Η Lotus μειώνει τις προβλέψεις πωλήσεων

Η Lotus Technology, το τμήμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της μάρκας Geely Lotus, μειώνει σημαντικά την πρόβλεψη πωλήσεων για το 2024

Ακούστε το άρθρο

Η Lotus Technology, το τμήμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της μάρκας Geely Lotus, μειώνει σημαντικά την πρόβλεψη παράδοσης για το 2024. Ένας από τους λόγους που επικαλείται η εταιρεία, είναι η αβεβαιότητα που προκαλούν οι νέοι ειδικοί δασμοί στις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αντί για τα προηγούμενα προβλεπόμενα 26.000 οχήματα, η Lotus αναμένει μόνο 12.000 παραδόσεις φέτος. Αυτός ο αριθμός περιλαμβάνει επίσης αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα Eletre και Emeya αναμένεται να αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία των πωλήσεων φέτος.

Στην τρέχουσα ετήσια έκθεση, η υποβάθμιση του στόχου παράδοσης ακούγεται ως εξής: «Μετά την αξιολόγηση των εξελισσόμενων συνθηκών της αγοράς και των αβεβαιοτήτων που δημιουργούνται από τις νέες δασμολογικές πολιτικές στις ΗΠΑ και την ΕΕ, η Εταιρεία αναθεώρησε τον στόχο παράδοσης για το 2024 σε 12.000 μονάδες». Τόσο το Eletre όσο και το Emeya παράγονται στο Wuhan της Κίνας.

Η Lotus ακουγόταν πολύ πιο ευφορική στην ετήσια έκθεσή της για το 2023. Με παραδόσεις 6.970 οχημάτων συμπεριλαμβανομένων 4.361 BEV, η παραδοσιακή μάρκα γιόρτασε ένα νέο ρεκόρ στην 76χρονη ιστορία της. Η καμπύλη θα πρέπει να ανέβει απότομα το 2024. Εκτός από το Eletre, το οποίο βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής από το 2022 και πρόκειται να κυκλοφορήσει σε άλλες αγορές, φέτος θα λανσαριστεί και το ηλεκτρικό σεντάν Emeya .

Αναμένεται να κυκλοφορήσει στους δρόμους στην Ευρώπη περίπου από το τρίτο τρίμηνο. Τον Απρίλιο, η Lotus διακήρυξε ότι το 2024 θα ήταν «ένα αποφασιστικό έτος για την υλοποίηση της στρατηγικής Vision80», αυξάνοντας τις πωλήσεις σε 26.000 οχήματα.

Τα ενδιάμεσα αποτελέσματα μετά το πρώτο εξάμηνο του έτους, αποκαλύπτουν το τεράστιο χάσμα μεταξύ φιλοδοξίας και πραγματικότητας. Η Lotus ολοκλήρωσε 4.873 παραδόσεις σε όλους τους τύπους, αύξηση 239 τοις εκατό σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αλλά απέχει πολύ από τον αρχικό στόχο.

Ωστόσο, η υψηλή αύξηση σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023, μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι η Lotus οφείλει το ρεκόρ παραδόσεων του 2023 κυρίως σε μια ισχυρή τελική έκρηξη το τέταρτο τρίμηνο. Αντίθετα, το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν λιγότερο θεαματικό.

Υπό τη μητρική της εταιρεία Geely, η Lotus οδηγεί ουσιαστικά προς τα εμπρός τη μετατροπή της από έναν παραδοσιακό κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων, σε «ένα έξυπνο πάροχο πολυτελούς κινητικότητας», όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεση.

Με τα καθαρά σπορ αυτοκίνητα της, η Lotus είχε προηγουμένως περιοριστεί σε μια περιορισμένη ομάδα-στόχο. Τα σπορ πολυτελή SUV και τα σαλούν με ηλεκτρική κίνηση, δεν αποτελούσαν μια μαζική αγορά, αλλά μια πολύ μεγαλύτερη ομάδα πελατών το 2023, εξ ου και οι νέοι στόχοι όσον αφορά τις παραδόσεις.

Τα συνολικά έσοδα της Lotus Technology για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ανήλθαν σε 398 εκατομμύρια USD (+206% ετησίως), ενώ η καθαρή ζημία ανήλθε σε 460 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ (+30% ετησίως). Η εταιρεία θέλει πλέον να εργαστεί για την κερδοφορία της ως προτεραιότητα.

Η Lotus θέλει να επιτύχει ένα θετικό EBITDA το 2026, με ένα αυτοεπιβαλλόμενο σχέδιο που ονομάζεται «Win26». Για το σκοπό αυτό, «οι εσωτερικές διαδικασίες και δομές πρέπει να βελτιστοποιηθούν περαιτέρω, να εφαρμοστούν μέτρα γενικού κόστους και να βαθμονομηθούν εκ νέου τα σχέδια προϊόντων».

Εν τω μεταξύ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lotus Qingfeng Feng κάνει λόγο για σταθερή πρόοδο το πρώτο εξάμηνο του έτους. «Η αγορά των ΗΠΑ κατέγραψε εξαιρετική ανάπτυξη, μετά την επανείσοδο της Lotus στην αγορά, συνεισφέροντας στο 26% των συνολικών παραδόσεων».

Εξήγησε: «Ξεκινήσαμε το σχέδιο «Win26» για να αυξήσουμε την ανθεκτικότητα, να ενισχύσουμε την επωνυμία μας και να αγωνιστούμε για βιώσιμη ανάπτυξη. Στο μέλλον, θα συνεχίσουμε να εκτελούμε τα σχέδιά μας, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα και την ανταγωνιστικότητά μας και θα παραμείνουμε αφοσιωμένοι στους πελάτες, τους επενδυτές και τους ενδιαφερόμενους φορείς μας».

Πηγή: globenewswire.com

abb_img