλά και τη χρηστικότητα που εφαρμόστηκε κατά την ανάπτυξη και της 11ης γενιάς Civic. Οι μηχανικοί της Honda έχουν τελειοποιήσει κάθε πτυχή του Civic Type R.

Το Type R είναι και επίσης χαμηλότερο, αλλά και φαρδύτερο από το στάνταρ Civic, με μια νέα πίσω αεροτομή. Η χρήση ελαφριών εξαρτημάτων και η αυξημένη ιπποδύναμη του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα των 2,0 λίτρων, πετυχαίνουν και μία εξαιρετική αναλογία. Ισχύος/βάρους για την κατηγορία του. Το αναβαθμισμένο σύστημα revmatch με auto blip εξασφαλίζει και μία απολαυστική εμπειρία αλλαγής των ταχυτήτων, με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Με νέα «καλούδια»

Για το εσωτερικό του Type R οι σχεδιαστές επέλεξαν και ένα εκρηκτικό κόκκινο χρώμα. Έτσι διαθέτει, και ελαφριά σπορ καθίσματα αλλά και χειριστήρια εστιασμένα στον οδηγό. Στοιχεία που συναντάμε και στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Honda.

Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε και στις λεπτομέρειες, όπως τα μπροστινά φτερά και τα οποία διαθέτουν έναν μεγάλο αεραγωγό πίσω από τον τροχό. Έτσι, βοηθά στη μείωση της πίεσης και στο εσωτερικό του θόλου. Ενώ η ροή αέρα από τους αεραγωγούς, καθοδηγείται κατά μήκος του αυτοκινήτου και των μαρσπιέ. Προτού απομακρυνθεί από τους θόλους των πίσω τροχών, αλλά και τον πρόβολο, μέσω του μικρού σπόιλερ, που βρίσκεται στο άκρο των μαρσπιέ.

Και για την καλύτερη απαγωγή θερμότητας από τον χώρο του VTEC Turbo των 2,0 λίτρων, στο αλουμινένιο καπό έχει προστεθεί και ένας αεραγωγός. Ο οποίος συνεργάζεται έτσι με τη μεγάλη εισαγωγή, για τη βελτιστοποίηση της ροής του αέρα και τη δημιουργία αεροδυναμικής πίεσης, στο μπροστινό μέρος.

Honda Civic Type R : η συνέχεια ενός θρύλου!

Πίσω, η νέα σχεδίαση τόσο του διαχύτη όσο και της αεροτομής, συμβάλλει και στην περαιτέρω αύξηση του κάθετου αεροδυναμικού φορτίου. Ενώ ταυτόχρονα, βοηθά στη μείωση της αντίστασης του αέρα.

Χάρη στη βελτιωμένη σχεδίαση των ζαντών ελαφρού κράματος των 19”, μεγιστοποιείται έτσι και η απόδοση των ελαστικών της Michelin, με διαστάσεις 265/30R19. Παρά τον αγωνιστικό χαρακτήρα του, το νέο Civic Type R διατηρεί και το υψηλό επίπεδο άνεσης. Αλλά και πρακτικότητας όπως και καθημερινής χρηστικότητας, που χαρακτηρίζει τη στάνταρ έκδοση Civic

Ενώ όλα τα βασικά χειριστήρια βρίσκονται σε θέση άμεσης πρόσβασης. Και η κύρια οθόνη πληροφοριών είναι εγκατεστημένη όσο το δυνατόν και πιο κεντρικά, ώστε να μη διασπάται η προσοχή του οδηγού, από τον δρόμο.

Ακολουθώντας το παράδειγμα των προκατόχων του, το νέο Type R διαθέτει επίσης μια μοναδική πλακέτα αρίθμησης. Αλλά με τη διαφορά ότι τώρα είναι τοποθετημένη στο ταμπλό,

Honda Civic Type R : η συνέχεια ενός θρύλου!

Ο ισχυρότερος VTEC Turbo κινητήρας όλων των εποχών

Το νέο Civic Type R χρησιμοποιεί έναν αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο και υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα VTEC των 2,0 λίτρων. Ο οποίος και υποστηρίζεται από ένα μεγάλο αριθμό τεχνολογιών, προερχόμενων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Το νέο μοντέλο διαθέτει και βελτιωμένο σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας αλλά και ψύξης του αέρα, μέσω ενός αναβαθμισμένου intercooler. Εξασφαλίζοντας συνεχή, βέλτιστη απόδοση και σε υψηλά φορτία. Χάρη και στο μεγαλύτερο κατά 48% άνοιγμα, που προσφέρει η νέα σχεδίαση της μάσκας και του προφυλακτήρα.

Το σύστημα ελέγχου του κινητήρα, έχει ομοίως αναβαθμιστεί και με πιο αναλυτικό έλεγχο του χρονισμού ανάφλεξης, αλλά και ακριβούς ρύθμισης του VTC (Variable Timing Control). Ώστε να βελτιώνεται έτσι, η συνολική απόκριση του γκαζιού κατά την επιτάχυνση.

Ο κινητήρας αποδίδει 329 PS στις 6.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 420 Nm είναι διαθέσιμη μόλις στις 2.200 σ.α.λ. ενώ παραμένει διαθέσιμη μέχρι τις 4.000 σ.α.λ.. Το όριο περιστροφής του κινητήρα είναι οι 7.000 σ.α.λ. Το Civic Type R επιταχύνει από 0 – 100 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει και τα 275 km/h.

Honda Civic Type R : η συνέχεια ενός θρύλου!

Στις υψηλές επιδόσεις συμβάλλει και το αναβαθμισμένο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το οποίο διαθέτει έτσι μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά, σχεδιασμένα αποκλειστικά για το νέο Type R. Ένα νέο και ελαφρύτερο κατά 18% βολάν, μειώνει την αδράνεια κατά 25% ενώ αυξάνει και την απόκριση του VTEC TURBO.

Το μεγαλύτερο κατά 35 mm μεταξόνιο, σε σύγκριση και με το προηγούμενο Type R. Αλλά και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων της βασικής έκδοσης, συνδυάζονται με ένα πολύ φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο. Με στόχο την επίτευξη καλύτερης σταθερότητας και στις στροφές, σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η βελτίωση αυτή είναι προϊόν αλλεπάλληλων δοκιμών τόσο στην Autobahn όσο και στο Nürburgring.

Πηγή: Δελτίο τύπου

 

 

abb_img