Η Mahindra και η VW θα κατασκευάζουν μαζί ηλεκτρικά SUV

Η Mahindra και η ινδική θυγατρική της Skoda Auto Volkswagen India, σχεδιάζουν μια κοινή επιχείρηση που θα επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά SUV.

Ακούστε το άρθρο

Η αυτοκινητοβιομηχανία Mahindra και η ινδική θυγατρική της Volkswagen Skoda Auto Volkswagen India λέγεται ότι σχεδιάζουν μια κοινή επιχείρηση, που θα επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά SUV. Τα οχήματα που θα παράγονται από κοινού, δεν θα προορίζονται πιθανώς μόνο για την Ινδία, αλλά και για τις διεθνείς αγορές.

Τις πληροφορίες αποκάλυψαν οι The Economic Times, επικαλούμενοι πληροφορίες. Σύμφωνα με την έκθεση, οι συνομιλίες για τη δημιουργία μιας κοινής επιχείρησης 50:50 βρίσκονται ήδη σε «προχωρημένο στάδιο». Και οι δύο πλευρές φέρεται να επικεντρώνονται κυρίως στην κοινή παραγωγή ηλεκτρικών SUV.

Ωστόσο, σύμφωνα με την ινδική εφημερίδα, σχεδιάζονται και μοντέλα καύσης σε μικρότερο βαθμό. Ο κύριος στόχος είναι να «μοιραστούμε το κόστος, την τεχνολογία και τις πλατφόρμες οχημάτων, για μελλοντική ανάπτυξη προϊόντων».

Για τη Mahindra, αυτή είναι μια ακόμη προσπάθεια δημιουργίας μιας κοινοπραξίας με μια παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Μια πιθανή συνεργασία με τη Ford, σταμάτησε τον Ιανουάριο του 2021 χωρίς αποτελέσματα. Μια κοινοπραξία με τη Renault-Nissan Alliance, εγκαταλείφθηκε το 2010 μετά από μόλις πέντε χρόνια.

Τώρα ο Mahindra κάνει άλλη μια προσπάθεια για μια διεθνή συμφωνία συνεργασίας. Η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας με τη θυγατρική της Volkswagen, αναμένεται να ακολουθήσει πριν από το τέλος του έτους. Ωστόσο, οι Economic Times γράφουν ήδη ότι η προγραμματισμένη κοινοπραξία, θα χρησιμοποιήσει τα εργοστάσια της Skoda Auto Volkswagen India και Mahindra στο Chakan κοντά στην Πούνε για την παραγωγή των μοντέλων. 

Πριν από λίγες εβδομάδες, ο Klaus Zellmer, Διευθύνων Σύμβουλος της Skoda Auto, είχε επίσης δηλώσει, ότι η εταιρεία του σημειώνει «μεγάλη πρόοδο» στις συνομιλίες για πιθανή επένδυση μετοχικού κεφαλαίου, σε μια ινδική εταιρεία και στοχεύει σε τοπική συνεργασία.

Η συμφωνία δεν θα είναι η πρώτη προσέγγιση μεταξύ Volkswagen και Mahindra. Νωρίτερα φέτος, και οι δύο πλευρές υπέγραψαν σύμβαση προμήθειας εξαρτημάτων MEB από τη Volkswagen, για την ηλεκτρική πλατφόρμα INGLO της Mahindra. Ωστόσο, το συμβόλαιο χρειάστηκε δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί.

Από την πλευρά του Wolfsburg, η νέα συνεργασία με τη Mahindra συντονίζεται από τον Όμιλο Volkswagen Technology και το τμήμα «Platform Business» καθώς και από τη Skoda Auto Volkswagen India.

Η σύμβαση καλύπτει συγκεκριμένα την προμήθεια ηλεκτρικών εξαρτημάτων για τις κυψέλες MEB και μονάδας. Αυτό καθιστά τη Mahindra, τον πρώτο εξωτερικό συνεργάτη που υιοθετεί τη μονάδα της Volkswagen στα οχήματά της. Και οι δύο εταιρείες θέλουν επίσης να εξετάσουν μια πιθανή επέκταση της συμφωνίας συνεργασίας. Σύμφωνα με την εταιρεία με έδρα το Βόλφσμπουργκ, η σύμβαση προμήθειας, έχει διάρκεια πολλών ετών και θα έχει συνολικό όγκο περίπου 50 GWh σε όλη τη διάρκεια ζωής της.

Τον Φεβρουάριο, η Volkswagen δεν διευκρίνισε την προγραμματισμένη έναρξη της σχέσης προμήθειας, ή τους όρους της σύμβασης. Όταν η Volkswagen και η Mahindra συμφώνησαν στα βασικά σημεία του μελλοντικού συμβολαίου σε ένα έγγραφο («δελτίο όρου») το καλοκαίρι του 2022, έγινε λόγος για τον εξοπλισμό πέντε ηλεκτρικών μοντέλων SUV από τη Mahindra, με όγκο άνω του ενός εκατομμυρίου μονάδων.

Ωστόσο, στη συνέχεια προέκυψαν φήμες ότι θα υπήρχαν μεγάλες καθυστερήσεις. Η ινδική ιντερνετική πύλη «Autocar Professional», ανέφερε τον Αύγουστο του 2023, επικαλούμενη πληροφορίες, ότι οι κυψέλες μπαταριών και οι ηλεκτρικοί κινητήρες δεν θα παραδοθούν στη Mahindra μέχρι το 2026 ή το 2027.

Επομένως, η Mahindra θα εξοπλίσει τα νέα της ηλεκτρικά μοντέλα πλήρως με στοιχεία μπαταρίας από την BYD και ηλεκτρικούς κινητήρες από την Valeo αρχικά. Η συμφωνία με τη Valeo έχει πλέον επιβεβαιωθεί.

Ο Mahindra δεν σχολίασε ποτέ τις φήμες της BYD. Η ανακοίνωση της Volkswagen τον Φεβρουάριο, διευκρίνισε ότι η δική της συμφωνία με τη Mahindra είχε οριστικοποιηθεί κατ’ αρχήν, αλλά δεν διευκρίνισε πότε θα ξεκινούσαν οι παραδόσεις ή ποια ακριβώς εξαρτήματα MEB εμπλέκονταν. Για παράδειγμα, δεν υπήρχε ρητή αναφορά στους ηλεκτροκινητήρες.

Τα επερχόμενα Born Electric SUV της θυγατρικής Volkswagen Cupra θα βασίζονται στην ηλεκτρική πλατφόρμα INGLO της Mahindra με μπαταρία. Η πλατφόρμα εξαρτάται από την παροχή της ηλεκτρικής κίνησης και του συστήματος μπαταρίας. Σύμφωνα με παλαιότερες πληροφορίες, η Mahindra είναι κυρίως υπεύθυνη για το πλαίσιο, το αμάξωμα και το εσωτερικό, συμπεριλαμβανομένου του infotainment.

Η Mahindra είχε στο παρελθόν ιδρύσει δύο μάρκες που ονομάζονταν XUV και BE για οχήματα που βασίζονται στην πλατφόρμα INGLO. Από τον Δεκέμβριο του 2024, πέντε πλήρως ηλεκτρικά SUV θα κυκλοφορήσουν αρχικά στην ινδική αγορά. Ο πρώτος εκπρόσωπος αυτής της νέας γενιάς θα είναι το XUV.e8.

Πηγή: Economictimes.indiatimes.com

abb_img