Η CATL και η BYD εργάζονται σε μπαταρίες ταχύτερης φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η CATL σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια νέα γενιά της μπαταρίας Qilin της με ρυθμό φόρτισης 6 C, το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Η BYD φημολογείται επίσης ότι εργάζεται σε μια μπαταρία 6C.
Το ‘C’ είναι ένας δείκτης του λόγου του μεγέθους της μπαταρίας, προς την ισχύ φόρτισης. Στο 1C, μια μπαταρία 80 kWh μπορεί να φορτιστεί με μέγιστη ισχύ 80 kW. Στους 6C, η ίδια μπαταρία μπορεί θεωρητικά να φορτιστεί με εξαπλάσια χωρητικότητα φόρτισης, δηλαδή έως 480 kW.
Τα πρώτα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα προσφέρονται επί του παρόντος με μπαταρίες 5C, όπως το Li Mega της Li Auto ή η τρέχουσα έκδοση του Zeekr 001. Και τα δύο διαθέτουν μπαταρίες από την CATL, οι οποίες θεωρητικά θα μπορούν να φορτίζουν για δώδεκα λεπτά, δίνοντας αυτονομία για 500 χιλιόμετρα, αν και η μέγιστη ισχύς φόρτισης αυτών των μπαταριών, θα πρέπει να είναι διαθέσιμη μόνο για μικρό χρονικό διάστημα.
Όπως αναφέρεται από την το CN EV Post, η CATL αναπτύσσει αυτήν τη στιγμή μια παραλλαγή 6C της μπαταρίας Qilin. Αυτό αναμένεται να παρουσιαστεί το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Ο ανταγωνιστής BYD, φημολογείται επίσης ότι θέλει να ακολουθήσει το παράδειγμά της. Ωστόσο, η κυκλοφορία της επόμενης γενιάς μπαταριών blade είναι πιθανώς προγραμματισμένη για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, προτού κυκλοφορήσει μια μπαταρία 6C. Αυτό ανέφερε η 36kr, επικαλούμενη πηγή κοντά στην BYD.
Θα πρέπει να είναι δυνατή η αύξηση της ικανότητας φόρτισης, μέσω βελτιώσεων στη χημεία των κυττάρων και του σχεδιασμού του συστήματος απαγωγής της θερμότητας. Ωστόσο, δεν αρκεί να σκεφτόμαστε μόνο την μπαταρία ή το όχημα. Οι φορτιστές πρέπει επίσης να προσφέρουν την κατάλληλη απόδοση φόρτισης. Επί του παρόντος, οι σταθμοί φόρτισης που υποστηρίζουν 4C ή 5C εξακολουθούν να είναι σπάνιοι, ακόμη και στην Κίνα.
Πηγή: cnevpost.com