Η BYD θα συναρμολογεί Dolphin και Atto 3 στην Ευρώπη

Η BYD θα κατασκευάσει εργοστάσιο στην Ουγγαρία όπου θα συναρμολογούνται αρχικά τα Dolphin και Atto 3 και σε δεύτερο χρόνο το Atto 2.

Ακούστε το άρθρο

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD θα ξεκινήσει την παραγωγή στην Ευρώπη το επόμενο έτος, στην κατηγορία των συμπαγών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την επικεφαλής Ευρώπης της BYD, Stella Li, τα δύο πρώτα μοντέλα από την Ουγγαρία, είναι παλιοί γνώριμοι.

Η BYD σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή στην Ευρώπη

Η Stella Li είπε σε συνέντευξή της στο γερμανικό επιχειρηματικό περιοδικό Capital: «Θα ξεκινήσουμε την ανάπτυξη στα τέλη του 2025. Τα δύο πρώτα αυτοκίνητα που θα παράγουμε θα είναι το Dolphin και το Atto 3». Το τρίτο αυτοκίνητο που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη, θα είναι το Atto 2. Η BYD είχε αρχικά σχεδιάσει να κυκλοφορήσει μια ευρωπαϊκή έκδοση του μικρού αυτοκινήτου Seagull. Ωστόσο, αυτό θα έρθει αργότερα, ως το τέταρτο μοντέλο.

Η BYD σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή στην Ευρώπη

Το BYD Dolphin είναι ένα συμπαγές αυτοκίνητο στο μέγεθος ενός VW ID.3. Στη Γερμανία, το Dolphin με μπαταρία 60 kWh και αυτονομία 427 χλμ σύμφωνα με το WLTP, διατίθεται από 32.900 ευρώ. Η βασική έκδοση με 45 kWh για 30.990 ευρώ, μάλλον δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη για παραγγελία. Το μοντέλο Atto 3 SUV, ξεκινά από 37.990 ευρώ με μπαταρία LFP 60 kWh και αυτονομία 420 χλμ σύμφωνα με το WLTP. Όσον αφορά τις επιδόσεις φόρτισης, τα δύο μοντέλα δεν έχουν ακόμη καταφέρει να συμβαδίσουν με τον ανταγωνισμό.

Η BYD σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή στην Ευρώπη

Η BYD είχε ήδη ανακοινώσει την κατασκευή εργοστασίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ουγγαρία στα τέλη του 2023. Τον Φεβρουάριο του 2024, ανακοινώθηκε, ότι το εργοστάσιο θα ανοίξει μέσα σε τρία χρόνια. Με την έναρξη της παραγωγής να προγραμματίζεται στα τέλη του 2025, η BYD καθυστέρησε αυτόν τον στόχο. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των 25.000 ευρώ αυξάνεται συνεχώς, όπως έδειξαν το Fiat Grande Panda και το Hyundai Inster.

Η BYD σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή στην Ευρώπη

Δεν είναι επίσης σαφές σε ποια τιμή η BYD θα είναι σε θέση να πουλήσει τα οχήματα που θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη. Αυτό που είναι ξεκάθαρο, είναι ότι ο ηγέτης της αγοράς στην Κίνα, θέλει να επεκτείνει σημαντικά το μερίδιο αγοράς του στην γηραιά ήπειρο, με μια ευρωπαϊκή παραγωγή. Αν και το εργοστάσιο θα αναβαθμιστεί σε αργούς ρυθμούς, θα παίξει βασικό ρόλο, στα σχέδια της κινεζικής εταιρείας για την Ευρώπη.

Η BYD σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή στην Ευρώπη

Σύμφωνα με τη Stella Li, μέχρι και δώδεκα μοντέλα, μπορούν αργότερα να κατασκευαστούν παράλληλα. Στη συνέχεια, η BYD θέλει να εξυπηρετήσει την ευρωπαϊκή αγορά μόνο με οχήματα που θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη και να σταματήσει εντελώς τις εισαγωγές από την Κίνα. Άλλοι ασιάτες κατασκευαστές, όπως η Hyundai, η Kia και η Toyota, που λειτουργούν εργοστάσια στην Ευρώπη, ακολουθούν μια μικτή στρατηγική, με τοπικά και εισαγόμενα κατασκευασμένα μοντέλα.

Η BYD σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή στην Ευρώπη

Μετά από ένα αδύναμο ξεκίνημα στην Ευρώπη, το οποίο σαφώς δεν πέτυχε τους εσωτερικούς στόχους, η BYD πήρε «διαζύγιο» από τον εισαγωγέα εταίρο της Hedin στη Γερμανία και τώρα επεκτείνει τις πωλήσεις μόνη της. O στόχος είναι 120 σημεία πώλησης στη Γερμανία μέχρι το τέλος του επόμενου έτους. Με το Sealion 7, η BYD πρόσθεσε ένα ισχυρό και γρήγορης φόρτισης ηλεκτρικό SUV στη γκάμα των μοντέλων της, όμως η BYD θα επικεντρωθεί επίσης περισσότερο στα plug-in υβριδικά στην Ευρώπη στο μέλλον, όπως ανακοίνωσε η Li.

Η BYD σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή στην Ευρώπη

Αυτό θα προσφέρει στους πελάτες μια «εισαγωγή γνωριμίας» στην ηλεκτροκίνηση. «Μόλις συνηθίσουν τη φόρτιση και τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρικής οδήγησης, μπορούμε να τους κερδίσουμε πιο εύκολα», λέει η Li. Ωστόσο, δεν έχουν ανακοινωθεί συγκεκριμένα μοντέλα εκτός από το Seal U DM-i, το μοναδικό PHEV στην Ευρώπη μέχρι σήμερα.

Πηγή: capital.de

abb_img