Hyundai Ioniq 5 N: Ήρθε στην Ελλάδα αμιγώς ηλεκτρικό με 650 ίππους – Δείτε τις τιμές

Το Hyundai Ioniq 5 N, δεν είναι απλά ένα πιο «αγριεμένο» Ioniq 5, αλλά ένα αυτοκίνητο στο οποίο έχει προσεχτεί και η παραμικρή λεπτομέρεια.

Ακούστε το άρθρο

Το Hyundai Ioniq 5 N, κάνει επίσημα το ντεμπούτο του και στην ελληνική αγορά, ενώ αποτελεί την ολομέτωπη επίθεση του τμήματος Ν Perfomance της εταιρείας στον ανταγωνισμό. Αλλά και την αποκλειστική πλέον εστίασή της, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων. Έτσι στο μέλλον, κάθε αυτοκίνητο της κορεάτικης εταιρείας που θα «φορά» και το εμβληματικό γράμμα Ν στην ονομασία του, θα διαθέτει «ηλεκτρικό DNA».

Hyundai Ioniq 5 N: Ήρθε στην Ελλάδα ως ηλεκτρικό με 650 ίππους - Δείτε τις τιμές

Hyundai Ioniq 5 N: Πόσο θα κοστίζει

Το νέο Hyundai Ioniq 5 N με όλη αυτή την τεχνολογία που κουβαλάει, σίγουρα δεν είναι φθηνό. Η τιμή του διαμορφώνεται στα 78.990€. Όμως, χάρη και στην τρέχουσα προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας, η τελική τιμή του, κατεβαίνει στα 74.990€. Μάλιστα με τα 9.000€ της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», η τελική τιμή του κορυφαίου EV της Hyundai, ορίζεται στα 65.990€.

Hyundai Ioniq 5 N: Ήρθε στην Ελλάδα ως ηλεκτρικό με 650 ίππους - Δείτε τις τιμές

Hyundai Ioniq 5 N: Ισχύς – Επιδόσεις

Το νέο ηλεκτρικό αριστούργημα της Hyundai, παίρνει κίνηση από δύο ηλεκτροκινητήρες. Αυτοί του εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δλ. και τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα. Ενώ αποδίδουν συνδυαστικά 609 ίππους και 740 Nm ροπής. Χρησιμοποιώντας δε, την επιλογή Ν Grin Boost, για 10 δευτερόλεπτα, η ισχύς εκτοξεύεται στους 650 ίππους και τα 770 Nm ροπής! Το «καυτό» κορεάτικο χάτσμπακ, διαθέτει για την επίτευξη των παραπάνω, μια μπαταρία υψηλής τάσης με χωρητικότητα 84 kWh.

Hyundai Ioniq 5 N: Ήρθε στην Ελλάδα ως ηλεκτρικό με 650 ίππους - Δείτε τις τιμές

Άκαμψία στο πλαίσιο

Βασιζόμενο στην δοκιμασμένης αξίας πλατφόρμα E-GMP της Hyundai, το ηλεκτρικό Ioniq 5N, διαθέτει ενισχύσεις σε όλα τα σημεία του πλαισίου του. Με 42 επιπλέον σημεία συγκόλλησης, αλλά και συνολικά 2,1 μέτρα πρόσθετων συγκολλήσεων. Δείχνοντας έτσι ότι είναι μια στιβαρή κατασκευή, που έχει δουλευτεί ακόμα και στην παραμικρή της λεπτομέρεια.

Hyundai Ioniq 5 N: Ήρθε στην Ελλάδα ως ηλεκτρικό με 650 ίππους - Δείτε τις τιμές

Hyundai Ioniq 5 N: Με αμέτρητα ηλεκτρονικά «καλούδια»

Η Hyundai έχει εξοπλίσει το νέο Ioniq 5 N και με μια σωρεία λογισμικών συστημάτων και «καλουδιών». Με πρωταρχικό σκοπό, αυτά να ενισχύουν την οδηγική αίσθηση που περνάει στον οδηγό. Εκτός απο το Ν Grin Boost, υπάρχει και το Ν Brake Regen. Το οποίο προσφέρει μέγιστη δύναμη επιβράδυνσης 0,6 g και συνεργάζεται άψογα, με το «πληθωρικό» σύστημα φρένων. Το οποίο με τη σειρά του, διαθέτει δίσκους 400 χλστ μπροστά και 360 χλστ πίσω!

Στη συνέχεια ένα πρωτότυπο λογισμικό είναι και το Ν Pedal, το οποίο παρέχει δυναμική συμπεριφορά στις στροφές. Χρησιμοποιώντας κατάλληλα, την επιβραδυντική δύναμη στον πίσω άξονα, καθώς και μια μεγαλύτερη ευαισθησία στο γκάζι. Το N Drift Optimizer τώρα, αποτελεί ένα «παιχνιδιάρικο» λογισμικό. Το οποίο διαθέτει και drift mode, για όσους ενθουσιώδεις οδηγούς, αρέσκονται στα ντρίφτ και τα «παντιλίκια».

Hyundai Ioniq 5 N: Ήρθε στην Ελλάδα ως ηλεκτρικό με 650 ίππους - Δείτε τις τιμές

Το κερασάκι στην τούρτα, σίγουρα αποτελεί το σύστημα λειτουργίας N Torque Distribution. Με την ρύθμιση του να γίνεται εύκολα, μέσω και του ανάλογου slider στην οθόνη του αυτοκινήτου. Η λειτουργία αυτή, προσφέρει πλήρως μεταβαλλόμενη κατανομή της ροπής εμπρός και πίσω. Μάλιστα μπορεί και να ρυθμιστεί σε 11 διαφορετικά επίπεδα, αλλάζοντας ανάλογα την ισχύ που φτάνει στον εμπρός και τον πίσω άξονα.

Hyundai Ioniq 5 N: Ήρθε στην Ελλάδα αμιγώς ηλεκτρικό με 650 ίππους - Δείτε τις τιμές

Και οι εκπλήξεις συνεχίζονται

Στον αμέτρητο σωρό των λογισμικών συστημάτων για την υποβοήθηση του ενθουσιώδη οδηγού, προστίθεται και η λειτουργία Left-Foot Braking. Μια δυνατότητα που επιτρέπει την χρήση της τεχνικής «φρεναρίσματος με το αριστερό πόδι», όταν πατιούνται ταυτόχρονα τόσο το πεντάλ του φρένου όσο και το πεντάλ του γκαζιού.

Hyundai Ioniq 5 N: Ήρθε στην Ελλάδα ως ηλεκτρικό με 650 ίππους - Δείτε τις τιμές

Επίσης υπάρχει και ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD), που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Αυτό ελέγχει την ποσότητα της δύναμης που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Σίγουρα από τα τόσα χρηστικά «καλούδια», δεν θα μπορούσε να λείπει το N Launch Control. Το οποίο και «προφορτίζει» τους ηλεκτροκινητήρες, για καλύτερες εκκινήσεις από στάση, με διαφορετικές επιλογές, ανάλογα με τα επίπεδα πρόσφυσης της ασφάλτου.

Hyundai Ioniq 5 N: Ήρθε στην Ελλάδα ως ηλεκτρικό με 650 ίππους - Δείτε τις τιμές

Αυτές είναι: Η N Race, η οποία δίνει στους οδηγούς άμεσο έλεγχο της χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας, μέσα από τις επιλογές Endurance, ή Sprint, αλλά και η N Battery Preconditioning, με επιλογές Drag ή Track, για σύντομα boost μέγιστης ισχύος. Ή ακόμα και για ρύθμιση της θερμοκρασίας της μπαταρίας, για συνεχή απόδοση.

Hyundai Ioniq 5 N: Ήρθε στην Ελλάδα ως ηλεκτρικό με 650 ίππους - Δείτε τις τιμές

Τέλος το «πολύ» Ioniq 5N, διαθέτει και επιπλέον χαρακτηριστικά προσομοίωσης με θερμικό μοντέλο, τα N e-Shift και N Active Sound+. Το πρώτο προσομοιώνει τη συμπεριφορά ενός 8τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DCT) που απαντάται στα μοντέλα Ν με θερμικό κινητήρα, προσφέροντας την αίσθηση ελέγχου της παροχής ισχύος.

Hyundai Ioniq 5 N: Ήρθε στην Ελλάδα αμιγώς ηλεκτρικό με 650 ίππους - Δείτε τις τιμές

Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ χειροκίνητων και αυτόματων αλλαγών των σχέσεων. Όπως το DCT στη χειροκίνητη λειτουργία, έτσι και το N e-Shift διαθέτει έναν κόφτη στροφών. Κατά την εικονική αλλαγή σχέσεων, το Ioniq 5 N δημιουργεί ένα feedback προσομοιώνοντας την αίσθηση της διακοπής ισχύος, που παρατηρείται κατά τις αλλαγές σχέσεων.

BMW M: Θα προσομοιώνει με ήχους τις αλλαγές ταχυτήτων

Hyundai Ioniq 5 N: Γεννήθηκε στο Namyang, εξελίχθηκε στο Nurburgring

Hyundai N, σημαίνει Namyang, περιοχή στην οποία βρίσκεται το παγκόσμιο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της Hyundai Motor στην Κορέα, όπου γεννήθηκε η ιδέα. Και το Nurburgring, όπου βρίσκεται το Ευρωπαικό κέντρο δοκιμών της Hyundai και όπου εκεί εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε περαιτέρω η σειρά Ν, με στόχο να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Συμβολίζοντας ένα σικέιν (διπλή στροφή), το λογότυπο «Ν», ενσαρκώνει αυτή την ιδέα, δηλαδή να είναι ένα ευέλικτο αυτοκίνητο, που είναι ταυτόχρονα διασκεδαστικό στην οδήγηση και αντιπροσωπεύει την απόλυτη οδηγική εμπειρία.

 

 

 

 

 

 

 

abb_img