Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Changan, η τέταρτη μεγαλύτερη στη χώρα της, κάνει το ευρωπαϊκό της ντεμπούτο, με φιλόδοξα σχέδια. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσίασε στο Mainz της Γερμανίας, μια σειρά από ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, με «αιχμή του δόρατος» το Deepal S07, ένα ηλεκτρικό SUV μεσαίου μεγέθους, που θα κυκλοφορήσει στη Γερμανία από τον Σεπτέμβριο.
Μια προσεκτική επέκταση
Η Changan δεν θέλει να βιαστεί. Όπως δήλωσε ο Nic Thomas, διευθυντής μάρκετινγκ και πωλήσεων για την Ευρώπη, η εταιρεία έχει μαθήματα από τις αποτυχίες άλλων κινεζικών μαρκών και επενδύει σε στενό εμπορικό δίκτυο και υποδομή. Στόχοι είναι η Γερμανία, η Νορβηγία, η Δανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ολλανδία, με αποθήκη ανταλλακτικών στην Ολλανδία, για γρήγορη εξυπηρέτηση.
Τρεις μάρκες, ένας στόχος
Η στρατηγική της Changan βασίζεται σε τρεις επωνυμίες:
- Changan (βασική μάρκα, με έμφαση σε οικογενειακά μοντέλα).
- Deepal (νεανικό ύφος, τεχνολογία και απόλαυση οδήγησης).
- Avatr (premium ηλεκτρικά με υψηλές επιδόσεις).
Μέχρι το 2027, σχεδιάζει να εισάγει 8 μοντέλα, ξεκινώντας με τα Deepal S07 και S05. Το S07 είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV με αυτονομία 475 χλμ (WLTP), μπαταρία 80 kWh και τιμή από 45.000€. Ωστόσο, η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης DC στα 93 kW, θεωρείται πλέον ξεπερασμένη, σε σύγκριση με ανταγωνιστές όπως η Tesla.
Δείτε ακόμα: Η Changan φέρνει το Deepal S07 στην Ευρώπη από €45.000
Σχεδιασμός και τεχνολογία
Το Deepal S07 διακρίνεται για τη δυναμική αεροδυναμική (εισαγωγές αέρα, πόρτες χωρίς πλαίσια) και τον πλούσιο εξοπλισμό:
- Πανοραμική οροφή
- Οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας (HUD)
- Κεντρική οθόνη αφής 15,6 ιντσών
- Σύστημα ηχητικών και χειρονομιών
- Χώρος αποσκευών έως 1.510 λίτρα
Μέλλον και τοπική παραγωγή
Ο πρόεδρος της Changan, Zhu Huarong, ανέφερε ότι η εταιρεία σχεδιάζει τοπική παραγωγή στην Ευρώπη πριν το 2030, με στόχο «στην Ευρώπη, για την Ευρώπη». Προσωρινά, τα μοντέλα θα εισάγονται από το εργοστάσιο στο Nanjing.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα
Η Changan στηρίζεται σε συνεργασίες με εταιρείες όπως η Bosch, η Schaeffler και η Infineon, αλλά επιδιώκει ανεξαρτησία στην Ευρώπη. Επιπλέον, ετοιμάζει πιο προηγμένα μοντέλα, όπως το Avatr 11 με αυτονομία 730 χλμ και το Changan E07 με αρχιτεκτονική 800V και γρήγορη φόρτιση.
Σύνοψη
Η Changan φαίνεται αποφασισμένη να κερδίσει θέση στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών, με στρατηγική μακροπρόθεσμης προετοιμασίας. Το Deepal S07 είναι ένα ισχυρό πρώτο βήμα, αλλά η επιτυχία θα εξαρτηθεί από την τιμή, την αξιοπιστία και την ανταγωνιστική τεχνολογία.
Πηγή: electrive.com