Η Kia καθυστερεί την ροή της παραγωγής του EV9 στις ΗΠΑ

Το Kia EV9 είναι ένα επταθέσιο premium SUV, με αρχιτεκτονική 800 volt που βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP του Ομίλου Hyundai.

Ακούστε το άρθρο

Η Kia δεν εντείνει την παραγωγή της ναυαρχίδα της EV9 στις ΗΠΑ, επειδή περιμένει τις τοπικά συναρμολογημένες μπαταρίες, σύμφωνα με ανώτερο στέλεχος του κατασκευαστή. Επίσημα, η παραγωγή του εργοστασίου ξεκίνησε στα τέλη Μαΐου.

Το Kia EV9 είναι ένα επταθέσιο premium SUV, με αρχιτεκτονική 800 volt που βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP του Ομίλου Hyundai. Από τα τέλη Μαΐου, το μοντέλο παράγεται όχι μόνο στη Νότια Κορέα, αλλά και στις ΗΠΑ, στο υπάρχον εργοστάσιο της εταιρείας στο West Point. Θεωρητικά τουλάχιστον, καθώς η παραγωγή εκεί προφανώς λειτουργούσε σε μικρή κλίμακα μέχρι τώρα.

Ο Steve Center, COO της Kia America, εξήγησε στο Automotive News, ότι η Kia περιμένει επί του παρόντος για να αυξήσει την παραγωγή του ηλεκτρικού SUV στις ΗΠΑ, προκειμένου να αποκτήσει τις μπαταρίες που απαιτούνται κατασκευασμένες στις ΗΠΑ, αρχής γενομένης από την επόμενη άνοιξη. Το EV9, μόνο τότε θα πληροί τις προϋποθέσεις για την πλήρη έκπτωση φόρου των 7.500 δολαρίων.

Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός, ότι η Kia έχει στην πραγματικότητα δύο τοποθεσίες παραγωγής στις ΗΠΑ για το EV9. Το υπόβαθρο σε αυτό είναι ότι, εκτός από την υπάρχουσα τοποθεσία στο West Point, ένα εργοστάσιο αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων του ομίλου Hyundai Motor, ολοκληρώνεται επί του παρόντος στη Γεωργία.

Το εργοστάσιο, που ονομάζεται Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA), βρίσκεται στην κομητεία Bryan και αναμένεται να παράγει έως και 300.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπαταρίες, Hyundai, Kia και Genesis ετησίως. Αυτό περιλαμβάνει και το EV9.

Σύμφωνα με το COO Centre, αν και οι εργασίες στο νέο εργοστάσιο έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν με το Ioniq 5 τον Οκτώβριο, η παραγωγή κυψελών μπαταρίας κοντά στο HMGMA (μαζί με την LG Energy Solution), θα καθυστερήσει κατά περίπου ένα χρόνο.

Όπως αναφέρθηκε, η νοτιοκορεάτικη εταιρεία σχεδιάζει ένα ακόμη εργοστάσιο μπαταριών με SK On. Αυτό δεν θα κατασκευαστεί στην κομητεία Bryan, αλλά στην κομητεία Bartow, στα βορειοδυτικά της Τζόρτζια, κοντά στην Ατλάντα. Η παραγωγική ικανότητα αυτού του εργοστασίου δεν είναι ακόμη γνωστή. Ωστόσο, έχει προγραμματιστεί να ανοίξει το δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Ως εκ τούτου, παραμένει ασαφές από πού θα προέλθουν οι τοπικές μπαταρίες που περιμένει αυτή τη στιγμή η Kia στις εγκαταστάσεις παραγωγής του EV9 στο West Point από την επόμενη άνοιξη.

Πηγή: autonews.com 

abb_img