Η Mazda επιστρέφει στις δόξες της με το ηλεκτρικό Miata;

Η Mazda επιστρέφει στα σπορ μοντέλα της με επανασχεδιασμένο περιστροφικό κινητήρα και πιθανή ηλεκτροκίνηση για το εμβληματικό MX-5 Miata.

Ακούστε το άρθρο

Το φθινόπωρο του 2023, η Mazda έκανε αίσθηση, παρουσιάζοντας το πρωτότυπο Iconic SP, ένα λεπτεπίλεπτο αλλά δυναμικό κουπέ, που συνδυάζει εκλεπτυσμένη αισθητική με τεχνολογική πρόοδο.

Η Mazda επιστρέφει στις δόξες της με το ηλεκτρικό Miata;

Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο: η Mazda δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει τα σπορ αυτοκίνητα. Με το χαμηλό ρύγχος του, το Iconic SP αποκαλύπτει την πρόθεση της εταιρείας, να πειραματιστεί με νέες, εναλλακτικές λύσεις στην κίνηση.

Η Mazda επιστρέφει στις δόξες της με το ηλεκτρικό Miata;

Το μεγάλο μυστικό; Ο περιστροφικός κινητήρας Wankel, τον οποίο η Mazda δεν εγκατέλειψε ποτέ. Ο CFO της μάρκας, Jeff Guyton, αποκάλυψε ότι ο κινητήρας αυτός μπορεί να είναι μικρός σαν «κουτί γάλακτος» αλλά ισχυρός, ευέλικτος και ικανός να λειτουργεί με βενζίνη, υδρογόνο ή βιοκαύσιμα. Σήμερα, η Mazda τον επαναφέρει με έναν διαφορετικό ρόλο: ως επέκταση αυτονομίας για υβριδικά συστήματα.

Η Mazda επιστρέφει στις δόξες της με το ηλεκτρικό Miata;

Παρά τις προηγούμενες αποτυχίες του Wankel λόγω υψηλής κατανάλωσης και ρύπων, η Mazda φαίνεται να έχει κάνει βήματα προόδου. Το MX-30 R-EV, αν και δεν κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ, χρησιμοποίησε τον Wankel ως γεννήτρια ενέργειας, λειτουργώντας μόνο στο αποδοτικότερο φάσμα στροφών. Ο τεχνικός διευθυντής Ryuchi Umeshita δηλώνει ότι ο νέος Wankel, μπορεί να καλύψει τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών.

Η Mazda επιστρέφει στις δόξες της με το ηλεκτρικό Miata;

Το πραγματικά συναρπαστικό όμως είναι, η πιθανότητα να δούμε τον περιστροφικό κινητήρα (ή ένα υβριδικό/ηλεκτρικό σύστημα) στο μελλοντικό MX-5 Miata. Η Mazda εξετάζει αν η ηλεκτροκίνηση μπορεί να ταιριάξει με τη φιλοσοφία του μικρού roadster. Ο στόχος είναι σαφής: η ελαφρότητα και η οδηγική απόλαυση δεν θα χαθούν.

Δείτε ακόμα: Mazda 6e Sports Edition – Το Ιαπωνικό «όπλο» με αυτονομία 1301 χλμ. που «σκοτώνει» τον ανταγωνισμό!

Η Mazda επιστρέφει στις δόξες της με το ηλεκτρικό Miata;

Το βάρος όμως αποτελεί πρόκληση. Το σημερινό MX-5 ζυγίζει μόλις 2 κιλά περισσότερο από το αρχικό μοντέλο του 1990. Ένα υβριδικό σύστημα με την υπάρχουσα τεχνολογία, θα το επιβάρυνε σημαντικά. Ωστόσο, διπλώματα ευρεσιτεχνίας δείχνουν πως η Mazda ερευνά τρόπους ενσωμάτωσης μπαταριών σε στρατηγικά σημεία, διατηρώντας την ισορροπία.

Η Mazda επιστρέφει στις δόξες της με το ηλεκτρικό Miata;

Εάν οι νέες τεχνολογίες μπαταριών αποδειχθούν ελαφριές και πυκνές, τότε ίσως το επόμενο Miata να είναι ηλεκτρικό, χωρίς συμβιβασμούς. Μέχρι τότε, η Mazda φαίνεται διατεθειμένη να πειραματιστεί, αλλά χωρίς να προδώσει την «ψυχή» του MX-5.

Πηγή: insideevs.com