Λίγο πριν την έναρξη της φετινής Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού, η θυγατρική της Renault για σπορ αυτοκίνητα, η Alpine, κάλεσε τους καλεσμένους της, στην παρουσίαση του A390_β. Η έκδοση παραγωγής έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στην αγορά το επόμενο έτος, χωρίς το ελληνικό γράμμα στο όνομά της. Μας επετράπη να ρίξουμε μια ματιά σε αυτήν την «beta έκδοση» και να αποκτήσουμε μια εικόνα της στρατηγικής ηλεκτροδότησης της Alpine.
Από καθαρά οπτική άποψη, το Alpine A390_β, βρίσκεται κάπου μεταξύ σαλούν και κουπέ. Η ελαφρώς ανυψωμένη θέση καθίσματος, υποδηλώνει ότι το αυτοκίνητο είναι ένα SUV coupé, όχι όμως σύμφωνα με την Alpine. Στο λανσάρισμά της, η Renault είπε κυριολεκτικά: «Αυτό είναι πρώτα και κύρια ένα σπορ αυτοκίνητο. Φαίνεται ότι ο όρος «σπορ fastback» χρησιμοποιείται πιο καλά για να περιγράψει το όχημα.
Είναι αλήθεια. Το αυτοκίνητο φαίνεται σίγουρα ως σπορ. Το ισχυρό σχεδιαστικά μπροστινό μέρος, οι μυώδεις γραμμές και το πολύ αεροδυναμικό στυλ, «συμβολίζουν» πολλές επιδόσεις. Το «τρίγωνο των Άλπεων» βρίσκεται παντού ως εστιακό στοιχείο και οι ζάντες των τροχών είναι σχεδιασμένες να μοιάζουν με νιφάδες χιονιού. Σύμφωνα με τους σχεδιαστές, το εξωτερικό του εκθεσιακού αυτοκινήτου, είναι 85% πανομοιότυπο με το μοντέλο παραγωγής. Υποθέτουμε, λοιπόν, ότι οι διαστάσεις δεν θα αλλάξουν πολύ.
Alpine: Εσωτερικά πειράματα
Το εσωτερικό, έχει εσκεμμένα κρατηθεί «πειραματικό». Ένα βασικό θέμα εδώ είναι η δυαδικότητα και η συνένωση αντιτιθέμενων χαρακτηριστικών. Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί για να συνδυάζει άνεση και επιδόσεις όπως η Formula 1, γι’ αυτό τοποθετούνται σκληρά μπάκετ καθίσματα μπροστά και μαλακά καθίσματα με αφρό μνήμης πίσω.
Σύμφωνα με το πρότυπο της Formula 1, υπάρχει ένα ορθογώνιο τιμόνι και ζώνες ασφαλείας 5 σημείων. Για να κρατάτε τα μάτια σας στο δρόμο, μια τρισδιάστατη οθόνη head-up, δημιουργεί εικόνες με εφέ βάθους. Η μπροστινή σειρά των καθισμάτων είναι εν μέρει σε γκρι χρώμα της ασφάλτου, ενώ το πίσω κάθισμα λάμπει σε λευκό χιόνι. Το χιόνι όχι μόνο δίνει στο αυτοκίνητο τον αισθητικό του συμβολισμό μέσα και έξω, αλλά και παραπέμπει στις γαλλικές Άλπεις, που δίνουν το όνομά τους στο Alpine.
Alpine: Τεχνικά στοιχεία υπό κάλυψη
Αλλά τι μπορεί να κάνει πραγματικά το A390_β στο δρόμο, εκτός από το να φαίνεται υπέροχο; Η Alpine κρατά επί του παρόντος κλειστά τα χαρτιά της και αφήνει μόνο μερικά δυναμικά στοιχεία να ξεφύγουν.
Εκτός από το τελικό προϊόν κατά 85%, μέχρι στιγμής, μας είπαν μόνο ότι το αυτοκίνητο θα βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Medium. Πρόκειται ουσιαστικά για τη μετονομασμένη αρχιτεκτονική CMF-EV (Common Modular Family), η οποία χρησιμοποιείται επίσης από τον συνεργάτη της Renault, την Nissan. Αυτό μας δίνει ενδείξεις για μερικά βασικά σημεία δεδομένων, όπως το επίπεδο τάσης των 400 volt του συστήματος υψηλής τάσης. Εάν η ισχύς φόρτισης παρέμενε ίδια με το Renault Scenic, το Alpine A390_β θα πρέπει να αρκεστεί σε μια πενιχρή ισχύ φόρτισης 150 kW.
Θα υπάρχει μόνο μία επιλογή μπαταρίας (υπολογίζουμε ότι θα είναι στην περιοχή των 90 kWh), η οποία θα λειτουργεί πάντα με τρεις κινητήρες: έναν για τον μπροστινό άξονα και δύο για τον πίσω άξονα.
Χάρη στο torque vectoring, το οποίο επιτρέπει ιδιαίτερα δυναμική οδήγηση στις στροφές, μπορούμε να υποθέσουμε ότι θα υπάρχει αντίστοιχα και υψηλή συνολική απόδοση του συστήματος.
Για να δείξουν πόσο σπορ θα είναι το A390, οι προγραμματιστές της Alpine, μας δείχνουν ένα βίντεο από έναν αγώνα μεταξύ ενός πρωτοτύπου Alpine A110 και ενός A390. Παρά το σημαντικά υψηλότερο βάρος του, το SUV (συγγνώμη, το «σπορ fastback») μπορεί εύκολα να συμβαδίσει με το μικρό και ελαφρύ σπορ αυτοκίνητο.
Η Tesla ως ο κύριος ανταγωνιστής
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alpine, Philippe Krief, βρήκε την ευκαιρία μετά την πρεμιέρα, για να μιλήσει για τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της εταιρείας. Το τσιτάτο «δυαδικότητα» συνεχίζει να διατρέχει την ανατομία του αυτοκινήτου, γιατί παρόλο που η Alpine αποτίει φόρο τιμής στον κλασικό κινητήρα εσωτερικής καύσης στη Formula 1, θέλει να γίνει μια καθαρά ηλεκτρική μάρκα. Μάλιστα, η Alpine θέλει να λανσάρει επτά BEV, στην αγορά, διευρύνοντας σημαντικά τη γκάμα των μοντέλων της.
Όταν ρωτήθηκε ποιος θα ήταν ο κύριος ανταγωνιστής για τη σειρά έκδοσης του A390_β, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alpine απάντησε με την μία: « ηTesla!» Έτσι, η γαλλική μάρκα, θέλει να αναλάβει αμέσως την ηγεσία ενάντια στην Tesla. Για να το πετύχει όμως αυτό, μια καλή σχέση τιμής-απόδοσης είναι απαραίτητη, καθώς αυτή είναι σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα δυνατά σημεία της Tesla.
Δυστυχώς, δεν θα μάθουμε τις τιμές για το A390 μέχρι το επόμενο έτος που θα παρουσιαστεί η έκδοση παραγωγής, αλλά υπάρχει μία ένδειξη:το ελαφρώς μικρότερο Renault Scenic, κοστίζει περισσότερα από 56.000 ευρώ με μεγάλη μπαταρία και πολύ εξοπλισμό.
Πηγή: electrive.com