Η BYD φέρνει γρηγορότερα τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Η BYD κατασκευάζει επί του παρόντος μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου, οι οποίες κυριαρχούν στην αγορά της Κίνας με μερίδιο σχεδόν 75%.

Ακούστε το άρθρο

Το «ιερό δισκοπότηρο» της τεχνολογίας μπαταριών EV, μπορεί να φτάσει νωρίτερα από το αναμενόμενο, υπόσχοντας μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση. Σύμφωνα με τον επικεφαλής επιστήμονα και μηχανικό της BYD, Lian Yubo, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης EV, θα μπορούσαν να είναι σε ευρεία χρήση σε πέντε χρόνια.

Μιλώντας στο Παγκόσμιο Συνέδριο Νέας Ενέργειας του 2024 στην Κίνα την Παρασκευή, ο Lian είπε ότι αναμένει ότι οι προηγμένες νέες μπαταρίες, θα χρησιμοποιηθούν σε πολυτελή ηλεκτρικά οχήματα τα επόμενα χρόνια.

Ο Lian εξήγησε, ότι καθώς αναπτύσσεται η τεχνολογία των μπαταριών, θα κυκλοφορήσει σταδιακά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεσαίας και χαμηλότερης τιμής σε πέντε χρόνια. Η BYD προωθεί τις μπαταρίες EV στερεάς κατάστασης, πρόσθεσε ο Lian.

Η BYD φέρνει γρηγορότερα τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Η BYD λανσάρει το νέο Song Pro DM-i με αυτονομία 1.400 χλμ και τιμή 14.370 ευρώ

Ωστόσο, το υψηλό κόστος παραγωγής και η περίπλοκη ενσωμάτωση παραμένουν προκλήσεις. Στο συνέδριο της Παρασκευής, ήταν η πρώτη φορά που ένα στέλεχος της BYD συζήτησε δημόσια τη νέα τεχνολογία, καθώς ο γίγαντας των ηλεκτρικών/μπαταριών θέλει να εξασφαλίσει έναν ηγετικό ρόλο στο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με την SNE Research, η BYD είναι ήδη ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών EV παγκοσμίως, με μερίδιο 15,8%, μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2024. Η ανακοίνωση έρχεται καθώς αρκετές εταιρείες, ανακοίνωσαν πρόσφατα σχέδια για την ανάπτυξη και την παραγωγή μπαταριών EV στερεάς κατάστασης.

Η CATL, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο (μερίδιο αγοράς 37,8%), δήλωσε ότι σκοπεύει να παράγει μπαταρίες EV πλήρως στερεάς κατάστασης, έως το 2027, αλλά αρχικά σε μικρές παρτίδες. Η εταιρεία είπε, ότι το υψηλό κόστος παραγωγής μπορεί να παραμείνει πρόκληση.

Η BYD κατασκευάζει επί του παρόντος μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), οι οποίες κυριαρχούν στην αγορά της Κίνας με μερίδιο σχεδόν 75%.

Ο Lian είπε ότι η BYD θα συνεχίσει να αναπτύσσει μπαταρίες LFP, οι οποίες θα συμβάλουν στην πρόοδο των μπαταριών EV στερεάς κατάστασης, αντί να καταστούν παρωχημένες τα επόμενα 15 έως 20 χρόνια. Οι μπαταρίες πιθανότατα θα χρησιμοποιηθούν σε διαφορετικά τμήματα.

Και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες συμμετέχουν στον αγώνα για προηγμένες μπαταρίες. Για παράδειγμα, η κινεζική NIO, άρχισε να προσφέρει το νέο της σεντάν ET7, με μπαταρία ημι-στερεής κατάστασης 150 kWh, για ημερήσια ενοικίαση τον Ιούνιο.

Η BYD φέρνει γρηγορότερα τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Η τεχνολογία παραμένει δαπανηρή. Όπως εξήγησε ο συνιδρυτής της NIO, Qin Lihong, η μπαταρία κοστίζει περίπου το ίδιο με ένα μοντέλο ET5, περίπου στα 42.500 $ (298.000 RMB), συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας.

Η Mercedes αποκάλυψε νέες μπαταρίες στερεάς κατάστασης με την Factorial νωρίτερα αυτόν τον μήνα. Με μια πρωτοποριακή ενεργειακή πυκνότητα 450 Wh/kg, η Factorial ισχυρίζεται ότι οι νέες μπαταρίες, μπορούν να επεκτείνουν την αυτονομία ενός EV κατά 80%. Η εταιρεία στοχεύει σε πάνω από 965 χλμ αυτονομίας οδήγησης, με 40% εξοικονόμηση βάρους.

Λίγες μέρες αργότερα, η Toyota ανακοίνωσε ότι η Ιαπωνία έδωσε το πράσινο φως στα σχέδιά της, να αναπτύξει και να παράγει μπαταρίες EV πλήρως στερεάς κατάστασης.

abb_img