Ο προμηθευτής αυτοκινήτων Marelli, ανακοίνωσε την περαιτέρω ανάπτυξη των συστημάτων διαχείρισης μπαταριών της (BMS), για εφαρμογές αυτοκινήτων. Η εταιρεία εστιάζει στην «Φασματοσκοπία Ηλεκτροχημικής Εμπέδησης».
Το BMS, προορίζεται να «διασφαλίσει τη βέλτιστη λειτουργία και την βελτιωμένη απόδοση της μπαταρίας», λέει η Marelli. Παρέχει «πληροφορίες ειδικά για την μείωση των μπαταριών ιόντων λιθίου και τη σχετική μείωση της χωρητικότητας, όπως και την αυξημένη αντίσταση». Η εταιρεία προσθέτει: «Τέτοιες πληροφορίες είναι απαραίτητες, για τον ακριβή προσδιορισμό της υπολειπόμενης ωφέλιμης ζωής των μπαταριών και επομένως, της υπολειπόμενης οικονομικής τους αξίας».
Η Ηλεκτροχημική Φασματοσκοπία Εμπέδησης (EIS), είναι μία από τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι κατασκευαστές κυψελών, για τον έλεγχο των μπαταριών τους, στο εργαστήριο. Σύμφωνα με τη Marelli, έχει αναπτύξει μια οικονομικά αποδοτική λύση, που είναι κατάλληλη για μαζική παραγωγή και μπορεί να εγκατασταθεί σε κάθε πακέτο μπαταριών. Το EIS, επιτρέπει σε μεμονωμένες μπαταρίες, να αναλύονται τυχαία στο εργαστήριο και τα δεδομένα μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν, σε πραγματικό χρόνο για τον έλεγχο διαχείρισης των μπαταριών.
Η Marelli περιγράφει την τρέχουσα έκδοση της BMW ως «EIS έτοιμη». Από την άλλη πλευρά, η έκδοση που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2025, αναφέρεται ως «Full EIS». Θα πρέπει να βελτιώσει περαιτέρω τις δυνατότητες, να επιτρέπει μετρήσεις υψηλότερης συχνότητας και να παρέχει μια ολοκληρωμένη επισκόπηση της κατάστασης, κάθε στοιχείου της μπαταρίας. Χρησιμοποιώντας εφαρμογές συνδεσιμότητας cloud και τεχνητής νοημοσύνης, η εκτίμηση σε πραγματικό χρόνο της κατάστασης φόρτισης (SoC) και της κατάστασης απόδοσης, θα γίνει επίσης πιο ακριβής, όπως και η εκτίμηση της υπολειπόμενης ωφέλιμης ζωής (RUL) και της μείωσης απόδοσης της μπαταρίας.
«Η Marelli είναι αληθινή πρωτοπόρος στον τομέα των καινοτόμων εφαρμογών και της ανάπτυξης τεχνολογίας BMS αιχμής, με στόχο να καλύψει τις ανάγκες των πελατών μας, παρέχοντάς τους παράλληλα νέες ευκαιρίες, για τεχνολογική αριστεία», λέει ο Giovanni Mastrangelo, CTO του τμήματος Propulsion Solutions της Marelli. «Η υιοθέτηση των EIS και AI στην τεχνολογία BMS, αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, ενισχύοντας τα πρότυπα ασφάλειας, αξιοπιστίας και απόδοσης, στη διαχείριση μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα».
Ο Όμιλος Marelli ιδρύθηκε το 2019. Είναι το αποτέλεσμα της συγχώνευσης του Ιταλού προμηθευτή Magneti-Marelli (που ανήκε προηγουμένως στη Fiat-Chrysler) και της ιαπωνικής εταιρείας Calsonic Kansei (με ρίζες στη Nissan).
Πηγή: marelli.com