Η Kia μετέτρεψε το παλιό θερμικό Pride σε ένα μοντέρνο μικρό EV

Το Kia EV είναι ένα νοσταλγικό μικρό αυτοκίνητο, που κινείται με ηλεκτρική δύναμη, χάρη στην εξειδικευμένη εταιρεία μετατροπών Electrogenic

Ακούστε το άρθρο

Ίσως ορισμένοι και ειδικά οι νεότεροι, δεν έχετε ακούσει ποτέ για το Kia Pride. Ήταν ένα αξιόπιστο κορεάτικο hatchback που πωλήθηκε τη δεκαετία του 1990 με έναν μικρο 1300άρη βενζινοκινητήρα, αλλά έκανε μια χαρά τη δουλειά του.

Η Kia μετέτρεψε το παλιό θερμικό Pride σε ένα μοντέρνο μικρό EV

Πείτε γεια, λοιπόν, στο μοναδικό αμιγώς ηλεκτρικό Kia Pride στον κόσμο. Είναι ένα χαριτωμένο νοσταλγικό μικρό αυτοκίνητο, που κινείται με ηλεκτρική δύναμη, χάρη στην εξειδικευμένη εταιρεία μετατροπών Electrogenic με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο .

Η Kia μετέτρεψε το παλιό θερμικό Pride σε ένα μοντέρνο μικρό EV

Το παλιό καλό θερμικό μοτέρ των 1,3 λίτρων και 65 ίππων κάτω από το καπό, πήρε την άγουσα για τα σκράπ και στη θέση του, τοποθετήθηκαν ένας ηλεκτροκινητήρας και μια διπλή μπαταρία.

Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα το Kia EV3;

Η Kia μετέτρεψε το παλιό θερμικό Pride σε ένα μοντέρνο μικρό EV

Δεν έγινε το ίδιο όμως με το κλασσικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων, το οποίο είναι ακόμα εκεί, συνδεδεμένο με τον ηλεκτροκινητήρα μέσω ενός νέου κιτ συμπλέκτη, με γνώμονα τις επιδόσεις, που μπορεί να χειριστεί την επιπλέον ροπή της μονάδας μετάδοσης κίνησης, με μπαταρία.

Η Kia μετέτρεψε το παλιό θερμικό Pride σε ένα μοντέρνο μικρό EV

Μιλώντας για ροπή και ισχύ, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης του παλιού Pride, είχε μάλλον μέτρια απόδοση 60 plus ίππων και 118 Nm ροπής, ενώ η νέα διάταξη μπορεί να αποδώσει έως και 107 ίππους και 234 Nm ροπής.

Η Kia μετέτρεψε το παλιό θερμικό Pride σε ένα μοντέρνο μικρό EV

Η Electrogenic τοποθέτησε ένα ελεγκτή κινητήρα στο Pride EV που έχει τρεις ρυθμίσεις οδήγησης: Eco, Sport και Auto.

Η Kia μετέτρεψε το παλιό θερμικό Pride σε ένα μοντέρνο μικρό EV

Στο Eco, το ηλεκτρικό χάτσμπακ έχει ακριβώς την ίδια ισχύ και ροπή με τον αρχικό κινητήρα αερίου, ενώ το Sport αναβαθμίζει τα πράγματα και στέλνει τα πάντα στους μπροστινούς τροχούς.

Η Kia μετέτρεψε το παλιό θερμικό Pride σε ένα μοντέρνο μικρό EV

Αυτά τα δύο προγράμματα έχουν επίσης ελάχιστη αναγέννηση φρένων, ενώ το Auto βρίσκεται κάπου στο ενδιάμεσο, με 80 ίππους και 176 Nm ροπής, αλλά με μεγαλύτερη αναγέννηση φρένων.

Η Kia μετέτρεψε το παλιό θερμικό Pride σε ένα μοντέρνο μικρό EV

Για να ενεργοποιήσει το Auto, ο οδηγός πρέπει να αλλάξει ταχύτητα στην τρίτη ταχύτητα και να μετακινήσει τον επιλογέα μετάδοσης κίνησης, στην κατάλληλη λειτουργία.

Η Kia μετέτρεψε το παλιό θερμικό Pride σε ένα μοντέρνο μικρό EV

Η Kia είπε ότι έχει συνολική χωρητικότητα μπαταρίας 20 κιλοβατώρες μοιρασμένη εξίσου σε δύο μονάδες, μία στο πίσω μέρος και μία στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, για καλύτερη κατανομή βάρους .

Η Kia μετέτρεψε το παλιό θερμικό Pride σε ένα μοντέρνο μικρό EV

Η φόρτιση του EV μπορεί να γίνει μέσω ενός βύσματος τύπου 2 που βρίσκεται εκεί που βρισκόταν το στόμιο εισαγωγής του καυσίμου. Με έναν ενσωματωμένο φορτιστή 3,3 κιλοβάτ, το restomod της Kia μπορεί να φορτιστεί πλήρως από 1 έως 100% κατάσταση φόρτισης σε περίπου έξι ώρες. Δεν υπάρχει γρήγορη φόρτιση DC.

Η Kia μετέτρεψε το παλιό θερμικό Pride σε ένα μοντέρνο μικρό EV

Το εσωτερικό διακοσμήθηκε εκ νέου με γκρι ύφασμα κατάλληλο για την εποχή, με λαιμ πράσινες σωληνώσεις στα καθίσματα και πράσινες ραφές στα πατάκια δαπέδου. Ο αναλογικός πίνακας οργάνων, έχει διατηρηθεί ο ίδιος, αλλά ο μετρητής στάθμης καυσίμου έχει προσαρμοστεί, για να δείχνει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.

Εξωτερικά, το αυτοκίνητο απέκτησε ένα νέο χρώμα με φινίρισμα “White Pearl”, το ίδιο με αυτό που προσφέρεται στα Kia EV3 , EV6 , EV9 και Niro EV .

abb_img