Η Ford μειώνει τις δαπάνες για την ανάπτυξη EV

Σύμφωνα με τη Ford, οι σημερινοί αγοραστές EV αναζητούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να εξοικονομήσουν χρήματα

Ακούστε το άρθρο

Η Ford επιβεβαίωσε μια αναπροσαρμογή της στρατηγικής στην ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, θα μειώσει το ποσοστό της ετήσιας επένδυσής της σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από 40 σε 30 τοις εκατό και θα επικεντρωθεί πιο έντονα στις υβριδικές κινήσεις.

Αυτό έχει άμεσες συνέπειες. Το σχεδιαζόμενο SUV τριών σειρών καθισμάτων, δεν θα είναι επομένως διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, αλλά ως υβριδικό. Όσον αφορά τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, η Ford θα δώσει προτεραιότητα στην εισαγωγή ενός νέου εμπορικού βαν το 2026, ακολουθούμενο από δύο νέα ηλεκτρικά φορτηγά το 2027 και άλλα προσιτά μοντέλα στο μέλλον.

Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία τονίζει ότι θα προσφέρει «ευρύτερες επιλογές ηλεκτροκίνησης», που σημαίνει μια σειρά επιλογών πρόωσης για παράδειγμα, το pickup επόμενης γενιάς της σειράς F Super Duty. «Ως παγκόσμιος ηγέτης στα φορτηγά, προστατεύουμε το μέλλον, αυτό το πολύτιμο franchise σε όλα τα μεγέθη, με υβριδικές, ηλεκτρικές και άλλες ηλεκτροκίνητες επιλογές πρόωσης, δίνοντας στους μεμονωμένους πελάτες και επιχειρήσεις επιλογές, με βάση τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν τα φορτηγά τους», λέει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ford. Τζιμ Φάρλεϊ

Ο λόγος για την αλλαγή στρατηγικής είναι το κόστος. Σύμφωνα με τη Ford, οι σημερινοί αγοραστές EV αναζητούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να εξοικονομήσουν χρήματα και καύσιμα στη συντήρηση. «Αυτό, σε συνδυασμό με πολλές επιλογές νέων ηλεκτρικών οχημάτων που θα εμφανιστούν στην αγορά τους επόμενους 12 μήνες και τις αυξανόμενες απαιτήσεις συμμόρφωσης, ενίσχυσε τις πιέσεις τιμών», τονίζει ο κατασκευαστής.

«Αυτή η δυναμική υπογραμμίζει την αναγκαιότητα μιας παγκόσμιας ανταγωνιστικής δομής κόστους, ενώ παράλληλα είναι επιλεκτική όσον αφορά τα τμήματα πελατών και προϊόντων για να διασφαλιστεί η κερδοφόρα ανάπτυξη και η αποδοτικότητα του κεφαλαίου».

Αλλά και πάλι, η Ford δεν θα καταργήσει εντελώς το σχέδιο ηλεκτροκίνησης. Θα εξακολουθεί να προσφέρει ένα νέο ηλεκτρικό εμπορικό φορτηγό, το οποίο θα βγει από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιό της στο Οχάιο από το 2026. Η αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει τους εμπορικούς πελάτες «να μεταβαίνουν πιο γρήγορα στα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς εκτιμούν το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας και τα οφέλη παραγωγικότητας, που μπορούν να προσφέρουν τα ηλεκτρικά οχήματα».

Όσο για τα ανακοινωθέντα pickups, φαίνεται ότι θα έρθουν από την Καλιφόρνια. «Το 2022, η Ford ίδρυσε μια ομάδα skunkworks στην Καλιφόρνια, που επικεντρώθηκε στην αλλαγή της προσέγγισης της εταιρείας στην ανάπτυξη οχημάτων επόμενης γενιάς και στην κάμψη της καμπύλης κόστους στα ηλεκτρικά οχήματα», λέει η αυτοκινητοβιομηχανία. 

Τον Φεβρουάριο , ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Jim Farley ανέφερε κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023, ότι η Ford εργαζόταν κρυφά σε μια νέα πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους. Η εταιρεία επιβεβαιώνει τώρα ότι «το πρώτο προσιτό όχημα από αυτή τη νέα πλατφόρμα, θα είναι ένα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό pickup που θα κυκλοφορήσει το 2027». 

Η Ford λέει ότι θα επαναπροσδιορίσει επίσης το «σχέδιο προμήθειας μπαταριών στις ΗΠΑ, για να μειώσει το κόστος, να μεγιστοποιήσει τη χρήση της χωρητικότητας και να υποστηρίξει την τρέχουσα και μελλοντική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων». Η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να μεταφέρει μέρος της παραγωγής μπαταριών Mustang Mach-E από την Πολωνία στην Ολλανδία, το επόμενο έτος, ώστε το EV να πληροί τις προϋποθέσεις για την έκπτωση φόρου των ΗΠΑ.

Επιπλέον, η Ford λέει ότι θα παράγει στοιχεία μπαταρίας για τα E-Transit και F-150 Lightning στο εργοστάσιο του Kentucky 1, από την κοινοπραξία BlueOval SK. Οι κυψέλες για το ηλεκτρικό εμπορικό φορτηγό που αναφέραμε παραπάνω, θα προέρχονται από την BlueOval SK στο BlueOval City στο Τενεσί.

«Αυτές οι ίδιες κυψέλες θα χρησιμοποιηθούν για να τροφοδοτήσουν αργότερα το ηλεκτρικό φορτηγό επόμενης γενιάς, που θα συναρμολογηθεί στο BlueOval City και μελλοντικά ηλεκτροκίνητα οχήματα αναδυόμενης τεχνολογίας», αναφέρει η Ford στο δελτίο τύπου της. «Αυτή η κοινή στρατηγική κυψελών, δίνει στη Ford σημαντική ευελιξία προμήθειας για την κατασκευή σε πολλαπλά τμήματα και ηλεκτροκίνητες πλατφόρμες, καθώς η αγορά συνεχίζει να εξελίσσεται».

Η Ford θα ξεκινήσει επίσης την παραγωγή κυψελών μπαταρίας LFP στο BlueOval Battery Park , Μίσιγκαν, το 2926. Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία, θα είναι «το πρώτο εργοστάσιο μπαταριών LFP, που υποστηρίζεται από την αυτοκινητοβιομηχανία της Αμερικής, που πληροί τις προϋποθέσεις για τα οφέλη του νόμου μείωσης πληθωρισμού και δίνει στη Ford μια από τα τις φθηνότερες μπαταρίες στη Βόρεια Αμερική».

«Ένα προσιτό ηλεκτρικό όχημα ξεκινά με μια προσιτή μπαταρία», είπε ο Farley. «Εάν δεν είστε ανταγωνιστικοί στο κόστος της μπαταρίας, δεν είστε ανταγωνιστικοί».

Ωστόσο, η αλλαγή στρατηγικής έχει και συνέπειες που δεν αναφέρονται στην παρούσα ανακοίνωση. Στις αρχές Αυγούστου, η Ford διέκοψε την κατασκευή ενός εργοστασίου υλικών καθόδου στο Becancour του Καναδά, το οποίο κατασκευάζει με την SK On και την EcoPro BM. Ο αρχικός λόγος ήταν ο επανασχεδιασμός του εργοστασίου, αλλά αποδείχθηκε ότι ήταν μια μεγαλύτερη υπόθεση, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά ηλεκτρικά και μπαταρίες μειώνεται.

Πηγή: ford.com

abb_img