Η Huawei μεγαλώνει την γκάμα της

Η Huawei λάνσαρε το πολυτελές ηλεκτρικό σεντάν Stelato S9 στην Κίνα, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BAIC

Ακούστε το άρθρο

Η Huawei λάνσαρε το πολυτελές ηλεκτρικό σεντάν Stelato S9 στην Κίνα, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BAIC, έναντι 399.800 γιουάν (περίπου 51.000 ευρώ). Ένα νέο μοντέλο EV πρόκειται επίσης να λανσαριστεί μαζί με την Chery. Και με το JAC, η Huawei σχεδιάζει ακόμη μια νέα επωνυμία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ως αντίστοιχη της ηλεκτρικής πολυτέλειας μιας Rolls-Royce.

Η Huawei και η BAIC είχαν ήδη παρουσιάσει το Stelato S9 στις αρχές Ιουνίου . Ως ηλεκτρικό σεντάν με μπαταρία, το S9 μήκους 5,16 μέτρων πρόκειται να τοποθετηθεί απέναντι σε μοντέλα όπως η Mercedes S-Class, το ηλεκτρικό EQS ή το Audi A8. Ωστόσο, με τιμές 51.074 ευρώ για το S9 Max (πίσω κινητήρας με 309 PS) και 57.462 ευρώ για το S9 Ultra (με κίνηση σε όλους τους τροχούς και με επιπλέον κινητήρα 215 PS μπροστά), το Stelato S9 είναι σημαντικά φθηνότερο από τους γερμανούς του ανταγωνιστές, ορισμένοι από τους οποίους προσφέρονται στην Κίνα σε επταψήφιες τιμές.

Και οι δύο εκδόσεις του S9 χρησιμοποιούν μπαταρία 100 kWh με 800 βολτ, η οποία αναπτύχθηκε από κοινού με την CATL. Το πισωκίνητο μοντέλο έχει αυτονομία 816 χιλιομέτρων σύμφωνα με το CLTC, ενώ το τετρακίνητο μοντέλο έχει αυτονομία 721 χιλιομέτρων. Η τεχνική βάση για το όχημα, είναι η λεγόμενη πλατφόρμα Turing από την BAIC.

Το Stelato S9 χρησιμοποιεί το Advanced Driving System 3.0 (ADS) της Huawei, ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης. Για παράδειγμα, έχει εγκατασταθεί ένας αισθητήρας lidar και η Huawei λέγεται επίσης, ότι έχει αναπτύξει το πρώτο ραντάρ μήκους κύματος υψηλής ακρίβειας 4D χιλιοστών στην Κίνα, για να αυξήσει τόσο το εύρος ορατότητας του συστήματος όσο και την ακρίβειά του. Το σύστημα infotainment χρησιμοποιεί το λειτουργικό σύστημα HarmonyOS του κατασκευαστή smartphone.

Οι εξελίξεις της Huawei από το έργο HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance) είναι επομένως ανεξάρτητες από το ίδιο το όχημα. Η Huawei το εκμεταλλεύεται αυτό και έχει δημιουργήσει μια σειρά από κοινοπραξίες με διάφορους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η AITO (Seres), η Luxeed (Chery), η Stelato (BAIC) και η επερχόμενη Aojie (JAC). Αυτό εξηγεί τις εντυπωσιακές ομοιότητες μεταξύ του Stelato S9 και του Luxeed S7.

Το Luxeed S7, πρόκειται να λάβει επίσης ένα αδελφό μοντέλο σύντομα: Η Chery έχει υποβάλει αίτηση για έγκριση στην Κίνα για ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο που ονομάζεται Luxeed R7 SUV. Λέγεται ότι πρόκειται για ένα SUV coupé, ενώ θα ήταν το πρώτο μοντέλο αυτού του σχήματος αμαξώματος για μία από τις κοινοπραξίες της Huawei.

Το Luxeed R7 βρίσκεται σε παρόμοια κατηγορία με το sedan S7, αλλά είναι ελαφρώς πιο κοντό στα 4,95 μέτρα. Σύμφωνα με την αίτηση άδειας, θα υπάρχουν τέσσερις παραλλαγές (τρεις με κίνηση στους πίσω τροχούς και μία με τετρακίνηση) ενώ οι μπαταρίες θα προμηθεύονται από την CATL και την CALB.

Υπάρχουν επίσης νέα σχετικά με την κοινοπραξία μεταξύ της Aojie και της JAC: η επωνυμία του οχήματος θα ονομάζεται Maextro και θα τοποθετηθεί στην υπερπολυτελή κατηγορία, πολύ πάνω από το Stelato. Ο στοχευμένος ανταγωνισμός δεν είναι η Mercedes-Benz ή η Audi, αλλά η Maybach και η Rolls-Royce.

Το όχημα, το οποίο φωτογραφήθηκε ως πρωτότυπο στην Κίνα, είναι ένα πολυτελές βαν μήκους περίπου 5,20 μέτρων, το οποίο πρόκειται να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα X6 της JAC. Το MPV αναμένεται να κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2025, με τιμές που ξεκινούν από περίπου 140.000 δολάρια ΗΠΑ.

Πηγές: cnevpost.com ,  carnewschina.com

abb_img