Η BMW δοκιμάζει εδώ και καιρό τη νέα γενιά του M3, με το πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο να φτάνει πρόσφατα σε ένα σημαντικό στάδιο εξέλιξης, έπειτα από δοκιμές στην πίστα του Nurburgring. Παρόλο που η κυκλοφορία του δεν αναμένεται πριν από το 2027, οι εξελίξεις στην τεχνολογία του, προχωρούν σταθερά.
Δείτε ακόμα: Η BMW πούλησε το 2024 περισσότερα EV, από ό,τι η Audi και η Mercedes-Benz μαζί
Οι νέες κατασκοπευτικές φωτογραφίες, δεν αποκαλύπτουν σημαντικές λεπτομέρειες για τη σχεδίασή του, όμως φαίνεται ότι έχουν αφαιρεθεί κάποιες κεραίες και αισθητήρες που υπήρχαν σε προηγούμενα πρωτότυπα, των χειμερινών δοκιμών. Πρόσφατα, είχαμε μια πρώτη επαφή με την ηλεκτρική M3 μέσω του Vision Driving Experience της BMW, που μας έδωσε μια ιδέα για την τεχνολογία που θα μπορούσε να περάσει στην παραγωγή. Το πρωτότυπο αυτό, διαθέτει τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, αποδίδοντας έως και 1.341 ίππους, αν και η τελική έκδοση του μοντέλου, πιθανότατα θα έχει χαμηλότερη ισχύ.
Παρά τις υψηλές προσδοκίες για το ηλεκτρικό M3, δεν είναι σίγουρο ότι θα μπορέσει να κατακτήσει το ρεκόρ γύρου για ηλεκτρικά τετράθυρα στο Nurburgring, καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται. Πρόσφατα, η Xiaomi σημείωσε χρόνο 6:48.87 με το SU7 Ultra, εκτοπίζοντας την Porsche Taycan Turbo από την κορυφή.
Όσον αφορά τον σχεδιασμό, η ηλεκτρική M3 βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse της BMW, που θα κάνει ντεμπούτο το 2026. Παρότι διατηρεί τις βασικές γραμμές της 3 Series, διαφοροποιείται με μεγαλύτερους θόλους τροχών και ενισχυμένα πλευρικά μαρσπιέ. Επιπλέον, τα γραφικά γύρω από τους τροχούς, υποδηλώνουν την ύπαρξη τετρακινητήριου συστήματος, αντίστοιχου με αυτό του Rimac Nevera.
Σύμφωνα με τον Frank Weber, επικεφαλής ανάπτυξης της BMW, η ηλεκτρική M3, ίσως με την ονομασία iM3 θα βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse και θα κυκλοφορήσει το 2027, λίγο μετά το λανσάρισμα της βασικής 3 Series. Δεν έχει ακόμα αποφασιστεί αν θα υπάρξει και ηλεκτρική έκδοση του M3 Touring. Παράλληλα, η BMW δεν θα καταργήσει την έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς ο τρέχων εξακύλινδρος 3.0 λίτρων έχει ήδη προσαρμοστεί στους κανονισμούς Euro 7, επιτρέποντας την παράλληλη διάθεση και των δύο εκδόσεων.
Μιλώντας για τις τεχνολογικές εξελίξεις, η BMW αναπτύσσει ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου ECU, το οποίο θα συνδυάζει τη διαχείριση του κινητήρα, της μετάδοσης και της ευστάθειας σε μία ενιαία μονάδα. Ο Frank van Meel, επικεφαλής του τμήματος M, δήλωσε ότι η νέα ECU θα προσφέρει μια οδηγική εμπειρία πρωτόγνωρης ακρίβειας, αναφερόμενος στη λειτουργία της ως «χέρι του Θεού», όρος που είχε χρησιμοποιηθεί και για το σύστημα M xDrive της M5.
Η ηλεκτρική M3 αναμένεται να προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις, όχι μόνο χάρη στην ισχύ της, αλλά και μέσω του εξελιγμένου δυναμικού χειρισμού. Αν και η πλατφόρμα της μπορεί να υποστηρίξει έως και 1.341 ίππους, ο van Meel τονίζει ότι το ζητούμενο δεν είναι απλώς η ισχύς, αλλά η συνολική εμπειρία οδήγησης. Αυτή η φιλοσοφία θα επεκταθεί και σε μεγαλύτερα μοντέλα, όπως τα XM και X5 M.
Η BMW διερευνά επίσης τρόπους για να ενισχύσει την αλληλεπίδραση του οδηγού με το ηλεκτρικό σύστημα, εξετάζοντας, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα προσομοίωσης αλλαγών ταχυτήτων, ώστε να προσφέρει μια πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Η νέα iM3, δεν θα είναι η μόνη δυνατή ηλεκτρική μπερλίνα στην αγορά, καθώς ο ανταγωνισμός περιλαμβάνει το Tesla Model 3 Performance, την επερχόμενη ηλεκτρική Alfa Romeo Giulia, πιθανές AMG εκδόσεις της επόμενης Mercedes CLA, καθώς και μια μελλοντική παραγωγική έκδοση του Lexus LF-ZC concept.
Πηγή: autoexpress.co.uk