Ο Όμιλος Hyundai γιορτάζει τα εγκαίνια του εργοστασίου Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) στη Τζόρτζια των ΗΠΑ. Η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία, ανακοίνωσε την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της μονάδας από 300.000 σε 500.000 οχήματα ετησίως, συμπεριλαμβάνοντας τόσο ηλεκτρικά, όσο και υβριδικά μοντέλα. Η παραγωγή στο HMGMA ξεκίνησε τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, με τις πρώτες μονάδες του Hyundai Ioniq 5 να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής. Τα εγκαίνια πραγματοποιούνται σε μια περίοδο, όπου οι εισαγωγές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ υπόκεινται σε δασμούς 25%, όπως είχε ανακοινώσει ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ.
Η Hyundai ανακοίνωσε επίσης ότι θα επενδύσει 21 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ μέχρι το 2028, ενισχύοντας την αμερικανική βιομηχανική παραγωγή. Αν και το εργοστάσιο είχε αρχικά σχεδιαστεί για αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα των Hyundai, Kia και Genesis, θα κατασκευάζει πλέον και υβριδικά. Οι φήμες για την επέκταση της παραγωγής είχαν ήδη κυκλοφορήσει νωρίτερα φέτος.
Από το συνολικό ποσό της επένδυσης, τα πρώτα 9 δισεκατομμύρια δολάρια θα χρησιμοποιηθούν για την αύξηση της ετήσιας παραγωγικής ικανότητας των εγκαταστάσεων της Hyundai στις ΗΠΑ στα 1,2 εκατομμύρια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των εργοστασίων στην Αλαμπάμα και τη Γεωργία. Από αυτά, οι 500.000 μονάδες θα παράγονται στο HMGMA.
Επιπλέον, η εταιρεία θα επενδύσει 6 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη των συστημάτων logistics και ανταλλακτικών, καθώς και για τη δημιουργία μιας χαλυβουργίας στις ΗΠΑ. Άλλα 6 δισεκατομμύρια θα διατεθούν για τη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι επενδύσεις αυτές, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσουν 14.000 νέες θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης στις ΗΠΑ έως το 2028.
Η Hyundai είχε ανακοινώσει το HMGMA τον Μάιο του 2022, στοχεύοντας στην κατασκευή 300.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, λόγω της χρηματοδότησης από τον νόμο IRA, οι κατασκευαστικές εργασίες στο εργοστάσιο ξεκίνησαν τελικά τον Οκτώβριο του 2022, αντί για τις αρχές του 2023. Κατά συνέπεια, η παραγωγή, που αρχικά είχε προγραμματιστεί για τις αρχές του 2025, επισπεύστηκε για το τελευταίο τρίμηνο του 2024. Το Ioniq 5, που κατασκευάζεται στη Γεωργία, βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP, η οποία χρησιμοποιείται και από την Kia και τη Genesis, γεγονός που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο παραγωγής περισσότερων μοντέλων στο μέλλον.
Δείτε ακόμα: Το Hyundai INSTER στους τρεις κορυφαίους φιναλίστ των World Car Awards 2025
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου Hyundai Motor, Euisun Chung, δήλωσε: «Το Hyundai Motor Group Metaplant America, δεν αντιπροσωπεύει μόνο την προηγμένη τεχνολογία και τη δέσμευσή μας στην καινοτομία, αλλά και την επένδυσή μας στις συνεργασίες και τις τοπικές κοινότητες της Γεωργίας. Μαζί με το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, δημιουργούμε το μέλλον της κινητικότητας στην Αμερική, με την Αμερική».
Πηγή: hyundai.com