Μοιράσου το!

Η ΕΕ εξετάζει τη νέα ρύθμιση για τα plug-in υβριδικά μετά το 2035

Στις Βρυξέλλες, συζητούνται διάφορα σενάρια, από την αναβολή των κυρώσεων έως την τροποποίηση της απαγόρευσης, για τα plug-in υβριδικά.

Ακούστε το άρθρο

Αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε τον στρατηγικό διάλογο για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στα τέλη Ιανουαρίου, φαίνεται πως οι πιέσεις από τις εταιρείες του κλάδου αποδίδουν. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η βιομηχανία μπορεί να επηρεάσει τις πολιτικές της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 και ενδεχομένως να ανατρέψει την προγραμματισμένη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Der Spiegel, εκπρόσωποι της ΕΕ δεν αποκλείουν πλέον το ενδεχόμενο να συνεχιστεί η πώληση plug-in υβριδικών μετά το 2035, κάτι που επιβεβαιώνεται έμμεσα και σε έγγραφο στρατηγικής της ΕΕ. Η Επιτροπή δηλώνει πως θα εξετάσει πιθανές προσαρμογές ώστε να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα του κλάδου χωρίς να επηρεαστούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι. Επιπλέον, η επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2035, μπορεί να επιτρέψει τη χρήση ηλεκτρονικών καυσίμων μέσω μιας αναθεώρησης των κανονισμών.

Σε αυτόν τον διάλογο, η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, τόνισε την ανάγκη για άμεσες ενέργειες, αναθέτοντας στον Επίτροπο Μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα, να παρουσιάσει ένα σχέδιο δράσης για την αυτοκινητοβιομηχανία στις 5 Μαρτίου.

Η ΕΕ εξετάζει τη νέα ρύθμιση για τα plug-in υβριδικά μετά το 2035

Το λόμπι των κατασκευαστών υπέρ των υβριδικών

Παράλληλα, γίνονται διαπραγματεύσεις για να «επηρεαστεί» αυτό το σχέδιο. Ο Eckart von Klaeden, επικεφαλής λομπίστας της Mercedes-Benz, δήλωσε στο Der Spiegel ότι η αγορά και όχι οι κυρώσεις θα πρέπει να καθορίζουν την κατεύθυνση του κλάδου. Η εταιρεία υποστηρίζει τη μείωση του άνθρακα, αλλά επιδιώκει τη διατήρηση τεχνολογιών όπως τα plug-in υβριδικά. Σύμφωνα με το Der Spiegel, οι πιέσεις αυτές, φαίνεται να έχουν ήδη αποτελέσματα, καθώς στο έγγραφο στρατηγικής, αναφέρεται ότι η Επιτροπή θα εξετάσει πιθανές προσαρμογές, για να διατηρηθεί η ικανότητα επενδύσεων του κλάδου.

Αντιδράσεις και επιπτώσεις

Η απαγόρευση των αυτοκινήτων με εκπομπές CO2, ήταν βασικό στοιχείο της Πράσινης Συμφωνίας της φον ντερ Λάιεν, ώστε η ΕΕ να πετύχει κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Ωστόσο, αυτή η πολιτική, έχει δεχθεί έντονες αντιδράσεις από τη βιομηχανία και ορισμένους πολιτικούς. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, θεωρούν ότι τα αυστηρά όρια εκπομπών από το 2025 θα δυσκολέψουν σημαντικές επενδύσεις, απειλώντας θέσεις εργασίας και εργοστάσια.

Στις Βρυξέλλες, συζητούνται διάφορα σενάρια, από την αναβολή των κυρώσεων έως την τροποποίηση της απαγόρευσης, για τα plug-in υβριδικά. Το Der Spiegel, προειδοποιεί ότι αν οι πιέσεις της βιομηχανίας οδηγήσουν σε χαλάρωση των κανόνων, οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να πληρώνουν υψηλές τιμές για ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που ήδη επηρεάζει τις πωλήσεις τους.