Μοιράσου το!

Η Mazda αναθεωρεί την στρατηγική ηλεκτροκίνησης

Η Mazda συνεργάζεται με την κινεζική Changan για την παραγωγή του Mazda6e, ενώ παράλληλα ετοιμάζει μια νέα πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα

Ακούστε το άρθρο

Η Mazda ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το νέο ηλεκτρικό της μοντέλο, Mazda 6e, στη Γερμανία τον Απρίλιο, με τιμές που ξεκινούν από 44.900 ευρώ. Ωστόσο, το μέλλον του μοντέλου μετά την κυκλοφορία του παραμένει αβέβαιο, καθώς η ιαπωνική εταιρεία έχει μειώσει τις επενδύσεις της στην ηλεκτροκίνηση. Η Mazda ανακοίνωσε μια νέα στρατηγική, την «Στρατηγική Lean Asset», η οποία περιλαμβάνει μείωση των επενδύσεων στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, έως το 2030.

Η Mazda αναθεωρεί την στρατηγική ηλεκτροκίνησης

Συγκεκριμένα, η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει τις επενδύσεις ανάπτυξης κατά 40% και τις ανθρωποώρες ανάπτυξης κατά 50%, μέσω συνεργασιών και βελτιστοποιήσεων. Επιπλέον, με την αξιοποίηση υφιστάμενων εγκαταστάσεων παραγωγής, η Mazda αναμένει να μειώσει την αρχική επένδυση κεφαλαίου κατά 85% και τον χρόνο προετοιμασίας για μαζική παραγωγή κατά 80%.

Η Mazda αναθεωρεί την στρατηγική ηλεκτροκίνησης

Η Mazda συνεργάζεται με την κινεζική Changan για την παραγωγή του Mazda 6e, ενώ παράλληλα ετοιμάζει μια νέα πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά, σε ένα μοντέλο που θα κυκλοφορήσει το 2027. Αυτό το όχημα θα παράγεται στην Ιαπωνία και θα εξοπλιστεί με μπαταρίες που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με την Panasonic Energy Corporation.

Η Mazda αναθεωρεί την στρατηγική ηλεκτροκίνησης

Παρά την έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, η εταιρεία συνεχίζει να στηρίζεται στη «στρατηγική πολλαπλών λύσεων», προσφέροντας και παραδοσιακά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ένα νέος κινητήρας βενζίνης 2,5 λίτρων, ο Skyactiv-Z, βρίσκεται ήδη στο στάδιο της ανάπτυξης, χωρίς η εταιρεία να έχει ορίσει ημερομηνία κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Δείτε ακόμα: Το Mazda 6e μπαίνει στην πρίζα και έρχεται Ευρώπη

Η Mazda αναθεωρεί την στρατηγική ηλεκτροκίνησης

Στη Γερμανία, το Mazda 6e θα διατίθεται σε δύο σειρές εξοπλισμού και δύο εκδόσεις μπαταρίας: μια με μπαταρία LFP 68,8 kWh, που προσφέρει αυτονομία 479 χιλιομέτρων και μια έκδοση Long Range με μπαταρία 80 kWh, που φτάνει τα 552 χιλιόμετρα. Η έκδοση Long Range έχει υψηλότερη αυτονομία, αλλά χρειάζεται περισσότερο χρόνο για φόρτιση (47 λεπτά για φόρτιση από 10% σε 80%) σε σύγκριση με την μικρότερη μπαταρία LFP, η οποία χρειάζεται μόνο 24 λεπτά για τον ίδιο κύκλο φόρτισης.

Η Mazda αναθεωρεί την στρατηγική ηλεκτροκίνησης

Οι τιμές ξεκινούν από 44.900 ευρώ για την έκδοση «Takumi» και φτάνουν τα 48.500 ευρώ για την έκδοση «Takumi Plus» της Long Range. Η Mazda αναμένει να διαθέσει το μοντέλο στις αντιπροσωπείες της Γερμανίας το καλοκαίρι, ενώ οι τιμές για τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί.

Πηγή: mazda-press.com