Γιατί η Διεθνής Αμνηστία κατηγορεί την BYD;

Η μελέτη Recharge for Rights της Διεθνούς Αμνηστίας κατέταξε 13 αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τους κινδύνους για τα ανθρώπινα δικαιώματα, στις αλυσίδες εφοδιασμού των ορυκτών τους.

Ακούστε το άρθρο

Η BYD κατασκευάζει περισσότερα EV από οποιονδήποτε και το κάνει με τα λιγότερα χρήματα από ό,τι μπορούν να καταφέρουν οι περισσότερες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ωστόσο, υπάρχει ένα κόστος και το πληρώνουν οι εργαζόμενοι στις αλυσίδες εφοδιασμού της, σύμφωνα με μια νέα έκθεση, που διερευνά τους κινδύνους για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη βιομηχανία EV.

Η μελέτη Recharge for Rights της Διεθνούς Αμνηστίας κατέταξε 13 αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τους κινδύνους για τα ανθρώπινα δικαιώματα, στις αλυσίδες εφοδιασμού των ορυκτών τους. Η BYD έφτασε στο κάτω μέρος με βαθμολογία μόλις 11 από τους 90 πιθανούς πόντους, με τη Mitsubishi, να μην απέχει πολύ με 13 βαθμούς.

Οι Hyundai (21), Geely και Nissan (22) εμφανίστηκαν σαν «κακοί», αλλά η Tesla (49) και η κορυφαία Mercedes (51), είχαν πολύ καλύτερες επιδόσεις. Όχι ότι ακόμη και η βαθμολογία της Mercedes Benz ήταν αρκετή για να ευχαριστήσει τους ερευνητές της Αμνηστίας, οι οποίοι προτείνουν ότι μόνο συνολικά 68 βαθμοί ή περισσότεροι, δείχνουν επαρκή δέσμευση σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η BYD «κακοποιεί» τα ανθρώπινα δικαιώματα ισχυρίζεται η Διεθνής Αμνηστία

Αν και τα EV δεν παράγουν εκπομπές από την εξάτμιση, οι μπαταρίες τους χρειάζονται τεράστιες ποσότητες ορυκτών όπως λίθιο, νικέλιο και κοβάλτιο. Και ενώ πολλοί από εμάς γνωρίζουμε την περιβαλλοντική ζημιά που προκαλείται από την εξόρυξη λιθίου, η Διεθνής Αμνηστία λέει, ότι η βιομηχανία εξόρυξης κοβαλτίου, είναι «ώριμη για κακοποίηση» των εργαζομένων, ορισμένοι από τους οποίους σε χώρες όπως η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, η οποία παράγει το 25% του παγκόσμιου αποθέματος.

Η BYD επισημάνθηκε επειδή αρνήθηκε να αποκαλύψει το όνομα του μεταλλουργείου, του διυλιστηρίου και του ορυχείου που προμηθεύει τα ορυκτά της, αλλά η Geely, η Hyundai, η Mitsubishi και η GM ήταν όλες ένοχοι για έλλειψη διαφάνειας. Αντίθετα, οι μάρκες με την καλύτερη βαθμολογία κατάφεραν να παρέχουν χαρτογράφηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Βαθμολογία ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Αυτοκινητοβιομηχανία Βαθμολογία από 90
Mercedes 51
Tesla 49
Στελλάντης 42
VW 41
BMW 41
Πέρασμα 41
GM 32
Renault 27
Nissan 22
Geely 22
Hyundai 21
Mitsubishi 13
BYD 11

«Καθώς η παγκόσμια μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα κερδίζει δυναμική, οδηγεί τον παγκόσμιο ανταγωνισμό και επιτρέπει τεράστια κέρδη, η Διεθνής Αμνηστία καλεί όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, να βελτιώσουν τις προσπάθειες δέουσας επιμέλειας για τα ανθρώπινα δικαιώματα και να τις ευθυγραμμίσουν, με τα διεθνή πρότυπα ανθρωπίνων δικαιωμάτων», είπε η Agnès Callamard του οργανισμού.

Η BYD «κακοποιεί» τα ανθρώπινα δικαιώματα ισχυρίζεται η Διεθνής Αμνηστία

Η ανάγκη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αποδείξουν ότι η προέλευση των ορυκτών των μπαταριών τους, είναι επιλέξιμες για EV έχει βελτιώσει τη διαφάνεια, σημειώνει το Wired. Και υπάρχουν υψηλά πρόστιμα (και περιορισμοί πρόσβασης στην αγορά), που περιμένουν τις εταιρείες που αψηφούν τους κανόνες που διέπουν την ευημερία της εφοδιαστικής αλυσίδας που περιέχονται στην Οδηγία Δέουσας Επιμέλειας, για την Εταιρική Αειφορία που τέθηκε σε ισχύ στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι.

Αλλά η Callamard πιστεύει ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα.

«Όσοι υστερούν, πρέπει να εργάζονται σκληρότερα και πιο γρήγορα, για να δείξουν ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν είναι απλώς μια φράση, αλλά ένα ζήτημα που παίρνουν στα σοβαρά», λέει. «Ήρθε η ώρα να αλλάξουμε ταχύτητες και να διασφαλίσουμε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα, δεν θα αφήσουν πίσω τους μια κληρονομιά παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αντίθετα, η βιομηχανία πρέπει να οδηγήσει σε ένα δίκαιο ενεργειακό μέλλον, που δεν αφήνει κανέναν πίσω».

Πηγή: carscoops.com

abb_img