Η Audi μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα των RS Q e-tron στο Rally Dakar

Η Audi Sport ανεβάζει ρυθμούς στην προετοιμασία της για το Rally Dakar

Η Audi Sport μετρά αντίστροφα τις ημέρες πριν τη μεγάλη πρόκληση, μία από τις μεγαλύτερες στην ιστορία της: το Rally Dakar 2022!

Η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει, με τα αγωνιστικά Audi RS Q e-tron να έχουν ολοκληρώσει μεγάλο μέρος των δοκιμών, σε συνθήκες αντίστοιχες με αυτές που θα συναντήσουν στη Σαουδική Αραβία, που θα διεξαχθεί ο αγώνας, από τις 2 Ιανουαρίου έως τις 14 Ιανουαρίου 2022.

Η καινοτόμα τεχνολογία του Audi RS Q e-tron στο Rally Dakar 2022

Ένα συμβατικά κινούμενο όχημα στο Rally Dakar διαθέτει δύο κύρια στοιχεία: τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το κιβώτιο ταχυτήτων. Εδώ, όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο αναλυτικότερα, το concept είναι καινοτόμο.

Το Audi RS Q e-tron διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα, έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω, την μπαταρία υψηλής τάσης με τον μετατροπέα ενέργειας, που διαθέτει μία άλλη μονάδα ελέγχου (MGU) με τεχνολογία από την Formula Ε και τον βενζινοκινητήρα TFSI, σε ρόλο γεννήτριας, με τεχνολογία από το DTM.

Audi RS Q e-tron, Drivetrain concept

Καθένα από αυτά τα εξαρτήματα απαιτεί ένα ειδικό σύστημα ψύξης, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους σε έξι, αν συνυπολογιστεί το σύστημα ψύξης και κλιματισμού για τον οδηγό και τον συνοδηγό.

Η καταπόνηση των συστημάτων στο απαιτητικό Rally Dakar

Στο Rally Dakar οι συνθήκες είναι αμείλικτες: άμμος, πέτρες, νερό, υπερβολική ζέστη και κρύο και μεγάλες υψομετρικές διαφορές. Καταπονούνται στο όριο οι κεντρικές μονάδες ελέγχου, η μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων καλωδίωση, τα καλώδια υψηλής τάσης μαζί με τη μπαταρία, όλα τα ευαίσθητα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά εξαρτήματα στο αυτοκίνητο. Για την αποτελεσματική προστασία τους, οι μηχανικοί έχουν χρησιμοποιήσει όλη την εφευρετικότητά τους.

Εκτός των ηλεκτρονικών, αντίστοιχη ήταν εξ αρχής η μέριμνα για την ασφάλεια των πληρωμάτων. Για το σωληνωτό πλαίσιο του Audi RS Q e-tron οι μηχανικοί επέλεξαν ένα ανθεκτικό στη θερμότητα κράμα χάλυβα από την αεροδιαστημική βιομηχανία, που περιέχει χρώμιο, μολυβδαίνιο και βανάδιο. Έχουν χρησιμοποιηθεί προηγμένα υλικά όπως ανθρακονήματα, Kevlar, το ανθεκτικό στη διάτρηση Zylon και πολλά άλλα.

Όλη η γνώση και εμπειρία της Audi Sport από τη μακρόχρονη εμπλοκή της σε αγώνες, βρήκε εφαρμογή στο RS Q e-tron.

Audi RS Q e-tron, safety concept

Συγκεκριμένα, υιοθετήθηκαν τα σχέδια σωληνωτού πλαισίου από το DTM (2004 έως 2011), καθώς και το πλαίσιο από φύλλα χάλυβα στο rallycross (2017 έως 2018), τα μονοκόκ από ανθρακονήματα στα σπορ αυτοκίνητα του LMP (1999 έως το 2016), στα αυτοκίνητα τουρισμού DTM (2012 έως το 2020) και στα μονοθέσια στη Formula E (2017 έως 2021).

Για το ιδιαίτερα ανθεκτικό στις καταπονήσεις δάπεδο του RS Q e-tron, έχει υιοθετηθεί δομή σάντουιτς με χρήση χάλυβα, αλουμινίου και ειδικού αφρού, για την προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης και της δεξαμενής βενζίνης του μετατροπέα ενέργειας.

Εκεί, στο επιφανειακό φορτίο πέρα από το όριο, η διασπορά της ενέργειας γίνεται με σύνθλιψη. Η ελεγχόμενη κατάρρευση που προκύπτει προστατεύει την μπαταρία.

Audi RS Q e-tron, safety concept: underbody

Σε περίπτωση υπερβολικής ζημιάς, το συγκρότημα μπορεί εύκολα να αντικατασταθεί κατά τη διάρκεια του σέρβις στη βραδινή ανασυγκρότηση.

Συνολικά, αυτό το επιπλέον δάπεδο με την τριπλή προστασία από κρούσεις και διάτρηση, έχει πάχος 54 χιλιοστά. Οι δυνάμεις «G» που αναπτύσσονται είναι παρόμοιες με εκείνες των πρωτότυπων του Le Mans.

Το «σπαρτιάτικο» και hi-tech εσωτερικό του RS Q e-tron

Στο εσωτερικό, η Formula E έχει δώσει την τεχνογνωσία για ανεπιθύμητα ηλεκτρικά ρεύματα και υπερτάσεις. Σε περίπτωση σύγκρουσης, τα συστήματα απενεργοποιούνται αυτόματα πάνω από μια τιμή κατωφλίου.

Ειδικά φώτα και ακουστικά σήματα χρησιμεύουν ως προειδοποιήσεις κινδύνου προς τον έξω κόσμο, μετά από ένα ατύχημα.

Control lamp for danger warnings

Η βέλτιστη μόνωση του συστήματος από το νερό κατά τη διέλευση ποταμών και ένα εξελιγμένο σύστημα πυρόσβεσης ειδικά για ηλεκτρικά αγωνιστικά οχήματα, προστατεύουν τους επιβάτες σε αυτές τις ακραίες καταστάσεις.

Οι ρυθμοί στην Audi Sport έχουν φτάσει στο κόκκινο

Ολόκληρη η ομάδα, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμάτων, έχει υποβληθεί σε ειδική εκπαίδευση για αναπάντεχα σε περιβάλλον υψηλής τάσης, όπως και οι ομάδες διάσωσης από τους διοργανωτές.

Audi RS Q e-tron

Εκτός άλλων, το πλήρωμα μπορεί να ενεργοποιήσει ειδικούς διακόπτες SOS, ένας καταγραφέας δεδομένων ατυχήματος συλλέγει συνεχώς data, ενώ μια ενσωματωμένη κάμερα παρακολούθησης δείχνει ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει στο πιλοτήριο.

Απομένουν έξι εβδομάδες για να ξεκινήσει το Rally Dakar και οι ρυθμοί στην Audi Sport έχουν φτάσει στο κόκκινο.

Στόχος, τρία εξαιρετικά προετοιμασμένα και ασφαλή αυτοκίνητα να βρεθούν στη ράμπα εκκίνησης στο Ha’il για τους Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz και Mattias Ekström, καθώς και τους συνοδηγούς τους, Edouard Boulanger, Lucas Cruz και Emil Bergqvist.