Μοιράσου το!

Η αγορά μπαταριών EV «Second-Life» αξίζει δισεκατομμύρια

Η αγορά για μπαταρίες EV που θα έχουν δεύτερη ζωή (δηλαδή θα επαναχρησιμοποιούνται) θα μπορούσε να φτάσει τα 4,2 δισεκατομμύρια δολάρια

Ακούστε το άρθρο

Η βιομηχανία των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), προσπαθεί να γίνει πιο αποδοτική και οικονομική. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν το κόστος και χρησιμοποιούν κοινές πλατφόρμες, για να αυξήσουν την παραγωγή. Τώρα, υπάρχει η ευκαιρία τα ηλεκτρικά οχήματα να γίνουν ακόμα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, ακολουθώντας τις αρχές της κυκλικής οικονομίας.

Η αγορά μπαταριών EV «Second-Life», θα αξίζει δισεκατομμύρια έως το 2035

Αντί να πετάμε υλικά, μπορούμε να τα μειώνουμε, να τα ξαναχρησιμοποιούμε και να τα ανακυκλώνουμε. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις μπαταρίες λιθίου, οι οποίες είναι ακριβές και περιέχουν υλικά, που μπορεί να βλάψουν το περιβάλλον αν δεν απορριφθούν σωστά. Ευτυχώς, γίνονται παγκόσμιες προσπάθειες ώστε να διασφαλιστεί ότι οι μπαταρίες θα ανακυκλώνονται ή θα επαναχρησιμοποιούνται.

Η αγορά μπαταριών EV «Second-Life», θα αξίζει δισεκατομμύρια έως το 2035

Η αγορά για μπαταρίες EV που θα έχουν δεύτερη ζωή (δηλαδή θα επαναχρησιμοποιούνται) θα μπορούσε να φτάσει τα 4,2 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στην επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με την εταιρεία IDTechEx. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειάζεται να εξορύσσονται λιγότερες πρώτες ύλες, κάτι που θα προστατεύσει το περιβάλλον.

Η αγορά μπαταριών EV «Second-Life», θα αξίζει δισεκατομμύρια έως το 2035

Κάθε χρόνο, εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο και κάποια στιγμή θα χρειαστεί να αποσυρθούν. Όταν γίνει αυτό, οι μπαταρίες τους θα μπορούν να ανακυκλωθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν, για την αποθήκευση ενέργειας. Οι μπαταρίες που περιέχουν νικέλιο και κοβάλτιο, είναι πιο εύκολο να ανακυκλωθούν, ενώ εκείνες με λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP), είναι λιγότερο οικονομικές για ανακύκλωση.

Η αγορά μπαταριών EV «Second-Life», θα αξίζει δισεκατομμύρια έως το 2035

Η βιομηχανία των μπαταριών αναμένεται να αλλάξει ριζικά τα επόμενα χρόνια. Μάλιστα, οι τιμές του λιθίου μειώνονται, κάτι που θα κάνει την αντικατάσταση μιας μπαταρίας EV πιο φθηνή, από την αντικατάσταση ενός κινητήρα συμβατικού αυτοκινήτου.

Η αγορά μπαταριών EV «Second-Life», θα αξίζει δισεκατομμύρια έως το 2035

Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν, όπως το υψηλό κόστος μεταφοράς, ο έλεγχος και η αποσυναρμολόγηση των παλιών μπαταριών. Στις ΗΠΑ, η βιομηχανία ανακύκλωσης μπαταριών αναπτύσσεται γρήγορα, και στο μέλλον η χώρα θα μπορεί να ανακυκλώνει περίπου μισό εκατομμύριο τόνους μπαταριών ετησίως.

Η αγορά μπαταριών EV «Second-Life», θα αξίζει δισεκατομμύρια έως το 2035

Ωστόσο, οι ΗΠΑ έχουν ακόμα δρόμο μπροστά τους. Η Κίνα και η Ευρώπη έχουν ήδη θεσπίσει κανονισμούς, που απαιτούν ένα ελάχιστο ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών στις νέες μπαταρίες. Για παράδειγμα, μέχρι το 2031, οι ευρωπαϊκές μπαταρίες EV, θα πρέπει να περιέχουν 16% ανακυκλωμένο κοβάλτιο και 6% ανακυκλωμένο λίθιο και νικέλιο. Αν οι ΗΠΑ θέλουν να ακολουθήσουν την κυκλική οικονομία, ίσως χρειαστεί να υιοθετήσουν παρόμοιους κανονισμούς στο μέλλον.

Διαβάστε ακόμη: Η Hyundai θα παράγει μπαταρίες στερεάς κατάστασης