Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Honda παρουσίασε τη γραμμή παραγωγής, για κυψέλες στερεάς κατάστασης στη Sakura (νομός Tochigi). Η Honda σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το εργοστάσιο, για να βελτιστοποιήσει τις διαδικασίες παραγωγής, για τις ειδικά ανεπτυγμένες κυψέλες μπαταριών της, για μαζική παραγωγή. Η ιαπωνική εταιρεία, τηρεί το χρονοδιάγραμμά της, για την κυκλοφορία των δικών της κυψελών μπαταριών στερεάς κατάστασης στην αγορά, το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας. Το νέο εργοστάσιο στη Sakura, θα βοηθήσει στην επίτευξη αυτού του στόχου. Η σειρά επίδειξης «αντιγράφει τις διαδικασίες που απαιτούνται, για τη μαζική παραγωγή», λέει η Honda.
«Η γραμμή επίδειξης, έχει συνολική επιφάνεια δαπέδου περίπου 27.400 m2 και είναι εξοπλισμένη με εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, που επιτρέπουν την επαλήθευση κάθε διαδικασίας παραγωγής, συμπεριλαμβανομένης της ζύγισης και ανάμειξης των υλικών ηλεκτροδίων, της επίστρωσης και της συμπίεσης σε ρολό, του συγκροτήματος ηλεκτροδίων και του σχηματισμού κυψελών και συναρμολόγηση της μονάδας».
Η κατασκευή του κτιρίου. ολοκληρώθηκε την άνοιξη, όταν εγκαταστάθηκαν και ελέγχθηκαν τα μηχανήματα παραγωγής και τα όργανα μέτρησης. Η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών, στην πιλοτική γραμμή τον Ιανουάριο του 2025. Στόχος δεν είναι μόνο η βελτίωση των διαδικασιών παραγωγής, αλλά και ο καθορισμός των τελικών προδιαγραφών της κυψέλης της μπαταρίας. Με άλλα λόγια, η Honda δεν μπορεί και δεν θέλει ακόμη να δώσει πληροφορίες, πόσο μεγάλες θα είναι οι κυψέλες της μπαταρίας και τι ενεργειακό περιεχόμενο (ανά κυψέλη ή στο όχημα) θα είναι δυνατό.
Το σχέδιο τώρα είναι να δοκιμαστεί στη Sakura, πώς μπορούν να μεταφερθούν τα αποτελέσματα από την έρευνα. Αντί να ανακοινωθούν αριθμοί, οι δοκιμές θα παρέχουν πλέον δεδομένα. Κατά συνέπεια, οι μακριές «θήκες», των οποίων η Honda δημοσίευσε τώρα τις πρώτες εικόνες, είναι μόνο ένα πρωτότυπο και όχι (σίγουρα) το τελικό προϊόν.
Η διαδικασία παραγωγής και ο σχεδιασμός του συστήματος, βασίζονται σε αυτά των συμβατικών μπαταριών ιόντων λιθίου, με υγρό ηλεκτρολύτη. Ωστόσο, υπάρχουν και αποκλίσεις: Για παράδειγμα, η Honda γράφει για μια «τεχνική συμπίεσης με ρολό», που συμβάλλει σε αυξημένη πυκνότητα του στρώματος του στερεού ηλεκτρολύτη. Φυσικά, αυτό ισχύει μόνο για μπαταρίες στερεάς κατάστασης με στερεό ηλεκτρολύτη.
«Με την υιοθέτηση της τεχνικής roll-pressing, η Honda θα προσπαθήσει να αυξήσει τον βαθμό της διεπιφανειακής επαφής, μεταξύ του ηλεκτρολύτη και των ηλεκτροδίων και επίσης να αυξήσει τη συνολική παραγωγικότητα. Επιπλέον, ενοποιώντας και επιταχύνοντας μια σειρά διαδικασιών συναρμολόγησης, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης θετικών και αρνητικών ηλεκτροδίων, η Honda θα προσπαθήσει να μειώσει σημαντικά τον χρόνο παραγωγής ανά κυψέλη», γράφει η ιαπωνική εταιρεία.
Αυτό θα συμβάλει στη μείωση του έμμεσου κόστους, για παράδειγμα, της κατανάλωσης ενέργειας. Τα αποτελέσματα κλιμάκωσης, θα πρέπει να μειώσουν περαιτέρω το κόστος. «Με την επέκταση της εφαρμογής των μπαταριών, σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων κινητικότητας της Honda, όχι μόνο σε αυτοκίνητα, αλλά και σε μοτοσυκλέτες και αεροσκάφη, η Honda στοχεύει να μειώσει περαιτέρω το κόστος της μπαταρίας, εκμεταλλευόμενη τις οικονομίες κλίμακας», εξηγεί η Honda.
”Η μπαταρία πλήρως στερεάς κατάστασης, είναι μια καινοτόμος τεχνολογία, που θα αλλάξει το παιχνίδι σε αυτήν την εποχή των EV. Αντικαθιστώντας τους κινητήρες που υποστηρίζουν τις εξελίξεις των αυτοκινήτων μέχρι σήμερα, οι μπαταρίες θα είναι ο βασικός παράγοντας της ηλεκτροκίνησης», λέει ο Keiji Otsu, Πρόεδρος και Αντιπρόσωπος Διευθυντής της Honda R&D.
«Πιστεύουμε ότι η πρόοδος των μπαταριών, θα είναι η κινητήρια δύναμη στη μεταμόρφωση της Honda. Τώρα, η έναρξη της λειτουργίας της γραμμής παραγωγής επίδειξης για τις μπαταρίες μας σε στερεά κατάσταση είναι ορατή και μπορούμε να πούμε ότι έχουμε φτάσει σε ένα σημαντικό ορόσημο για τη Honda και την Ιαπωνία».
Πηγή: hondanews.com