Η BYD ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 1995, στο Shenzhen με μόλις 20 υπαλλήλους και αρχικό κεφάλαιο 2,5 εκατομμύρια γιουάν (345.000 USD). Σήμερα, η εταιρεία είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής NEV (όλα τα νέα ενεργειακά οχήματα αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά) στον κόσμο και απασχολεί πάνω από 900.000 άτομα σε όλο τον κόσμο. Εστιάζοντας αρχικά στις επαναφορτιζόμενες μπαταρίες, η BYD έγινε γρήγορα ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός επαναφορτιζόμενων μπαταριών στον κόσμο το 1998. Η εταιρεία έγινε βασικός προμηθευτής μπαταριών για τη Motorola και τη Nokia το 2000, αυξάνοντας τόσο τα έσοδα, όσο και τη φήμη της.
Το 2003, η BYD εξαγόρασε την Xi’an Qinchuan Automobile, εστιάζοντας αρχικά σε οχήματα που κινούνται με καύσιμο. Το 2004, η BYD κατασκεύασε το πρώτο της αυτοκίνητο, που ονομάστηκε 316, αλλά γρήγορα ακυρώθηκε, λόγω του χαμηλού ενδιαφέροντος από τους αντιπροσώπους. Το πρώτο της αναπτυγμένο από την ίδια αυτοκίνητο παραγωγής, το BYD F3 που κυκλοφόρησε το 2005, κέρδισε γρήγορα την αναγνώριση των καταναλωτών και έγινε το πρώτο κινεζικό μοντέλο, που πούλησε πάνω από 10.000 μονάδες μηνιαίως.
Η εταιρεία παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα, το F3e, το 2008, μπαίνοντας επίσημα στην αγορά NEV. Γρήγορα στο 2020, η BYD κυκλοφόρησε τη Blade Battery της, επιτυγχάνοντας καινοτομίες στην ασφάλεια, την αυτονομία και την ταχύτητα φόρτισης. Η εταιρεία παρουσίασε επίσης την υβριδική της πλατφόρμα DM την ίδια χρονιά, ενισχύοντας περαιτέρω την κυριαρχία της στα NEV.
Στις 16 Νοεμβρίου 2022, σχεδόν ακριβώς πριν από τρία χρόνια, η BYD παρήγαγε το 3 εκατομμυριοστό NEV, το αμιγώς ηλεκτρικό BYD Seal. Στις 9 Αυγούστου 2023, η εταιρεία κυκλοφόρησε το 5 εκατομμύριο NEV της, σημειώνοντας ρεκόρ στον κλάδο. Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2024, η εταιρεία έφτασε τα 9 εκατομμύρια NEV και έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, που πέτυχε αυτό το ορόσημο. Σήμερα, η BYD έχει φτάσει τα 10 εκατομμύρια NEV, που παράγονται σε μόλις δύο μήνες. Για τον εορτασμό, η εταιρεία, δημιούργησε μια προβολή της ιστορίας της μάρκας της, δείχνοντας μοντέλα από το πρώτο F3, έως τα πιο πρόσφατα μοντέλα της, όπως το Yangwang U9.
Η εταιρεία έχει επενδύσει συνέχεια πολλά στην έρευνα και την ανάπτυξη, με πρωτοποριακές τεχνολογίες όπως η μπαταρία Blade, το υβριδικό σύστημα DM, το e-Platform 3.0 Evo και το σύστημα ανάρτησης Yunnian (γνωστό και ως σύστημα DiSus). Πρόσφατα επιτεύγματα, όπως τα εξαιρετικά γρήγορα και τεχνολογικά προηγμένα αποτελέσματα γύρων του μοντέλου Yangwang U9 στο Nürburgring, καταδεικνύουν τα αποτελέσματα της έρευνας και του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της εταιρείας.
Η BYD είναι η μοναδική κάθετα ενσωματωμένη εταιρεία, με πάνω από το 70% των εξαρτημάτων των οχημάτων της, να παρέχονται από την ίδια. Από τα καλούπια έως τις γραμμές παραγωγής και τον εξοπλισμό, η BYD ελέγχει αυστηρά την αλυσίδα εφοδιασμού της, για να μειώσει το κόστος κατασκευής και να προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όσον αφορά τα περιθώρια κέρδους. Η BYD, διαθέτει επίσης τη δική της υπηρεσία διανομής, για την εξαγωγή των αυτοκινήτων της.
Η BYD έχει εξελιχθεί σε παγκόσμιο ηγέτη στη βιομηχανία NEV, με πρόσθετες δραστηριότητες σε ηλεκτρονικά, εμπορικά και καταναλωτικά οχήματα, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και σιδηροδρομικές μεταφορές. Η BYD κατέχει δεσπόζουσα θέση στην κινεζική αγορά και έχει επεκτείνει γρήγορα τις δραστηριότητές της, σε πολλές χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο.