Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν δείξει σημάδια επιβράδυνσης σε ορισμένες αγορές, αλλά οι αριθμοί εξακολουθούν να είναι αυξημένοι το 2023 και ενισχύονται σε ορισμένους τομείς από τις αυξημένες πωλήσεις plug-in υβριδικών. Δύο κατασκευαστές κυριαρχούν στην πλευρά των plug-in της αγοράς παγκοσμίως, η BYD και η Tesla, αλλά τα στοιχεία πωλήσεων από το πρώτο εξάμηνο του 2024, αποκαλύπτουν μια έκπληξη στην τρίτη θέση, την BMW.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η EV Volumes, η BMW, η οποία τα πήγε αρκετά καλά στις ΗΠΑ μέχρι στιγμής το 2024, κατάφερε να πουλήσει πάνω από 212.000 plug-in οχήματα (EV και PHEV) από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, βάζοντας την πίσω από την BYD, της οποίας τα 1,2 εκατ πωλήσεις την έβαλαν πολύ μπροστά από οποιονδήποτε άλλο αφού αντιπροσώπευαν το 21% όλων των plug-in που πωλήθηκαν σε όλο τον κόσμο, αλλά και η Tesla με περίπου 625.000 πωλήσεις. Είναι επίσης αυτές, περισσότερες από τις συνδυασμένες πωλήσεις της Hyundai και της Kia, οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 195.000 οχήματα.
Η ίδια η BMW ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι είχε πουλήσει συνολικά 179.557 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (μη συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών) το πρώτο εξάμηνο του 2024, που αντιπροσωπεύει αύξηση 34,1% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2023. Ο κατασκευαστής, ανέφερε επίσης συνδυασμένες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV και PHEV) 269.065 μονάδων από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας αύξηση 9,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.
Η κινεζική Wuling, η οποία πουλά κυρίως μικρά οχήματα , συγκέντρωσε 179.700 πωλήσεις plug-in, ακολουθούμενη από τη Volkswagen με 157.200, την Mercedes-Benz με 150.600 και την Geely με σχεδόν 146.000 πωλήσεις.
Η άνοδος της BYD τα τελευταία δύο χρόνια είναι αξιοσημείωτη, αποδεικνύοντας ότι ο κόσμος θέλει προσιτά plug-in οχήματα. Το 2023, κατάφερε να πουλήσει συνολικά πάνω από 3 εκατομμύρια plug-ins—δηλαδή 62% περισσότερα από το 2022. Φέτος αναμένεται να πλησιάσει τις 3,5 εκατομμύρια συνδυασμένες πωλήσεις EV και PHEV. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της BYD, έχουν μειωθεί ελαφρώς το 2024, αλλά η έκρηξη στις πωλήσεις PHEV το έχει αντισταθμίσει με το παραπάνω.
Πηγή: https: insideevs.com