Ίσως ορισμένοι και ειδικά οι νεότεροι, δεν έχετε ακούσει ποτέ για το Kia Pride. Ήταν ένα αξιόπιστο κορεάτικο hatchback που πωλήθηκε τη δεκαετία του 1990 με έναν μικρο 1300άρη βενζινοκινητήρα, αλλά έκανε μια χαρά τη δουλειά του.
Πείτε γεια, λοιπόν, στο μοναδικό αμιγώς ηλεκτρικό Kia Pride στον κόσμο. Είναι ένα χαριτωμένο νοσταλγικό μικρό αυτοκίνητο, που κινείται με ηλεκτρική δύναμη, χάρη στην εξειδικευμένη εταιρεία μετατροπών Electrogenic με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο .
Το παλιό καλό θερμικό μοτέρ των 1,3 λίτρων και 65 ίππων κάτω από το καπό, πήρε την άγουσα για τα σκράπ και στη θέση του, τοποθετήθηκαν ένας ηλεκτροκινητήρας και μια διπλή μπαταρία.
Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα το Kia EV3;
Δεν έγινε το ίδιο όμως με το κλασσικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων, το οποίο είναι ακόμα εκεί, συνδεδεμένο με τον ηλεκτροκινητήρα μέσω ενός νέου κιτ συμπλέκτη, με γνώμονα τις επιδόσεις, που μπορεί να χειριστεί την επιπλέον ροπή της μονάδας μετάδοσης κίνησης, με μπαταρία.
Μιλώντας για ροπή και ισχύ, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης του παλιού Pride, είχε μάλλον μέτρια απόδοση 60 plus ίππων και 118 Nm ροπής, ενώ η νέα διάταξη μπορεί να αποδώσει έως και 107 ίππους και 234 Nm ροπής.
Η Electrogenic τοποθέτησε ένα ελεγκτή κινητήρα στο Pride EV που έχει τρεις ρυθμίσεις οδήγησης: Eco, Sport και Auto.
Στο Eco, το ηλεκτρικό χάτσμπακ έχει ακριβώς την ίδια ισχύ και ροπή με τον αρχικό κινητήρα αερίου, ενώ το Sport αναβαθμίζει τα πράγματα και στέλνει τα πάντα στους μπροστινούς τροχούς.
Αυτά τα δύο προγράμματα έχουν επίσης ελάχιστη αναγέννηση φρένων, ενώ το Auto βρίσκεται κάπου στο ενδιάμεσο, με 80 ίππους και 176 Nm ροπής, αλλά με μεγαλύτερη αναγέννηση φρένων.
Για να ενεργοποιήσει το Auto, ο οδηγός πρέπει να αλλάξει ταχύτητα στην τρίτη ταχύτητα και να μετακινήσει τον επιλογέα μετάδοσης κίνησης, στην κατάλληλη λειτουργία.
Η Kia είπε ότι έχει συνολική χωρητικότητα μπαταρίας 20 κιλοβατώρες μοιρασμένη εξίσου σε δύο μονάδες, μία στο πίσω μέρος και μία στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, για καλύτερη κατανομή βάρους .
Η φόρτιση του EV μπορεί να γίνει μέσω ενός βύσματος τύπου 2 που βρίσκεται εκεί που βρισκόταν το στόμιο εισαγωγής του καυσίμου. Με έναν ενσωματωμένο φορτιστή 3,3 κιλοβάτ, το restomod της Kia μπορεί να φορτιστεί πλήρως από 1 έως 100% κατάσταση φόρτισης σε περίπου έξι ώρες. Δεν υπάρχει γρήγορη φόρτιση DC.
Το εσωτερικό διακοσμήθηκε εκ νέου με γκρι ύφασμα κατάλληλο για την εποχή, με λαιμ πράσινες σωληνώσεις στα καθίσματα και πράσινες ραφές στα πατάκια δαπέδου. Ο αναλογικός πίνακας οργάνων, έχει διατηρηθεί ο ίδιος, αλλά ο μετρητής στάθμης καυσίμου έχει προσαρμοστεί, για να δείχνει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.
Εξωτερικά, το αυτοκίνητο απέκτησε ένα νέο χρώμα με φινίρισμα “White Pearl”, το ίδιο με αυτό που προσφέρεται στα Kia EV3 , EV6 , EV9 και Niro EV .