Η BYD όχι μόνο έχει αναδειχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, αλλά έχει επίσης ξεπεράσει την Tesla, ως ο μεγαλύτερος παραγωγός ηλεκτρικών οχημάτων. Κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα, η κινεζική εταιρεία πούλησε σημαντικά περισσότερες μονάδες (1,6 εκατομμύρια) από την Tesla (1,2 εκατομμύρια). Η BYD είχε ήδη σοκάρει τον ανταγωνιστή της την Volkswagen πριν από περισσότερα από δύο χρόνια, όταν ξεπέρασε την εταιρεία με έδρα το Βόλφσμπουργκ και έγινε η νούμερο ένα αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα. Αλλά η BYD δεν επικεντρώνεται σε καμία περίπτωση αποκλειστικά στην εγχώρια αγορά της – και έχει ιδιαίτερα φιλόδοξα σχέδια για την Ευρώπη.

Με 30 εγκαταστάσεις παραγωγής παγκοσμίως, η εταιρεία εξασφάλισε μια θέση στην περίφημη λίστα Forbes Global 500. Τα οχήματά της πωλούνται ήδη σε 117 χώρες παγκοσμίως, αλλά όχι στις ΗΠΑ. Η Αντιπρόεδρος Στέλλα Λι εξηγεί: «Αυτή η αγορά δεν μας ενδιαφέρει και επί του παρόντος είμαστε τόσο επικεντρωμένοι στην επέκταση σε άλλες περιοχές, που θα ήταν δύσκολο να διαθέσουμε πόρους για αυτήν την πρόσθετη αποστολή».

Μέχρι στιγμής, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, παίζει μόνο έναν μικρό ρόλο στην Ευρώπη και στην κεντρική της αγορά, τη Γερμανία, έχει σημειώσει ελάχιστες επιτυχίες. Αυτό δεν οφείλεται στα ίδια τα οχήματα, καθώς όλα, από προσιτά μοντέλα εισαγωγικού επιπέδου όπως το Dolphin Surf και το μεσαίου μεγέθους BYD Seal 6 station wagon, μέχρι το ισχυρό Yangwang U8 εκτός δρόμου, είναι κάτι παραπάνω από ανταγωνιστικά. Το πραγματικό ζήτημα, έγκειται στην αναγνωρισιμότητα της μάρκας και στο δίκτυο αντιπροσώπων, ενώ σημαντικές εξελίξεις σχεδιάζονται σε αυτόν τον τομέα τα επόμενα χρόνια, με στόχο την αμφισβήτηση πρώτα των ασιατικών και στη συνέχεια των εγχώριων μαρκών.

Η BYD δεν είναι ακριβώς γνωστή για την αυτοσυγκράτησή της. Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν, το γεγονός ότι το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης οδηγού της, φέρει με τόλμη το όνομα «Μάτι του Θεού». Αυτό το όνομα, συμβολίζει ένα παντογνώστη, θεϊκό μάτι που παρατηρεί τα πάντα και αντιπροσωπεύει τη θεϊκή σοφία, την προστασία και την επιτήρηση – αλλά και μια υγιή δόση αυτοπεποίθησης. Ένας από τους λόγους για την ραγδαία αυξανόμενη επιτυχία της BYD, είναι η ιδιαίτερα σύγχρονη κατασκευή της. Σε αντίθεση με πολλούς ανταγωνιστές, τα εργοστάσιά της σχεδιάστηκαν σχολαστικά εξαρχής και είναι στο μέγιστο βαθμό αποδοτικά.
Τα νέα εργοστάσια στην Ευρώπη αναμένεται να μειώσουν τις τιμές.
Μόλις τον Ιούνιο, η κινεζική εταιρεία, γιόρτασε την παραγωγή του εκατομμυριοστού Seagull στο εργοστάσιό της στο Xi’an. Αυτό το ηλεκτρικό compact αυτοκίνητο, διατίθεται στην αγορά της Γερμανίας ως Dolphin Surf. Ενώ κοστίζει περίπου 20.000 ευρώ στη Γερμανία, η τιμή πώλησής του στην εγχώρια αγορά, είναι λίγο κάτω από 8.500 ευρώ – αν και είναι επίσης σημαντικά λιγότερο καλά εξοπλισμένο και λιγότερο στιβαρά σχεδιασμένο στην Κίνα. Για να μειώσει τις τιμές στην Ευρώπη και να αποφύγει τους δασμούς, η BYD κατασκευάζει επί του παρόντος το δικό της εργοστάσιο στην Ουγγαρία. Περαιτέρω εγκαταστάσεις παραγωγής στην Τουρκία και την Ισπανία, σχεδιάζονται για να αυξήσουν την ανταγωνιστική της πίεση στην Ευρώπη.

Το νέο εργοστάσιο-ναυαρχίδα της BYD στο Τσενγκτζόου, στην επαρχία Χενάν, στην κεντροανατολική Κίνα, θέτει πρότυπα που κάνουν κάθε άλλο Γιγαεργοστάσιο, να φαίνεται μικροσκοπικό. Η πόλη των 10,2 εκατομμυρίων κατοίκων, επιλέχθηκε για αυτό το τεράστιο βιομηχανικό συγκρότημα, λόγω των εξαιρετικών οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεών της και του εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού της περιοχής. Με έκταση 130 τετραγωνικά χιλιόμετρα, το μεγαλύτερο εργοστάσιο της BYD, είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο, εκτείνοντας μια περιοχή στο μέγεθος του Σαν Φρανσίσκο. Αυτό ισοδυναμεί με δέκα Γιγαεργοστάσια της Tesla στη Νεβάδα, με ετήσια παραγωγική ικανότητα, δύο εκατομμυρίων οχημάτων. Επί του παρόντος, απασχολεί 60.000 άτομα.

Ο Wang Chuanfu, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της BYD, εξηγεί: «Αν η τεχνολογία είναι το μεγαλύτερο δυνατό σημείο της BYD, τότε ο σχεδιασμός είναι το δεύτερο». Για αυτόν τον λόγο, έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις στο Κέντρο Σχεδιασμού BYD, μια εγκατάσταση 12.600 τετραγωνικών μέτρων στη Σεντζέν, την έδρα της BYD. Αποτελεί την στυλιστική καρδιά της εταιρείας και είναι υπεύθυνη για τη μελλοντική σχεδιαστική γλώσσα των αυτοκινήτων, των τρένων και άλλων μέσων μεταφοράς της. Εξίσου σημαντική είναι η ομάδα με επικεφαλής τον Wolfgang Egger, έναν διάσημο Γερμανό σχεδιαστή από το Όμπερστντορφ, ο οποίος έχει εργαστεί στο παρελθόν και έχει ηγηθεί διάσημων ευρωπαϊκών μαρκών, όπως η Audi, η Lamborghini και η Alfa Romeo.

Παρόλο που τα πράγματα στην κινεζική αγορά πηγαίνουν καλά, παρά κάποιες μικρές αναποδιές, υπάρχουν ακόμη πολλά που πρέπει να γίνουν στην Ευρώπη. «Είμαστε ακόμα στην αρχή εδώ», παραδέχεται η Στέλλα Λι. Αυτή τη στιγμή γίνονται επενδύσεις στην αναγνωρισιμότητα της μάρκας και στο δίκτυο αντιπροσώπων. Εκτός από την τοπική παραγωγή, η BYD έχει μεγάλες ελπίδες για το δικό της δίκτυο ταχείας φόρτισης, το οποίο θα προσφέρει ταχύτητες φόρτισης έως και 1000 kW. Αυτό έχει ως στόχο να ωφελήσει όχι μόνο τα δικά της μοντέλα, αλλά και την premium θυγατρική της, Denza, η οποία θα λανσάρει πολλά μοντέλα στην Ευρώπη τον επόμενο χρόνο – κυρίως τη ναυαρχίδα Denza Z9 GT.
Ευέλικτη κατασκευή για ηλεκτρικούς και υβριδικούς κινητήρες
Σε αντίθεση με ανταγωνιστές όπως η Tesla ή η Polestar, η BYD δεν επικεντρώνεται αποκλειστικά σε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Προσφέρονται επίσης οχήματα με επεκτάσεις αυτονομίας και υβριδική τεχνολογία, για να διευκολύνουν τους πελάτες να στραφούν στον ανερχόμενο κατασκευαστή. Αυτή η ευελιξία στην παραγωγή, σημαίνει ότι, εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα με κινητήρα καύσης (DM-i / plug-in υβριδικά) και μοντέλα άλλων κατασκευαστών μπορούν επίσης να βγουν από τη γραμμή συναρμολόγησης. Σύμφωνα με την BYD, είναι δυνατά 23 διαφορετικά μοντέλα, ανά γραμμή παραγωγής. Τα μοντέλα BYD που παράγονται στο Xi’an, περιλαμβάνουν τα Seagull / Dolphin Surf, τη σειρά Seal U, το Qin EV, τη σειρά SeaLion και το Tang L.

Οι πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα είναι κρίσιμες. Η e-Platform 3.0 και η πρόσφατα εισαχθείσα Super e-Platform, η οποία επιτρέπει επίσης εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση flash έως και 1000 kW, επιτρέπουν ακριβώς αυτή την αρθρωτή, αποτελεσματική και ταχεία παραγωγή διαφόρων μοντέλων. Ο Yang Buyi, ανακοινώνει ένα επίπεδο αυτοματισμού 92,7% στη γραμμή παραγωγής και επισημαίνει πόσο γρήγορα αντέδρασε η BYD. «Μετατρέψαμε την παραγωγή μέσα σε μόλις τρεις μήνες, χωρίς καμία απώλεια ποιότητας και τώρα μπορούμε να παράγουμε 250.000 μονάδες Seagull ετησίως».

Το εργοστάσιο αποτελεί ναυαρχίδα και τη ραχοκοκαλιά του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής της BYD. Στο Xi’an, η BYD προωθεί την κάθετη ολοκλήρωση, κατασκευάζοντας σχεδόν το 80% των εξαρτημάτων της εσωτερικά. Η BYD ωθεί την αρχή της κάθετης ολοκλήρωσης —κατασκευάζοντας όσο το δυνατόν περισσότερο εσωτερικά — στα άκρα. Αυτό ξεπερνά τους κατασκευαστές της Tesla ή των Γερμανών. Αυτό περιλαμβάνει τις μπαταρίες, συμπεριλαμβανομένων των κυψελών και ολόκληρου του συστήματος. Η ενσωμάτωση της μπαταρίας ως στοιχείου που φέρει φορτίο, σημαίνει ότι ο σχεδιασμός του αμαξώματος και η δομή της μπαταρίας, είναι στενά συνδεδεμένες. Αυτό επηρεάζει επίσης την παραγωγή, μειώνοντας την πολυπλοκότητα και κατά συνέπεια, το κόστος.

Η BYD είναι ένας από τους λίγους κατασκευαστές με δική της παραγωγή τσιπ και κατασκευάζει επίσης τους δικούς της ηλεκτροκινητήρες, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρονικών ισχύος και κιβωτίων ταχυτήτων, εκτός από τις μπαταρίες. Η BYD παράγει εξαρτήματα αμαξώματος, εξαρτήματα πλαισίου και χειρίζεται επίσης τη δική της βαφή. Τα σφραγισμένα εξαρτήματα, τα δομικά εξαρτήματα και τα εξωτερικά πάνελ αμαξώματος, κατασκευάζονται στα δικά της εργοστάσια. Το ίδιο ισχύει και για τους βραχίονες ελέγχου, τα εξαρτήματα άξονα και τις μονάδες αποσβεστήρων, τα οποία η BYD παράγει επίσης η ίδια ή μέσω θυγατρικών.
Πηγή: elektroauto-news.net

