Μόνο στη Γερμανία, περίπου 4.500 εργαζόμενοι της Audi, συμπεριλαμβανομένων των ακριβοπληρωμένων μηχανικών, θα χάσουν τη δουλειά τους. Η εταιρεία, ακολουθώντας τη μητρική της Volkswagen, διολισθαίνει σε μια κρίση, που προκαλείται από τις ταχέως μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς και τη βραδύτητα της διοίκησης του Ομίλου Volkswagen. Τον Οκτώβριο, η Audi ετοιμαζόταν να κλείσει το μη πολλά υποσχόμενο εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες, αλλά όπως αποδείχθηκε, αυτή ήταν μόνο η αρχή μιας μεγάλης εκκαθάρισης, με την οποία η εταιρεία, θέλει να μειώσει ριζικά το κόστος, για να αντισταθμίσει την επιχειρηματική αναποτελεσματικότητα.
Αυτή την εβδομάδα, ο όμιλος, στον οποίο περιλαμβάνονται οι Bentley, Lamborghini και Ducati, δημοσίευσε έκθεση για το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, από την οποία προκύπτει, ότι τα καθαρά κέρδη της εταιρείας από την αρχή του έτους, ανήλθαν σε 2,43 δισ. ευρώ. Αυξήθηκαν κατά 45,8% σε σχέση με το αποτέλεσμα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2023. Από τις τέσσερις μάρκες, μόνο η Lamborghini παρουσίασε αύξηση κερδών κατά 9,8% σε ετήσια βάση στα 687 εκατ. ευρώ, ενώ η Audi, η Bentley και η Ducati ήταν στο κόκκινο, με την Audi να είναι ο μεγαλύτερος χαμένος, με τα κέρδη της να μειώνονται κατά 69,6% στα 1,01 δισ. ευρώ. Τα συνολικά κέρδη για τον Όμιλο, μειώθηκαν κατά 54,6% στα 2,09 δισ. ευρώ.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της μάρκας Audi τα τρία πρώτα τρίμηνα του τρέχοντος έτους, μειώθηκαν κατά 10,9% στα 1.235.590 οχήματα, με την πτώση να παρατηρείται σε όλες τις βασικές αγορές. Στην Ευρώπη, η Audi πούλησε 503.746 αυτοκίνητα (-9,8%), αλλά στη μητρική της Γερμανία, η πτώση ήταν μεγαλύτερη από ό,τι στην Ευρώπη συνολικά, όπου πουλήθηκαν 148.263 αυτοκίνητα (-19,8%). Στην Κίνα, οι πωλήσεις της Audi ανήλθαν σε 477.247 αυτοκίνητα (-8,5%) και στις ΗΠΑ 139.665 αυτοκίνητα (-16,8%). Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων Audi στην παγκόσμια αγορά, μειώθηκαν κατά 5,9% στις 115.788 μονάδες.
Σε γενικές γραμμές, η εικόνα είναι ζοφερή. Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Manager, η διοίκηση της εταιρείας, προετοιμάζεται για μια μεγάλης κλίμακας μείωση των εργαζομένων και θα επηρεάσει όχι μόνο τους απλούς εργαζόμενους στις γραμμές συναρμολόγησης και στον τομέα των υπηρεσιών, αλλά και υψηλά καταρτισμένο προσωπικό, από τμήματα ανάπτυξης και άλλους μη παραγωγικούς κλάδους.
Να υπενθυμίσουμε ότι ως αποτέλεσμα του κλεισίματος του εργοστασίου της Audi στις Βρυξέλλες, περίπου 3.000 άνθρωποι θα χάσουν τη δουλειά τους. Στη Γερμανία, όπως αναφέρει το περιοδικό Manager, 4.500 άτομα θα φύγουν «με τα υπάρχοντά τους». Οι περικοπές σε μη μεταποιητικούς τομείς, θα επηρεάσουν περίπου 2.000 άτομα. Συνολικά η Audi πρόκειται να απολύσει το 15% των εργαζομένων της, δηλαδή περίπου 13.000 άτομα, ενώ ο ακριβής αριθμός θα καθοριστεί μετά από διαβουλεύσεις με τα συνδικάτα.
Η μείωση των μηχανικών και των ειδικών πληροφορικής, είναι ένα ιδιαίτερα επώδυνο μέτρο από την άποψη της εικόνας της Audi, αφού προηγουμένως η μάρκα θεωρείτο σε μεγάλο βαθμό καινοτόμος, με τη δική της σχολή μηχανικών, αλλά σήμερα ακολουθεί τα χνάρια άλλων εμπορικών σημάτων της εταιρείας Volkswagen και δεν προσφέρει πρωτότυπα μοντέλα, τουλάχιστον όπως τα Audi TT και R8. Χθες η Audi παρουσίασε στην Κίνα την υπο-μάρκα AUDI, χωρίς τους εμβληματικούς τέσσερις δακτυλίους. Τα μοντέλα της θα αναπτυχθούν σε μεγάλο βαθμό από ειδικούς της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας SAIC και αυτή η είδηση, δεν προκάλεσε ενθουσιασμό, στους παραδοσιακούς πιστούς θαυμαστές της Audi.