Μια τελετή στις 23 Νοεμβρίου, σηματοδότησε την έναρξη της παραγωγής οχημάτων στην κοινοπραξία μεταξύ της ισπανικής Ebro-EV Motors και της Chery Automobile. Η έναρξη της παραγωγής, ακολουθεί την υπογραφή συμφωνίας τον Απρίλιο, για την ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών οχημάτων.
Η αρχική παραγωγή γίνεται μέσω μιας μεθόδου απευθείας συναρμολόγησης DKD, με τα εξαρτήματα να αποστέλλονται από την Κίνα στην Ισπανία, για τελική συναρμολόγηση. Αυτό αργότερα θα μεταβεί σε ένα μοντέλο CKD, όπου θα υπάρχει επίσης τοπική συγκόλληση, βαφή και συναρμολόγηση.
Το εργοστάσιο Ebro, βρίσκεται στη Zona Franca της Βαρκελώνης και επαναχρησιμοποιεί ένα πρώην εργοστάσιο της Nissan, που έκλεισε το 2021. Οι στόχοι παραγωγής, απαιτούν 50.000 οχήματα έως το 2027, αυξάνοντας σε 150.000 έως το 2029 και αναμένεται να δημιουργήσει 1.250 θέσεις εργασίας.
«Χάρη στη συνεργασία μεταξύ ιδρυμάτων, συνδικάτων, επενδυτών και της Chery, δίνουμε ζωή σε μια νέα γενιά οχημάτων, που συνδυάζουν την ιστορική κληρονομιά με την καινοτομία», δήλωσε ο Rafael Ruiz, πρόεδρος της EV Motors, της μητρικής εταιρείας της Ebro. Φαίνεται ότι στο εργοστάσιο θα παραχθούν αρχικά τρία μοντέλα. Αυτά περιλαμβάνουν τόσο την πλήρως ηλεκτρική όσο και την έκδοση ICE του Omoda 5, μαζί με δύο plug-in υβριδικά SUV, που θα πωλούνται με τη μάρκα Ebro.
Η τελετή έναρξης, παρουσίασε το πρώτο από αυτά, το S700 SUV, το οποίο είναι ένα ανανεωμένο Chery Tiggo 7 Pro. Θα ακολουθήσει το SUV S800, που θα είναι ένα ανανεωμένο Chery Tiggo 8 Plus. Η παραγωγή του Omoda 5, αναμένεται να ξεκινήσει το τελευταίο τρίμηνο του 2025.
«Η Chery και η Ebro ενώνουν τα χέρια για να συγκεντρώσουν τις δυνάμεις και των δύο εταιρειών και έχουν δεσμευτεί να μετατρέψουν τη μάρκα Ebro, στην κύρια εθνική μάρκα αυτοκινήτων στην Ισπανία», δήλωσε ο Πρόεδρος της Chery, Yin Tongyue. Αναφέρεται ότι η EV Motors και η Chery, εξετάζουν το ενδεχόμενο δημιουργίας κοινού κέντρου Ε&Α στη Βαρκελώνη.
Πηγές ισχυρίζονται ότι η Chery έχει γίνει η πρώτη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που παράγει οχήματα στην Ευρώπη. Αυτό όμως δεν είναι απόλυτα αληθές. Η SAIC παρήγαγε στο παρελθόν αυτοκίνητα MG στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Stellantis παράγει επί του παρόντος μοντέλα Leapmotor, στην Πολωνία.
Δεν είναι σαφές εάν τα αυτοκίνητα που παράγονται από αυτήν την κοινή επιχείρηση θα πωλούνται καθαρά στην ισπανική αγορά ή ευρύτερα στην Ευρώπη. Πηγές αναφέρουν ότι 45 σημεία πώλησης θα δημιουργηθούν στην Ισπανία, με 30 από αυτά να ανοίγουν μέχρι το τέλος του έτους. Η συμφωνία προβλέπει την αναγέννηση της μάρκας Ebro, που εξαφανίστηκε το 1987. Φέτος σηματοδοτείται η 70η επέτειος της ιστορικής ισπανικής μάρκας.