Η BYD ξεπέρασε την Toyota στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων πέρυσι για πρώτη φορά. 59.736 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν στην Ιαπωνία το 2024, μειωμένα κατά 33%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, η πρώτη πτώση σε τέσσερα χρόνια. Η BYD πούλησε 2.223 ηλεκτρικά οχήματα το 2024, αυξημένα κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Toyota, μειώθηκαν κατά 30% στις 2.038 μονάδες, σύμφωνα με την Ιαπωνική Ένωση Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.
Η BYD εισήλθε στην εγχώρια αγορά της Toyota το 2023, με το crossover Atto 3 και το χάτσμπακ Dolphin. Το Atto 3, είναι το διεθνές όνομα για το Yuan Plus. Αργότερα, ήρθε το σεντάν BYD Seal EV. Το 2025, η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Shenzhen, θα λανσάρει το τέταρτο αυτοκίνητο της στην Ιαπωνία, το BYD Sealion 07 EV. Το BYD Dolphin, ξεκινά από 2,99 εκατομμύρια γιεν (19.000 USD). Όλα τα μοντέλα που πωλεί η BYD στην Ιαπωνία, είναι πλήρως ηλεκτρικά.
Το μερίδιο των EV στην Ιαπωνία, έπεσε κάτω από το 2% το 2024, το χαμηλότερο μεταξύ των ανεπτυγμένων αγορών. Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων άλλων αγορών αυξάνονται, η απροθυμία της Ιαπωνίας να υιοθετήσει EVs γίνεται εμφανής. Το πρώτο EV της Toyota, το crossover bZ4X, είχε άνοδο 10% στα 1.012 αυτοκίνητα το 2024. Το αυτοκίνητο ξεκινά από 5,5 εκατομμύρια γιεν (34.800 USD) στην Ιαπωνία.
Η Nissan Motor είναι ο ηγέτης της αγοράς στην Ιαπωνία και ελέγχει περίπου το 50% της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, οι πωλήσεις του Nissan Leaf μειώθηκαν κατά 44% στις 30.749 μονάδες, ο χαμηλότερος αριθμός από το 2021. Οι πωλήσεις του Sakura, ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που ενσωματώνει τα ελαφριά μίνι αυτοκίνητα της Ιαπωνίας, μειώθηκαν απότομα κατά 38% στις 22.926 μονάδες. Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις του Leaf σημείωσαν ακόμη πιο απότομη πτώση, της τάξης του 48%.