Η Honda κλείνει ένα εργοστάσιο στην Κίνα για την παραγωγή οχημάτων εσωτερικής καύσης και διακόπτει την παραγωγή σε ένα άλλο εργοστάσιο. Αντίθετα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, σχεδιάζει να ανοίξει δύο νέα εργοστάσια EV στην Κίνα με τους συνεργάτες της στο τέλος του έτους.
Ένα εργοστάσιο για κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργεί από κοινού με την GAC θα κλείσει τον Οκτώβριο και η παραγωγή σε άλλο εργοστάσιο κινητήρων εσωτερικής καύσης της Honda με την Dongfeng θα διακοπεί από τον Νοέμβριο, αναφέρει το Reuters. Αυτό θα μειώσει την ετήσια απόδοση παραγωγής, από 1,49 εκατομμύρια σε 1,2 εκατομμύρια οχήματα. Είχαν ήδη κυκλοφορήσει φήμες, για μείωση της παραγωγικής ικανότητας στην Κίνα από τον Μάρτιο.
Ωστόσο, η μείωση της παραγωγής, λέγεται ότι είναι σε μεγάλο βαθμό προσωρινή, καθώς η Honda θέλει να εστιάσει την παραγωγή πιο έντονα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτός είναι ο λόγος που η Honda θέλει να ανοίξει δύο νέα εργοστάσια μέχρι το τέλος του έτους με τους ίδιους δύο συνεργάτες, την GAC και την Dongfeng, τα οποία θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Αυτό θα επαναφέρει την ετήσια παραγωγή της Κίνας σε 1,44 εκατομμύρια οχήματα. Τα νέα εργοστάσια αναμένεται να παράγουν τη νέα σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων «Ye», την οποία η Honda ανέπτυξε ειδικά για την κινεζική αγορά και παρουσίασε τον Απρίλιο ενόψει της έκθεσης Auto China. Η νέα σειρά, πήρε το όνομά της από τον κινέζικο χαρακτήρα «烨», που σημαίνει «λάμπει έντονα».
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές Honda και Nissan έχουν σημειώσει μεγάλη επιτυχία στην Κίνα από τη δεκαετία του 2000, αλλά έχουν χάσει έδαφος, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αποκτήσει αυξανόμενο μερίδιο αγοράς στην Κίνα.
Μοιράζονται έτσι τη μοίρα της Volkswagen, η οποία έχει δεχθεί παρόμοια πίεση, ενώ οι αμιγώς Κινέζοι κατασκευαστές, γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Σήμερα, η κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία BYD, η οποία ειδικεύεται στα νέα ενεργειακά οχήματα, είναι η μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα.
Πηγή: reuters.com