Η BMW προετοιμάζει το έδαφος για το… υδρογόνο

Το BMW Group φέρνει αυτοκίνητα υδρογόνου στο δρόμο, ξεκινώντας μία λειτουργία πιλοτικού στόλου που θα αποτελείται από την BMW iX5 Hydrogen.

Ακούστε το άρθρο

Το BMW Group παρουσίασε στα διεθνή Μέσα Ενημέρωσης τα πρώτα οχήματα ενός πιλοτικού στόλου που θα τεθεί σε λειτουργία φέτος. Μετά από 4 χρόνια εργασιών εξέλιξης, το πρόγραμμα ανάπτυξης της BMW iX5 Hydrogen μπαίνει στην κρίσιμη επόμενη φάση του.

Ειδικότερα, ένας στόλος 100 οχημάτων θα λάβει μέρος για σκοπούς επίδειξης και δοκιμής για διάφορα target groups. Επομένως, τα εμπλεκόμενα άτομα στη διαδικασία εξέλιξης θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τις δυνατότητες της BMW iX5 Hydrogen.

Test Drive || BMW i4 M50: Ηλεκτρική… αστραπή 544 ίππων!

Τα χαρακτηριστικά της BMW iX5 Hydrogen με αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα

Η BMW iX5 Hydrogen έκανε την πρώτη της παρουσίαση ως πρωτότυπο το 2019. Στη συνέχεια, τα αρχικά πρωτότυπα έλαβαν μέρος στην έκθεση IAA Mobility 2021. Εκεί, οι επισκέπτες τα γνώρισαν από κοντά και στην πράξη, χρησιμοποιώντας τα ως οχήματα μεταφοράς.

Το υδρογονοκίνητο πολυτελές SUV της γερμανικής φίρμας χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το οποίο αποδίδει 170 ίππους. Από πλευράς επιδόσεων, μπορεί να επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα. Μάλιστα, η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 180 χλμ./ώρα.

Test Drive || BMW X3 xDrive30e: Υβριδική πολυτέλεια

Η BMW προετοιμάζει το έδαφος στο υδρογόνο

Σύμφωνα με την γερμανική φίρμα, η κατανάλωση του μοντέλου είναι 1,19 κιλά υδρογόνου ανά 100 χιλιόμετρα. Επιπλέον, η χωρητικότητα της δεξαμενής υδρογόνου φτάνει τα 6 κιλά. Με βάσει τα παραπάνω, το γερμανικό μοντέλο μπορεί να προσφέρει αυτονομία 504 χιλιομέτρων.

Ακόμα ένα σημαντικό πλεονέκτημα των ηλεκτρικών οχημάτων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υδρογόνο είναι ο χρόνος ανεφοδιασμού τους. Μάλιστα, η πλήρωση των δεξαμενών υδρογόνου διαρκεί μόλις τρία με τέσσερα λεπτά. Έτσι, η BMW iX5 Hydrogen μπορεί παράλληλα να προσφέρει την οδηγική απόλαυση, κάνοντας σύντομες στάσεις ανεφοδιασμού κατά τη διαδρομή.

Test Drive || BMW iX: To μέλλον της αυτοκίνησης είναι εδώ!

Η τεχνολογία FCEV συνεισφέρει στην απαλλαγή από τον άνθρακα

Το υδρογόνο εντάσσεται στις παγκόσμιες δραστηριότητες για κινητικότητα χωρίς διοξείδιο του άνθρακα. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (ΔΟΕ), το υδρογόνο προσφέρει σημαντικές δυνατότητες ως μελλοντική πηγή ενέργειας. Επιπλέον, χάρη στις δυνατότητες αποθήκευσης και μεταφοράς του, το υδρογόνο είναι ιδανικό για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών.

Οι BMW X5 και X6 M Competition εξηλεκτρίστηκαν!

Ως εκ τούτου, οι περισσότερες βιομηχανοποιημένες χώρες υιοθετούν στρατηγικές σε σχέση με το υδρογόνο και τις υποστηρίζουν με οδικούς χάρτες και συγκεκριμένα έργα. Στον τομέα των μεταφορών, το υδρογόνο μπορεί να αποτελέσει μία ακόμη τεχνολογική επιλογή, παράλληλα με την ηλεκτρική κινητικότητα με μπαταρία. Φυσικά, αυτό θα συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας βιώσιμης ατομικής κινητικότητας μακροπρόθεσμα.

Ωστόσο, αυτό θα εξαρτηθεί από την παραγωγή με ανταγωνιστικό τρόπο επαρκών ποσοτήτων υδρογόνου από πράσινη ενέργεια. Όπως, επίσης, από την επέκταση της αντίστοιχης υποδομής πλήρωσης, η οποία ήδη επιδιώκεται εντατικά σε πολλές χώρες. Τέλος, το υδρογόνο έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει πυλώνα στο χαρτοφυλάκιο συστημάτων κίνησης της BMW, για κινητικότητα χωρίς εκπομπές CΟ2.

abb_img