Ο Γερμανός ομοσπονδιακός καγκελάριος Olaf Scholz (SPD) και ο αναπληρωτής του Robert Habeck (Πράσινοι), θέλουν να αποτρέψουν πιθανές κλιματικές κυρώσεις της ΕΕ για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, που θα μπορούσαν να κοστίσουν δισεκατομμύρια το επόμενο έτος.
Ο Ρόμπερτ Χάμπεκ, ομοσπονδιακός υπουργός Οικονομικών και υποψήφιος του Κόμματος των Πρασίνων για Γερμανός Καγκελάριος, δεν θέλει να επιβληθούν κυρώσεις στην προβληματική γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Ο Χάμπεκ το είπε αυτό μετά από συνάντηση με τον Ιταλό ομόλογό του Αντόλφο Ούρσο στο Βερολίνο. Όπως αναφέρει η Die Zeit, ο Habeck μπορεί να φανταστεί ότι θα αντισταθμίσει πιθανά ελλείμματα το επόμενο έτος από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, υπερεκπληρώνοντας τις ποσοστώσεις των κατασκευαστών αυτοκινήτων το 2026 και το 2027.
Ωστόσο, ο Habeck δεν θέλει να απομακρυνθεί από τα όρια του στόλου που εισήχθησαν το 2021. Αυτά θέτουν ένα όριο για τους κατασκευαστές στις εκπομπές CO2 των στόλων τους που πωλούνται στην ΕΕ. Αυτή η τιμή είναι επί του παρόντος 115,1 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο ανά όχημα. το 2025, θα πέσει στα 93,6 γραμμάρια και το 2030 στα 49,5 γραμμάρια. Το άλμα από το 2024 στο 2025 είναι σχετικά μεγάλο, προκαλώντας ανησυχία στην αυτοκινητοβιομηχανία για μήνες. Κατ’ αρχήν, ο στόχος του 2025 μπορεί να επιτευχθεί μόνο με ένα συγκεκριμένο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά οι πωλήσεις δεν εξελίσσονται όπως αναμένονταν. Όσοι δεν τηρούν τις οριακές τιμές, πρέπει να περιμένουν υψηλές ποινές. Ένα έγγραφο του λόμπι που κυκλοφορεί στη βιομηχανία προειδοποίησε τον Σεπτέμβριο, ότι τα όρια CO2 θα μπορούσαν να κοστίσουν εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
Εκτός από τον Χάμπεκ, υπέρ της αναβολής των επικείμενων ποινών τάσσεται και ο καγκελάριος της Γερμανίας Όλαφ Σολτς. Κάλεσε την Επιτροπή της ΕΕ να μην διώξει τους κατασκευαστές που υπερβαίνουν τα όρια του στόλου CO2 το 2025. «Πιστεύω ότι δεν θα πρέπει να υπάρχουν χρηματικές ποινές για εταιρείες από τη Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, εάν δεν πληρούν πλήρως τους στόχους CO2», Scholz είπε. «Τα χρήματα πρέπει να παραμείνουν στις εταιρείες για τον εκσυγχρονισμό του δικού τους κλάδου, της δικής τους εταιρείας». Θα ήταν καλύτερος και πιο ρεαλιστικός τρόπος από το να επιμείνουμε στους κανονισμούς κατά γράμμα.
Η πρόταση του αντιπροέδρου Χάμπεκ θα πρέπει να μειώσει την πίεση από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, χωρίς να χάσει το κίνητρο να πουλήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τον πολιτικό του Κόμματος των Πρασίνων, ο «διακανονισμός» θα παρότρυνε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, να μειώσουν συνολικά τις εκπομπές του στόλου, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν δισεκατομμύρια πρόστιμα σε «αυτή τη δύσκολη κατάσταση για αυτούς». Και: Ο «μοχλός» για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να «ανεβάσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων», θα ήταν τα προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα.
Η Volkswagen και η Ford, είναι μόνο δύο παραδείγματα τοπικών κατασκευαστών που παλεύουν με αδύναμα μεγέθη πωλήσεων και το υψηλό κόστος της μετάβασης σε ηλεκτρικούς μηχανισμούς κίνησης. Ο Habeck δηλώνει επίσης, ότι θέλει να κάνει εκστρατεία σε επίπεδο ΕΕ, για την αναθεώρηση των ορίων του στόλου το επόμενο έτος αντί για το 2026.
Πηγή: zeit.de