Η Chery έκανε την πρεμιέρα της στην ελληνική αγορά με τα Tiggo 7 και Tiggo 8, τα οποία συνδυάζουν premium εξοπλισμό, plug-in hybrid τεχνολογία και εγγύηση έως 12 χρόνια.
Η Chery, μια τεράστια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία με παγκόσμια δραστηριότητα και βλέμμα στο μέλλον, έκανε την πρώτη της επίσημη παρουσίαση στην Ελλάδα με φόντο την Αθηναϊκή Ριβιέρα. Σε μια ατμόσφαιρα που συνδύαζε τεχνολογική και επιχειρηματική φιλοδοξία, παρουσιάστηκαν τα δύο πρώτα της αυτοκίνητα. Το Tiggo 7, το SUV που φιλοδοξεί να αφήσει το στίγμα του στην καρδιά της δημοφιλέστερης κατηγορίας της ελληνικής αγοράς και το Tiggo 8.

Το Spanos Group, γνωστό για την επιτυχημένη παρουσία του στον χώρο της αυτοκίνησης εδώ και δεκαετίες, είναι ο εισαγωγέας της Chery στην Ελλάδα. Όπως επισημάνθηκε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου κύριο Γιώργο Σπανό, αυτή είναι μια στρατηγική συνεργασία που έγινε με γνώμονα ότι η μάρκα έχει προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των Ελλήνων οδηγών: SUV, προσιτά και διαθέσιμα και με θερμικούς κινητήρες. Από την πλευρά του Ομίλου Chery, o Frank Wang, εκτελεστικός Διευθυντής της Chery στην Ευρώπη, εξέφρασε την πρόθεση της εταιρείας «να μεγαλώσει στην Ελλάδα μαζί με το Spanos Group», σε μια κοινή πορεία εδραίωσης στην τοπική αγορά.
Σε μια εποχή που οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες διεκδικούν δυναμικά χώρο στην ευρωπαϊκή αγορά, η Chery δείχνει να αποτελεί μία από τις λίγες που έχουν τη δυναμική να παραμείνουν. Όπως σχολίασε ο Γιώργος Σπανός, «κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει με όλες αυτές τις κινεζικές μάρκες που έρχονται, αλλά η Chery είναι μία από αυτές που ήρθαν για να μείνουν». Με ισχυρά εφόδια, premium τεχνολογίες και ένα δίκτυο υποστήριξης που ήδη λειτουργεί, η Chery δεν κάνει απλώς είσοδο στην ελληνική αγορά. Θέτει τις βάσεις για παρουσία με διάρκεια.

Από το 1997: Η διαδρομή της Chery
Η Chery ιδρύθηκε το 1997 και σήμερα έχει παρουσία σε 120 χώρες, οκτώ κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης, 100.000 εργαζομένους και δραστηριότητα που εκτείνεται πέρα από την αυτοκινητοβιομηχανία: ναυτιλία, αεροναυπηγική, ακίνητα, τεχνητή νοημοσύνη και τραπεζικές υπηρεσίες αποτελούν μέρος του ευρύτερου οικοσυστήματος του Ομίλου. Μάλιστα το «Mega Factory» της μάρκας λειτουργεί με αυτοβελτιούμενη τεχνητή νοημοσύνη (Generative AI) και μπορεί να παράγει ένα όχημα κάθε ενάμιση λεπτό.
Το 2024 η Chery ξεπέρασε τις 2,6 εκατομμύρια πωλήσεις, με 1,1 εκατομμύριο εξαγωγές εκτός Κίνας, ενώ ο συνολικός αριθμός μονάδων που έχει πουλήσει από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα φτάνει τα 16 εκατομμύρια.

Tiggo 7: Μια νέα προσέγγιση στα C-SUV
Η πρώτη γενιά του Tiggo 7 παρουσιάστηκε το 2005 και δύο δεκαετίες μετά το μοντέλο επανέρχεται με φρέσκια αισθητική, σύγχρονα υλικά και τεχνολογίες που ξεχωρίζουν στην κατηγορία. Έχει μήκος 4,55 μέτρα, έντονα σχεδιαστικά στοιχεία και επιβλητική μάσκα. Στοιχεία που το κάνουν ιδιαίτερο ήδη από την πρώτη ματιά.

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η 12,5 ιντσών κεντρική οθόνη infotainment με επεξεργαστή Snapdragon ενώ στις μανούβρες βοηθά πολύ η πανοραμική κάμερα 540°. Η ποιότητα της καμπίνας πλαισιώνεται από ήχο υπογραφής Sony με 8 ηχεία και κρυστάλλινο επιλογέα ταχυτήτων.

Το Plug-in Hybrid σύστημα αποδίδει 279 ίππους, χάρη σε ένα κινητήριο σύνολο με βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων και ένα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο Dedicated Hybrid Transmission (DHT). Η ροπή φτάνει τα 365 Nm, η αυτονομία ξεπερνά τα 1.200 χλμ. συνδυαστικά, ενώ η ηλεκτρική αυτονομία ξεπερνά τα 90 χλμ. Η κατανάλωση σε κύκλο WLTP περιορίζεται στα μόλις 0,8 λ./100 χλμ., ενώ υπάρχει και δυνατότητα γρήγορης φόρτισης DC (30-80%) σε 19 λεπτά. Εκτός από την Plug-in Hybrid έκδοση, το μοντέλο διατίθεται και με θερμικό κινητήρα.
Στο τιμόνι του Chery Tiggo 7
Οδηγήσαμε το Tiggo 7 από τη Βουλιαγμένη έως την Ανάβυσσο, στην εκδοχή με τον συμβατικό κινητήρα βενζίνης. Το μοντέλο έχει υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 λίτρων TGDI, με ισχύ 147 ίππων και 210 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και έχει κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Φυσικά διαθέτει τα τρία κλασικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) και μπορούμε να πούμε ότι ήταν ευχάριστό στην απαιτητική διαδρομή με τις στροφές και άνετο στα πιο ανοιχτά κομμάτια. Τα υλικά και η συναρμογή στέκονται ψηλά στο ύψος των περιστάσεων, ενώ οι χώροι (αν και δεν είχαμε αποσκευές) είναι άνετοι και εργονομικά σωστοί. Βέβαια περισσότερα θα μπορούμα να πούμε στην ολοκληρωμένη δοκιμή μας, σε λίγες εβδομάδες.

Και μετά τα Tiggo 7 και 8, τι;
Η γκάμα της Chery στην Ελλάδα θα εμπλουτιστεί σύντομα με νέα μοντέλα. Τον Σεπτέμβριο φτάνει το Tiggo 4, ένα mild hybrid B-SUV μήκους 4,32 μέτρων, ενώ τον Οκτώβριο θα παρουσιαστεί το Tiggo 9, ένα D-SUV plug-in hybrid μήκους 4,81 μέτρων. Επίσης είναι ήδη διαθέσιμο το Tiggo 8, ένα D-SUV με διάταξη 5+2 θέσεων και ίδιους κινητήρες με το Tiggo 7, αλλά με μήκος 4,72 μέτρα και premium χαρακτηριστικά.

Μια άφιξη με σταθερό βηματισμό
Από πλευράς εξοπλισμού, το συμβατικό Tiggo 7 έρχεται με δύο επιλογές: Την βασική έκδοση «Comfort» και την πιο πλούσια «Premium». Ενώ το plug-in διατίθεται αποκλειστικά στην πλούσια έκδοση. Τέλος το Tiggo 8 έχει ένα ακόμα πιο πολυτελές πακέτο εξοπλισμού, το «Luxury».

Από πλευράς τιμών, το Tiggo 7 με κινητήρα βενζίνης αρχίζει από τα 28.490 ευρώ και το Plug-in Υβριδικό από 35.990 ευρώ. Αντίστοιχα, το Tiggo 8 αρχίζει από 32.990 € και το Plug-in Υβριδικό από 37.990 ευρώ.
Η Chery συνοδεύει κάθε μοντέλο με 7 χρόνια ή 150.000 χλμ. εγγύηση και οδική βοήθεια. Όσοι παραγγείλουν το αυτοκίνητο έως τα τέλη Αυγούστου απολαμβάνουν επιπλέον 5 έτη εγγύησης και έκπτωση 1.000 ευρώ.

Γνωστό για την πελατοκεντρική του προσέγγιση, το Spanos Group είναι ήδη έτοιμο με μια γεμάτη αποθήκη η οποία διαθέτει απόθεμα αξίας 600.000 ευρώ σε ανταλλακτικά στην Αττική για τα Tiggo 7 και Tiggo 8. Και με τη δέσμευση να μεταφέρει ό,τι χρειάζεται στην υπόλοιπη Ελλάδα εντός 24 ωρών.
Το πανελλαδικό δίκτυο διανομής διαθέτει ήδη 6 σημεία στην Αττική (Χαλάνδρι, Νέα Σμύρνη, Ελληνικό, Γέρακας, Χαϊδάρι και κέντρο Αθήνας) και σύντομα θα λειτουργήσουν σε Καλαμάτα, Κόρινθο, Τρίπολη, Πάτρα, Αγρίνιο, Πρέβεζα, Γιάννενα, Καβάλα, Λάρισα, Βόλο, Ηράκλειο, Χανιά, Ρόδο και Αλεξανδρούπολη.
