Η Ford αναστέλλει την παραγωγή του ηλεκτρικού φορτηγού F-150 Lightning

«Συνεχίζουμε να προσαρμόζουμε την παραγωγή, για ένα βέλτιστο μείγμα αύξησης πωλήσεων και κερδοφορίας», δήλωσε εκπρόσωπος της Ford.

Ακούστε το άρθρο

Επικαλούμενος την αδύναμη ζήτηση, ο αμερικανικός όμιλος αυτοκινήτων Ford, αποφάσισε να αναστείλει την παραγωγή του ηλεκτρικού φορτηγού F-150 Lightning για έξι εβδομάδες. Το τμήμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ford, έχει τεράστιες απώλειες εδώ και πολύ καιρό.

Η θερμική έκδοση του F-150 είναι εδώ και καιρό ένα «καλτ» αυτοκίνητο στις ΗΠΑ και σημαντικό όχημα πωλήσεων για τη Ford. Αντίστοιχα, η ηλεκτρική έκδοση, το F-150 Lightning, θεωρείται έργο κύρους και μεγάλη πηγή ελπίδας για τη Ford. Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Bill Ford μίλησε ακόμη και για το «Μοντέλο Τ του 21ου αιώνα» κατά την κυκλοφορία στην αγορά τον Απρίλιο του 2022.

Ωστόσο, οι δουλειές με την ηλεκτρική έκδοση δεν πηγαίνουν τόσο καλά όσο θα ήθελε η Ford: η παραγωγή στο εργοστάσιο στο Μίσιγκαν μειώθηκε από τρεις σε δύο βάρδιες τον Οκτώβριο του 2023 και τον Απρίλιο του 2024 περιορίστηκε ακόμη και σε μία βάρδια ανά ημέρα. Και τώρα άλλη μια σημαντική περικοπή: η παραγωγή θα σταματήσει εντελώς για έξι εβδομάδες, από τις 18 Νοεμβρίου έως τις 6 Ιανουαρίου.

«Συνεχίζουμε να προσαρμόζουμε την παραγωγή, για ένα βέλτιστο μείγμα αύξησης πωλήσεων και κερδοφορίας», δήλωσε εκπρόσωπος της Ford. Όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, οι πωλήσεις του F-150 Lightning υπερδιπλασιάστηκαν σε 7.100 οχήματα τους τρεις μήνες έως τις 30 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόνο το 3,6% όλων των πωλήσεων pickup της σειράς F, ενώ το υπόλοιπο αποτελείται από οχήματα καθαρής καύσης και υβριδικά. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Jim Farley είχε επίσης δηλώσει πρόσφατα: «Θα μειώσουμε τις απώλειες βραχυπρόθεσμα στα Gen One προϊόντα μας και θα μας βάλουμε στόχο να είμαστε ένας παγκόσμιος ανταγωνιστής μακροπρόθεσμα».

Συνολικά, ούτε η επιχείρηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ford πηγαίνει καλά: τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, το τμήμα Model e, στο οποίο εντάσσεται η επιχείρηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συγκέντρωσε ζημίες 3,66 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό οφείλεται κυρίως στις υψηλές δαπάνες για επενδύσεις στην ανάπτυξη και στα εργοστάσια, σε συνδυασμό με τις χαμηλές πωλήσεις, που σημαίνει ότι το τμήμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνει έσοδα. Το τρίτο τρίμηνο, το Ford Model e πέτυχε κύκλο εργασιών 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων με 32.000 πωλήσεις οχημάτων, ή 37.500 δολάρια ανά όχημα. Συγκριτικά, το τμήμα κινητήρων εσωτερικής καύσης Ford Blue, εξακολουθεί να είναι το μεγαλύτερο τμήμα του ομίλου και πέτυχε πωλήσεις άνω των 26 δισεκατομμυρίων δολαρίων με 721.000 οχήματα (-2%).

Η Ford ανακοίνωσε περισσότερα υβριδικά οχήματα, αντί για νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Για παράδειγμα, το σχεδιαζόμενο νέο SUV τριών σειρών δεν θα είναι BEV όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, αλλά υβριδικό. Για τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, η Ford θα δώσει προτεραιότητα στην εισαγωγή ενός νέου επαγγελματικού οχήματος το 2026, ακολουθούμενο από δύο νέα φορτηγά το 2027 και άλλα προσιτά μοντέλα στο μέλλον .

Πηγές: bnnbloomberg.ca ,  reuters.com

 

abb_img