Η BYD κάνει τα βενζινάδικα παρελθόν – Προσθέτει αυτονομία 420 Km σε 5′

Η BYD παρουσιάζει την Super e-Platform 1000V και την μπαταρία Flash Charging, προσφέροντας έως 400 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά φόρτισης

Ακούστε το άρθρο

Η BYD κάνει ένα καθοριστικό βήμα προς την εξάλειψη της διαφοράς, ανάμεσα στις αντλίες καυσίμων και τους φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων. Σε νέο βίντεο που κυκλοφόρησε, ένα ηλεκτρικό μοντέλο της κινεζικής εταιρείας, αποδεικνύει στην πράξη ότι μπορεί να αποκτήσει σχεδόν 400 χιλιόμετρα αυτονομίας, μέσα σε μόλις πέντε λεπτά φόρτισης.

Όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της BYD, Wang Chuanfu, κατά την παρουσίαση της νέας Super e-Platform τον Μάρτιο, ο τελικός στόχος της εταιρείας είναι η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, να γίνεται εξίσου γρήγορα με τον ανεφοδιασμό ενός συμβατικού οχήματος με βενζίνη. Η δήλωση αυτή, έρχεται να απαντήσει άμεσα στο λεγόμενο «άγχος φόρτισης», το οποίο εξακολουθεί να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα, για πολλούς οδηγούς που σκέφτονται να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση.

Η Super e-Platform της BYD, αποτελεί την πρώτη αρχιτεκτονική επιβατικών οχημάτων μαζικής παραγωγής, με πλήρη υποστήριξη υψηλής τάσης 1000V. Παράλληλα, η εταιρεία παρουσίασε και τη νέα μπαταρία Flash Charging, η οποία θέτει νέα πρότυπα, με ρεύμα φόρτισης 1.000 αμπέρ και ρυθμό φόρτισης 10C – επιδόσεις που θεωρούνται κορυφαίες για την κατηγορία.

Χάρη σε αυτή τη τεχνολογία, η ισχύς φόρτισης μπορεί να φτάσει το 1 μεγαβάτ (1.000 kW). Σύμφωνα με την BYD, τα ηλεκτρικά οχήματα που είναι εξοπλισμένα με τη συγκεκριμένη διάταξη, μπορούν να ανακτήσουν έως και 400 χιλιόμετρα αυτονομίας, βάσει του κινεζικού κύκλου CLTC, μέσα σε μόλις πέντε λεπτά φόρτισης.

Έναν μήνα μετά την επίσημη παρουσίαση της πλατφόρμας, η BYD λάνσαρε τα πρώτα μοντέλα που βασίζονται σε αυτή, τα Han L και Tang L. Με τα νέα ηλεκτρικά να κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους της Κίνας, η θεωρία περνά πλέον στην πράξη.

Σε βίντεο που δημοσιεύτηκε στην πλατφόρμα X από τον χρήστη Dominic Lee, φαίνεται ένα ηλεκτρικό BYD, να φτάνει στιγμιαία τα 746 kW κατά τη φόρτιση, με τον εκτιμώμενο χρόνο για φόρτιση έως το 70%, να διαμορφώνεται περίπου στα 4 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα. Οι εικόνες αυτές, επιβεβαιώνουν ότι η εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση, δεν αποτελεί πλέον μελλοντικό σενάριο, αλλά μια τεχνολογία που είναι ήδη εδώ και αλλάζει ριζικά το τοπίο της ηλεκτροκίνησης.

Σε μόλις έξι λεπτά, η BYD δήλωσε ότι το Han L, βασισμένο στην Super e-Platform, μπορεί να επαναφορτιστεί από 10% έως 70% και σε 20 λεπτά, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως. Το SUV Tang L, που βασίζεται επίσης στην αρχιτεκτονική 1000V της BYD, μπορεί να προσθέσει αυτονομία 370 χλμ. σε 5 λεπτά, ενώ μια πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου 30 λεπτά.

Η BYD δήλωσε ότι η μπαταρία φόρτισης Flash, επιτρέπει στα ηλεκτρικά οχήματα να αποκτούν την ίδια αυτονομία με ένα βενζινοκίνητο όχημα στην αντλία, «καθιστώντας τελικά τον χρόνο φόρτισης τόσο σύντομο, όσο ο χρόνος ανεφοδιασμού».

Αν και τα 400 χλμ. είναι υπεραρκετή αυτονομία για τους περισσότερους οδηγούς, η BYD θέλει να κάνει τα βενζινάδικα παρελθόν. Και αυτό δεν ισχύει μόνο στην Κίνα, η BYD σχεδιάζει να φέρει το σύστημα φόρτισης Flash στην Ευρώπη και πιθανώς σε άλλες αγορές του εξωτερικού.

Πηγή: electrek.co