Η Ευρώπη σε αντίθεση με τον Τραμπ, ετοιμάζει νέο πακέτο βοήθειας για τα EVs

Εν τω μεταξύ, το επόμενο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, λαμβάνει χώρα στο Νταβός της Ελβετίας, όπου κορυφαίοι εκπρόσωποι του «αριστερού κατεστημένου», προσπαθούν να βρουν, πώς να αντιδράσουν σε μια κατάσταση, όπου ο Τραμπ δεν στρέφει μόνο τις Ηνωμένες Πολιτείες στην αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή προς τον υγιή φυσικό καπιταλισμό, αλλά και σκοπεύει να συμβάλει με κάθε δυνατό τρόπο, στη στροφή της Ευρώπης προς την ίδια κατεύθυνση. Η κυρίαρχη ευρωπαϊκή γραφειοκρατία, η οποία έχει αναπτυχθεί πολύ, χάρις στην περιβαλλοντική ατζέντα και με τη βοήθειά της απομυζά τρισεκατομμύρια ευρώ από τους φορολογούμενους, δεν θέλει να συμμορφωθεί, σύμφωνα με τη μέθοδο του Τραμπ και συνεχίζει να επιμένει, ότι τα κάνει όλα σωστά.

Η Ευρώπη σε αντίθεση με τον Τραμπ, ετοιμάζει νέο πακέτο βοήθειας για τα EVs

Ο Όλαφ Σολτς, γερμανός καγκελάριος και μέλος του κεντροαριστερού Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος της Γερμανίας, μιλώντας σε φόρουμ στο Νταβός, είπε ότι «τα ηλεκτρικά οχήματα είναι το μέλλον, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία γι’ αυτό. Όποιος λέει το αντίθετο βλάπτει τον κλάδο μας ». Αυτό είναι ουσιαστικά το ζητούμενο του ευρωπαϊκού κατεστημένου: δηλαδή αόριστες έννοιες δεν πρέπει να αμφισβητούνται και όποιος διαφωνεί με αυτό, πέφτει θύμα της ακύρωσης του, από τους υπόλοιπους.

Η Ευρώπη σε αντίθεση με τον Τραμπ, ετοιμάζει νέο πακέτο βοήθειας για τα EVs

Την ίδια στιγμή, οι αρχές της ΕΕ, δεν μπορούν πλέον να κάνουν τα στραβά μάτια στην κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η ανησυχία της Volkswagen, την αναγκάζει να απολύσει δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους, τα κέρδη της Stellantis μειώνονται, ενώ η μεγάλη γερμανική τριάδα (Audi, BMW, Mercedes-Benz), χάνει έδαφος ακόμα και στην πατρίδα τους τη Γερμανία, την ίδια στιγμή που οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζουν να μειώνονται. Τον περασμένο Δεκέμβριο, σύμφωνα με την ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), 144.367 ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν στην Ευρώπη, ποσοστό 10,2% λιγότερο από τον Δεκέμβριο του 2023.

Η Ευρώπη σε αντίθεση με τον Τραμπ, ετοιμάζει νέο πακέτο βοήθειας για τα EVs

Οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι εξηγούν την πτώση στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με την έλλειψη αποτελεσματικών μέτρων, για την τόνωση των πωλήσεων. Βέβαια τέτοια μέτρα υπήρχαν και πριν, αλλά πολλά από αυτά περιορίστηκαν το 2023, όταν η καμπύλη ζήτησης για τα ηλεκτρικά οχήματα άρχισε να κάμπτεται. Τώρα, όπως είπε ο Όλαφ Σολτς, η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζει νέα μέτρα για τη στήριξη των ηλεκτρικών οχημάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δηλαδή θα είναι υπερεθνικά μέτρα, για τα οποία προφανώς θα διατεθούν εντυπωσιακοί προϋπολογισμοί. Θα υπάρξουν επίσης προγράμματα στήριξης σε εθνικό επίπεδο: το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα της Γερμανίας για παράδειγμα, προτείνει τη θέσπιση προσωρινών φορολογικών ελαφρύνσεων, για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Ευρώπη σε αντίθεση με τον Τραμπ, ετοιμάζει νέο πακέτο βοήθειας για τα EVs

Με τη σειρά της, η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, θα ηγηθεί προσωπικά ενός «στρατηγικού διαλόγου» για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, στον οποίο, όχι μόνο αξιωματούχοι και εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και διαφόρων ειδών ενδιαφερόμενοι και κοινωνικοί ακτιβιστές, θα συμμετέχουν σε αυτόν τον διάλογο. Στόχος του διαλόγου, είναι να μετριάσει με κάποιο τρόπο τις «κακουχίες» και τις στερήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, στη διαδικασία της μεγάλης «πράσινης» μετάβασης. Δεν γίνεται ακόμη λόγος για εγκατάλειψη της πλήρους απαγόρευσης των επιβατικών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035, παρά το γεγονός ότι έχει ήδη ξεκινήσει «ζύμωση» στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για το θέμα αυτό.

Η Ευρώπη σε αντίθεση με τον Τραμπ, ετοιμάζει νέο πακέτο βοήθειας για τα EVs

Στο πλαίσιο του στρατηγικού διαλόγου, υπό την ηγεσία της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, θα πραγματοποιηθούν αρκετές συναντήσεις και η πρώτη θα πραγματοποιηθεί στις 30 Ιανουαρίου. Δεν είναι ακόμη σαφές τι ακριβώς να περιμένουμε από αυτές τις συναντήσεις. Το πότε και ποια μέτρα για την τόνωση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων σε επίπεδο ΕΕ θα εγκριθούν και θα δρομολογηθούν, είναι επίσης ασαφές, αφού δυστυχώς, τίποτα δεν γίνεται γρήγορα στην Ευρώπη.