Η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία Hyundai θα επενδύσει 28 εκατομμύρια δολάρια σε μια νέα μονάδα παραγωγής στην Ταϊλάνδη, για τη συναρμολόγηση EV και μπαταριών. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2026.
Το Συμβούλιο Επενδύσεων της Ταϊλάνδης (BOI), έδωσε το πράσινο φως, λέγοντας ότι το νέο έργο «υποστηρίζει το πακέτο EV 3.5 της Ταϊλάνδης, ενισχύοντας τον ρόλο της χώρας ως κόμβου EV». Η νέα εγκατάσταση, θα βρίσκεται νοτιοανατολικά της πρωτεύουσας Μπανγκόκ.
Δεν είναι σαφές πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής εκεί ή ποιά μοντέλα. Ωστόσο, το BOI αναφέρει ότι «η εγκατάσταση θα συναρμολογήσει επίσης ίση ποσότητα μπαταριών EV».
«Η είσοδος της Hyundai στον τομέα των EV της Ταϊλάνδης, είναι μια πολύ θετική εξέλιξη, επιβεβαιώνοντας την ελκυστικότητα της Ταϊλάνδης, τόσο ως κατασκευαστικής βάσης, όσο και ως σημαντικής αγοράς», δήλωσε ο Narit Therdsteerasukdi, Γενικός Γραμματέας του BOI.
«Η ισχυρή υπάρχουσα αλυσίδα εφοδιασμού της Ταϊλάνδης, θα επιτρέψει στη Hyundai να προμηθεύεται τουλάχιστον το ένα τρίτο των πρώτων υλών και των ανταλλακτικών που χρειάζεται από την Ταϊλάνδη, υποστηρίζοντας έτσι την τοπική βιομηχανία».
Δεν είναι επίσης σαφές, εάν η Hyundai θα λάβει χρηματοδότηση από την κυβέρνηση της Ταϊλάνδης. Στο πλαίσιο του προαναφερθέντος πακέτου EV 3.5, παρέχει κίνητρα στους κατασκευαστές, καθώς και επιδοτήσεις στους καταναλωτές που αγοράζουν EV, αλλά δεν είναι σαφές από τη δήλωση BOI, εάν αυτό ισχύει και για τη Hyundai.
Αλλά είναι πιθανό, ειδικά επειδή τα 28 εκατομμύρια δολάρια δεν είναι πολλά χρήματα για τη δημιουργία ενός συγκροτήματος EV και μπαταρίας. Απλά για σύγκριση: Η GAC Aion άνοιξε πρόσφατα το εργοστάσιο συναρμολόγησης της στην Ταϊλάνδη και επένδυσε 59,2 εκατομμύρια δολάρια.
Αυτό που είναι ξεκάθαρο, είναι ότι η Ταϊλάνδη ελπίζει να γίνει κόμβος ηλεκτρικής κινητικότητας. Θέλει τα ηλεκτρικά οχήματα να αποτελούν το 30 τοις εκατό της παραγωγής οχημάτων έως το 2030. Ως εκ τούτου, βρίσκεται σε συνομιλίες με αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές αυτοκινήτων.
Η Neta κατασκευάζει ένα εργοστάσιο εκεί, όπως και η Changan και το MG4 βρίσκεται επίσης σε παραγωγή στην Ταϊλάνδη από τον Νοέμβριο. Υπάρχει επίσης μια σειρά από έργα «μπαταρίας», για παράδειγμα από τις Eve Energy, SVOLT και Gotion High-Tech. Και μόλις τον Ιούλιο, η BYD άνοιξε το πρώτο της εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη. Επιπλέον, υπήρξαν αναφορές ότι η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης, βρίσκεται σε συνομιλίες με την Kia και την Tesla, οι οποίες μπορεί επίσης να ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις παραγωγής στη χώρα.
Πηγές: boi.go.th , reuters.com , bangkokpost.com