Η BYD φέρνει λειτουργίες Autopilot σε όλα της τα μοντέλα

Η BYD θα αρχίσει να παρέχει έξυπνη οδήγηση NOA (Πλοήγηση στον Αυτόματο πιλότο), σε ολόκληρη την γκάμα της το 2025

Ακούστε το άρθρο

Η BYD θα αρχίσει να παρέχει έξυπνη οδήγηση NOA (Πλοήγηση στον Αυτόματο πιλότο), σε ολόκληρη την γκάμα της το 2025, αναφέρει μια έκθεση. Η BYD θέλει να «εκδημοκρατίσει» την πρόσβαση στην έξυπνη οδήγηση L2+, αναπτύσσοντάς την ακόμη και στα φθηνότερα EV, όπως το BYD Seagull των 9.250 ευρώ.

Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Shenzhen, είναι πρωταγωνίστρια στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, αλλά υστερεί σε λογισμικό, ADAS (προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού) και έξυπνες λειτουργίες οδήγησης. Αυτό θα αλλάξει το 2025, καθώς η εταιρεία έχει επενδύσει στο λογισμικό των οχημάτων τα τελευταία δύο χρόνια.

Η BYD φέρνει λειτουργίες Autopilot σε ολόκληρη την γκάμα της, από το Seagull έως το Yangwang U8

Η BYD συνεργάστηκε με αρκετούς παρόχους ADAS, όπως η εταιρεία κατασκευής drone DJI ή η Huawei, αλλά παρόλα αυτά προσέφερε προηγμένο ADAS μόνο σε μερικά ηλεκτρικά της οχήματα. Το 2025, η εταιρεία είναι έτοιμη να εξοπλίσει με συστήματα ADAS, ολόκληρη την γκάμα, «από το οικονομικό BYD Seagull έως το Yangwang U8 », σύμφωνα με μια έκθεση του κινέζικου ιστότοπου 36kr.

Η στροφή προς το προηγμένο λογισμικό, ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2023, όταν η BYD ίδρυσε την ομάδα έξυπνης οδήγησης ADAS, η οποία τώρα αποτελείται από 1.300 άτομα, σημειώνει η έκθεση. Τον Ιανουάριο του 2024, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 100 δισεκατομμύρια γιουάν (13,6 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) στην ανάπτυξη της ADAS. Η ομάδα ADAS της BYD, επικεντρώνεται στην ανάπτυξη αστικής έξυπνης οδήγησης (CNOA – City Navigate on Autopilot) και στην έξυπνη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο (HNOA – Highway Navigate of Autopilot).

Η BYD φέρνει λειτουργίες Autopilot σε ολόκληρη την γκάμα της, από το Seagull έως το Yangwang U8

Οι γνώστες του κλάδου δεν περίμεναν ότι η BYD θα κινηθεί τόσο γρήγορα. Εάν η BYD καταφέρει να φέρει το ADAS της το πρώτο εξάμηνο του 2025 όπως είχε προγραμματιστεί, θα είναι ένα «blitzkrieg», σημειώνει η έκθεση. Ο πόλεμος τιμών του 2024, θα συνεχίσει να είναι βάναυσος το 2025. Ωστόσο, θα υπάρξει μία αλλαγή. Δεν θα είναι καθαρά ανταγωνισμός τιμής προς τα κάτω, αλλά και ανταγωνισμός διαμόρφωσης, για το ποιος μπορεί να προσφέρει τις καλύτερες προδιαγραφές ADAS φθηνότερα.

«Η BYD εγκαθιστά κάμερες 7/11 και κάμερες με μπροστινή όραση τριών ματιών, ακόμη και σε φθηνά EVs. Η ρύθμιση κάμερας 7/11 σημαίνει ότι το σύστημα ADAS υιοθετεί 11 κάμερες, με 7 από αυτές να είναι κάμερες μεγάλης εμβέλειας σάρωσης, ενώ άλλες τέσσερις είναι κάμερες ευρείας γωνίας στάθμευσης. Η BYD αναμένεται να πουλήσει 5,5 εκατομμύρια οχήματα το 2025. Σύμφωνα με την έκθεση, η εταιρεία έχει παραγγείλει 1 εκατομμύριο τσιπ από την Nvidia και την Horizon Robotics.

Η BYD φέρνει λειτουργίες Autopilot σε ολόκληρη την γκάμα της, από το Seagull έως το Yangwang U8

Το ADAS της BYD χωρίζεται επί του παρόντος σε τρεις κατηγορίες:

  • DiPilot 100: ADAS αρχικού επιπέδου με βασική λειτουργία NOA, που τροφοδοτείται συνήθως από το τσιπ Drive N Orin από την Nvidia και Journey 5 από την Horizon Robotics
  • DiPilot 300 : ADAS μεσαίας βαθμίδας με ημιαυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο HNOA, ενιαίο lidar και ένα τσιπ Nvidia Orin X
  • DiPilot 600: High-end ADAS με HNOA και CNOA για οδήγηση στην πόλη, πολλαπλά lidar, οδήγηση L3, τροφοδοτείται από δύο τσιπ Nvidia Orin X

Το 2025, η BYD σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια προηγμένη έκδοση ADAS για το BYD Seagull. Μέχρι το τέλος του έτους, ο στόχος είναι ολόκληρη η γκάμα να υποστηρίζει κάποιο επίπεδο έξυπνων λειτουργιών οδήγησης.

Το 2024, οι λειτουργίες αστικής έξυπνης οδήγησης εφαρμόστηκαν σε EV με μέση τιμή άνω των 26.500 ευρώ. Το 2025, η αστική λειτουργία NOA, θα γίνει στάνταρ στα EV των 19.950 ευρώ και το 2026 θα είναι στάνταρ στα EV των 13.248 ευρώ, αναφέρει στον κινέζικο ιστότοπο 36kr, κορυφαίος διευθυντής της εταιρείας έξυπνης οδήγησης της BYD. Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα, ότι η λειτουργία αυτοκινητόδρομου NOA, θα εγκατασταθεί σε EVs των 13.500 ευρώ φέτος.

abb_img