Audi: Πλησιάζει η πρεμιέρα των RS Q e-tron στο Rally Dakar

Τα πρώτα Audi RS Q e-tron έχουν ήδη ολοκληρώσει μεγάλο κύκλο δοκιμών, σε κλιματολογικές συνθήκες παρόμοιες με αυτές της Σαουδικής Αραβίας.

Ακούστε το άρθρο

Η Audi Sport μετρά αντίστροφα τις ημέρες πριν τη μεγάλη πρόκληση, μία από τις μεγαλύτερες στην ιστορία της: το Rally Dakar 2022!

Η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει. Τα αγωνιστικά Audi RS Q e-tron έχουν ολοκληρώσει μεγάλο μέρος των δοκιμών, σε συνθήκες αντίστοιχες με αυτές που θα βρουν στη Σαουδική Αραβία. Εκεί θα λάβει χώρα ο αγώνας, από τις 2 Ιανουαρίου έως τις 14 Ιανουαρίου 2022.

Η καινοτόμα τεχνολογία του Audi RS Q e-tron στο Rally Dakar 2022

Αρχικά, ένα συμβατικά κινούμενο όχημα στο Rally Dakar διαθέτει δύο κύρια στοιχεία. Τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το κιβώτιο ταχυτήτων.

Ωστόσο, το Audi RS Q e-tron διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα, έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω. Επίσης μπαταρία υψηλής τάσης με τον μετατροπέα ενέργειας, που διαθέτει μία άλλη μονάδα ελέγχου (MGU) με τεχνολογία από την Formula Ε και τον βενζινοκινητήρα TFSI, σε ρόλο γεννήτριας, με τεχνολογία από το DTM.

Audi RS Q e-tron, Drivetrain concept

Καθένα από αυτά τα εξαρτήματα απαιτεί ένα ειδικό σύστημα ψύξης, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους σε έξι, αν συνυπολογιστεί το σύστημα ψύξης και κλιματισμού για τον οδηγό και τον συνοδηγό.

Η καταπόνηση των συστημάτων στο απαιτητικό Rally Dakar

Στο Rally Dakar οι συνθήκες είναι αμείλικτες: άμμος, πέτρες, νερό, υπερβολική ζέστη και κρύο και μεγάλες υψομετρικές διαφορές. Καταπονούνται στο όριο οι κεντρικές μονάδες ελέγχου, η μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων καλωδίωση, τα καλώδια υψηλής τάσης μαζί με τη μπαταρία, όλα τα ευαίσθητα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά εξαρτήματα στο αυτοκίνητο. Φυσικά, για την αποτελεσματική προστασία τους, οι μηχανικοί έχουν χρησιμοποιήσει όλη την εφευρετικότητά τους.

Εκτός των ηλεκτρονικών, αντίστοιχη ήταν εξ αρχής η μέριμνα για την ασφάλεια των πληρωμάτων. Για το σωληνωτό πλαίσιο του Audi RS Q e-tron οι μηχανικοί επέλεξαν ένα ανθεκτικό στη θερμότητα κράμα χάλυβα από την αεροδιαστημική βιομηχανία, που περιέχει χρώμιο, μολυβδαίνιο και βανάδιο. Έχουν χρησιμοποιηθεί προηγμένα υλικά όπως ανθρακονήματα, Kevlar, το ανθεκτικό στη διάτρηση Zylon και πολλά άλλα.

Όλη η γνώση και εμπειρία της Audi Sport από τη μακρόχρονη εμπλοκή της σε αγώνες, βρήκε εφαρμογή στο RS Q e-tron.

Συγκεκριμένα, υιοθέτησαν τα σχέδια σωληνωτού πλαισίου από το DTM (2004 έως 2011), καθώς και το πλαίσιο από φύλλα χάλυβα στο rallycross (2017 έως 2018), τα μονοκόκ από ανθρακονήματα στα σπορ αυτοκίνητα του LMP (1999 έως το 2016), στα αυτοκίνητα τουρισμού DTM (2012 έως το 2020) και στα μονοθέσια στη Formula E (2017 έως 2021).

Πλατφόρμα από χάλυβα, αλουμίνιου και αφρό

Το δάπεδο του RS Q e-tron είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στις καταπονήσεις. Για αυτό έχει υιοθετηθεί δομή σάντουιτς με χρήση χάλυβα, αλουμινίου και ειδικού αφρού. Έτσι παρέχει προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης και της δεξαμενής βενζίνης του μετατροπέα ενέργειας.

Εκεί, στο επιφανειακό φορτίο πέρα από το όριο, η διασπορά της ενέργειας γίνεται με σύνθλιψη. Η ελεγχόμενη κατάρρευση που προκύπτει προστατεύει την μπαταρία.

Audi RS Q e-tron, safety concept: underbody

Σε περίπτωση υπερβολικής ζημιάς, το συγκρότημα μπορεί εύκολα να αντικατασταθεί κατά τη διάρκεια του σέρβις στη βραδινή ανασυγκρότηση.

Συνολικά, αυτό το επιπλέον δάπεδο με την τριπλή προστασία από κρούσεις και διάτρηση, έχει πάχος 54 χιλιοστά. Οι δυνάμεις «G» είναι παρόμοιες με εκείνες των πρωτότυπων του Le Mans.

Το «σπαρτιάτικο» και hi-tech εσωτερικό του Audi RS Q e-tron

Επιπλέον, στο εσωτερικό, η Formula E έχει δώσει την τεχνογνωσία για ανεπιθύμητα ηλεκτρικά ρεύματα και υπερτάσεις. Σε περίπτωση σύγκρουσης, τα συστήματα απενεργοποιούνται αυτόματα πάνω από μια τιμή κατωφλίου.

Ειδικά φώτα και ακουστικά σήματα χρησιμεύουν ως προειδοποιήσεις κινδύνου προς τον έξω κόσμο, μετά από ένα ατύχημα.

Control lamp for danger warnings

Η βέλτιστη μόνωση του συστήματος από το νερό κατά τη διέλευση ποταμών και ένα εξελιγμένο σύστημα πυρόσβεσης ειδικά για ηλεκτρικά αγωνιστικά οχήματα, προστατεύουν τους επιβάτες σε αυτές τις ακραίες καταστάσεις.

Οι ρυθμοί στην Audi Sport έχουν φτάσει στο κόκκινο

Ολόκληρη η ομάδα, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμάτων, έχει περάσει από ειδική εκπαίδευση για αναπάντεχα σε περιβάλλον υψηλής τάσης. Όπως και οι ομάδες διάσωσης από τους διοργανωτές.

Audi RS Q e-tron

Εκτός άλλων, το πλήρωμα μπορεί να ενεργοποιήσει ειδικούς διακόπτες SOS. Ακόμα ένας καταγραφέας δεδομένων ατυχήματος συλλέγει συνεχώς data. Ενώ μια ενσωματωμένη κάμερα παρακολούθησης δείχνει ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει στο πιλοτήριο.

Απομένουν έξι εβδομάδες για να ξεκινήσει το Rally Dakar και οι ρυθμοί στην Audi Sport έχουν φτάσει στο κόκκινο.

Τέλος, στόχος της εταιρείας είναι τρία εξαιρετικά προετοιμασμένα και ασφαλή αυτοκίνητα να βρεθούν στη ράμπα εκκίνησης στο Ha’il. Οδηγοί τους θα είναι οι Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz και Mattias Ekström. Συνοδηγοί τους οι Edouard Boulanger, Lucas Cruz και Emil Bergqvist.

abb_img